Alltså, jag förstår inte var dörren 1,8 meter upp finns.
Om man är öppen med att det är renoveringsobjekt så borde det inte vara så mycket som behöver fixas.
Den är väl på baksidan? Huset är ju ett suterränghus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag förstår inte var dörren 1,8 meter upp finns.
Om man är öppen med att det är renoveringsobjekt så borde det inte vara så mycket som behöver fixas.
Vad har det varit där förut förresten?
För mitt inte öga ser jag en trappa i smidesjärn eller vad det kan heta.
Dörren är på baksidan och huset är precis som @Alexandra_W skrev ett suterränghus.Alltså, jag förstår inte var dörren 1,8 meter upp finns.
Är du säker på det? Miljonförlusten alltså? Har ni möjlighet att vänta och inte behöver sälja på stubinen, kan ni säkert få ut det ni vill ha ändå. En miljon låter häftigt. Vi sålde mitt underbara barndomshem, på den ljuvligaste älvstomten i hela kommunen, och fick nog en miljon mindre än det var värt, eftersom vi sålde i februari då det var grått och trist istället för under sommaren, då det var ett paradis., Det huset var inte renoverat på femtio år, typ. Vi hade för bråttom och köparna gjorde århundradets kap.....Dörren är på baksidan och huset är precis som @Alexandra_W skrev ett suterränghus.
Alltså naturligtvis skulle vi kunna sälja det som det är men då förlorar vi ca 1 miljon enligt mäklaren och det är vi inte så jätte intresserade av då vi behöver pengarna för att få ner lånet på det nya huset.
Är du säker på det? Miljonförlusten alltså? Har ni möjlighet att vänta och inte behöver sälja på stubinen, kan ni säkert få ut det ni vill ha ändå. En miljon låter häftigt. Vi sålde mitt underbara barndomshem, på den ljuvligaste älvstomten i hela kommunen, och fick nog en miljon mindre än det var värt, eftersom vi sålde i februari då det var grått och trist istället för under sommaren, då det var ett paradis., Det huset var inte renoverat på femtio år, typ. Vi hade för bråttom och köparna gjorde århundradets kap.....
Men ni kan ju lägga ut det och se vad ni får? Ni behöver ju inte acceptera buden om de är för låga?
Är mäklarens värdering lägre nu än när ni köpte det, eller blir "1 miljon mindre" utan renoveringar ändå ett högre pris än det ni köpte för? Täcker det vad ni redan har investerat i huset så här långt?Fast det där kan ju slå tillbaka om huset ligger ute länge kanske folk undrar vad det är för fel på det istället.
Jo den måste spikas igen av säkerhetsskäl.Spika inte igen dörren. Dumheter!
Jo den måste spikas igen av säkerhetsskäl.
Någon kan ramla ut och skada sig annars.
Om de öppnas inåt så kan man sätta en Fransk balkong på utsidan.Räcker med att låsa och se till att nyckeln ligger oåtkomlig.
Är mäklarens värdering lägre nu än när ni köpte det, eller blir "1 miljon mindre" utan renoveringar ändå ett högre pris än det ni köpte för? Täcker det vad ni redan har investerat i huset så här långt?
En stor altan till ett gammalt hus. Nja....... Personligen tycker jag inte att det passar i stilen alls. Jag hade inte gjort det.Tack alla för era svar och åsikter!! Dom är verkligen tänkvärda!
Altan är nästan ett måste då dörren ut till baksidan är ca 1.8 m över mark.. Alternativt sätta en trapp. Men är det någon som inte vill ha altan längs hela långsidan på huset?
Jag bara tänker på det nya huset vi köpt. Där är det stor altan och den är vi jätte glada i. Men alla kanske inte tänker lika där?
Är en trapp ner till gräsmattan lika ok? För i så fall är ingen gladare än vi!! För altan kostar!
Sedan är det en stor renovering i trapphuset som vi måste göra. Just nu är det gammal puts som sitter jätte löst på murstocken. Där velar vi och trapphuset är svårt iom nivåskillnader och takhöjd.. Så den lejer vi nog bort. Jag var inne på att sätta panel i gammal stil som vi ser har suttit iaf på delar förut men då kom ju problemet med att sätta trä på murstock...
Kan tillägga att huset är från förra sekelskiftet. Från början var det fyra kakelugnar och fyra vedspisar i huset men dom revs tyvärr ut då någonstans i slutet på 50 talet tror vi. Vi hittade även massa gamla tidningar i väggarna såsom Socialdemokraten från 1937 i fullt läsbart skick. Var för man av sådana, känns lite synd att slänga..
Vi har försökt bevara lite den gamla känslan i huset och har tagit fram dom gamla golvet och slipat upp. Har även satt in en murspis, Handöl Rosendal om någon är nyfiken, på ett av ställena där det stod en kakelugn.
Men hur mycket pengar har ni lagt på renoveringar då? Det tycker jag avgör vad man önskar få ut vid försäljning.Eftersom huset var i bedrövligt skick när sambon köpte det så blev många avskräckta så han fick det sjukt billigt. Vi har haft huset ganska länge men inte orkat färdigställa allt vi tänkt pga olika orsaker jag ogärna går in på. Men huset är iaf värderat till 3,6 miljoner utan färdigställande och 4,6 om vi gör allt klart.. Nya huset är köpt för drygt 4,7 och vi vill ju ha bort så mycket lån som möjligt naturligtvis.
Då så är frågan vad det skulle kosta att göra allt klart?Men huset är iaf värderat till 3,6 miljoner utan färdigställande och 4,6 om vi gör allt klart..