Sälja hus med renoveringsbehov

Men hur mycket pengar har ni lagt på renoveringar då? Det tycker jag avgör vad man önskar få ut vid försäljning.

Det är oviktigt, för oss, hur mycket vi lagt på renovering. Vi kommer gå med vinst hur vi än gör men det är inte det som är frågan eftersom vi inte vill ha stora lån att dras med!

Då så är frågan vad det skulle kosta att göra allt klart?
Klart behöver inte heller betyda altan, skruva dit en balkong.
Vi räknar på att det skulle kosta kanske 300" att färdigställa allt. Men det är ju som sagt beroende på om vi gör altan mm.

Vi kommer inte att spika igen altandörrarna, det känns helt vansinnigt! Vi satte dit altandörrarna pga att vi väldigt gärna ville ha en utgång direkt till baksidan. Är inte såå kul att gå från framsidan runt huset hela tiden.;)

Satsa på balkong och allt annat färdigt.
En balkong ser rätt ut på ett hus från förra sekelskiftet och är lätt att ta bort och sälja om nya ägarna inte vill ha den.

Det kommer bli en trapp minst iaf för vi har saknat enormt att inte kunna nå baksidan direkt innan vi satte in dörrarna. Tex om man ska äta grilla eller whatever så vill man inte behöva springa runt hela tiden! Grejen med trädgård är att den ska vara lättillgänglig, tycker jag iaf.

Något sådant här.
dynamic

Är du säker på att vindskivorna är dåliga?
Det kan göra susen att bara skura dem :) Vi körde alg- och mögeltvätt på kompisarnas vindskivor, och under skiten var de mycket bättre än de trodde.
Nu sitter vindskivorna väldigt högt upp så har inte kikat närmre på dom, men dom ser ruttna och trasiga ut.. :o

Kul att alla är så engagerade tycker jag!! Tack så hemskt mycket för alla åsikter!!:bow:
Här kommer bild på baksidan.
20170425_152515_zpsoadulh4u.jpg

Bild på dåliga garagedörren och källardörren.
20170425_152450_zpsywo4d6ug.jpg

Det var inte så högt upp som jag trodde.
En balkong med trappa ner åt vänster borde bli prima.
Saker på ben ser trist ut och drar ner priset.

Det är lite så vi tänkt nu oxå. :) Vi får se om vi sätter ben eller ej. Eftersom det är plåtfasad så kan vi inte göra hål hur som helst utan att sabba för mycket.

Kul att alla är så engagerade tycker jag!! Tack så hemskt mycket för alla åsikter!!:bow:
Här kommer bild på baksidan.
20170425_152515_zpsoadulh4u.jpg

Bild på dåliga garagedörren och källardörren.
20170425_152450_zpsywo4d6ug.jpg
En altan skulle faktiskt passa bättre där än vad jag trodde ;), MEN jag hade inte gjort det om jag skulle flytta.
Håller med @Inte_Ung om förslaget att sätta dit en balkong och en trapp.
Garagedörrarna skulle jag satsat på att skrapa och måla. Byt ut ev ruttna brädor. För övrigt kan det göra underverk att bara tvätta fasaden, men tänk på att undvika högtryckstvätten då.

Det nya huset, omg..... :d Vilket läge! :love: Jag förstår att ni älskar det. Det gör jag också. :)

En altan skulle faktiskt passa bättre där än vad jag trodde ;), MEN jag hade inte gjort det om jag skulle flytta.
Håller med @Inte_Ung om förslaget att sätta dit en balkong och en trapp.
Garagedörrarna skulle jag satsat på att skrapa och måla. Byt ut ev ruttna brädor. För övrigt kan det göra underverk att bara tvätta fasaden, men tänk på att undvika högtryckstvätten då.

Det nya huset, omg..... :d Vilket läge! :love: Jag förstår att ni älskar det. Det gör jag också. :)

Ja vi har tvättat fasaden lite då och då och säga vad man vill om plåtfasad men det är lättskött! En borste typ som man tvättar bilen med har vi kört med och allt lossnar faktiskt ganska lätt. Grannen har skogstomt... Vi kallar honom professorn.... Det resulterar tyvärr i en del grönt skit på väggarna då hans träd döljer lite av solen.

Ja men eller hur ang vårt nya!!  Jag kan fortfarande inte fatta att vi fick köpa det!!!:banana::banana::banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 473
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka