Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Har problem med golv, Vi har en hall vi ska bygga om och för att få det optimalt måste en halvvägg bort. Under vilken det då inte ligger...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: hoppsann
·
R
Hemmet Vi har precis flyttat in i en helt nyrenoverad lägenhet med en underbar ny spis. Vet inte vad det kallas (spishäll?) men den ser ut typ...
Svar
14
· Visningar
39 268
Senast: Smulu
·
Hemmet Behöver lite input av er. Någon här som har installerat en gasspis? Jag har nu chansen att få det när vi renoverar köket, men man får ju...
Svar
15
· Visningar
3 908
Senast: BobberiBoo
·
Hemmet Hur stor lägenhet har ni och vad betalar ni för den? Hur är skicket? Var bor ni? Tänkte att det skulle vara kul att jämföra :) Vi ska...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 061
Senast: myzzan
·
Hemmet Kan man lägga sten/betong-plattor på ett trägolv i ett gammalt torp? En del säger att det funkar om man lägger gipsskivor först andra...
2
Svar
29
· Visningar
4 666
Senast: Winni
·
Hemmet Vi har mögel i vår nya tvättstuga/dusch. Ska göras om till sommaren men just nu är det bara att leva med. Jag vet att det ska finnas...
Svar
7
· Visningar
1 783
Hemmet Jag fick nått ryck idag och tog ner hyllorna som fanns ovanför datorbordet. Så nu vill jag såklart göra om och få det fint därinne men...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: lisa412
·
Hemmet Vattnet i köket har fryst igen helt. Går inte att spola i toaletten nere (kommer vatten,men rinner inte undan) går att spola vatten i...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Magiana
·
Hemmet Vi ska ha "ost- och kexkväll" i helgen och nu är jag inne och spånar lite på vad man bör ha på ostbrickan för att den ska ha "något åt...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Sedna
·
Hemmet har hittat ett litet torp/fritidshus i närheten som är i perfekt storlek för mig och lagom nära till både jobb och stallet. det är dock...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 966
Senast: Buck
·
Hemmet Hejs! Jag tänkte kolla om vi kunde samla alla våra spartips i en tråd här? Vet att många försöker vända på slantarna som jag för att få...
Svar
15
· Visningar
1 424
Senast: sthu
·
Hemmet hallå! Vi har köpt hus, köket behöver renoveras inom några år! Vi funderar på ikea kök, det som heter brodbyn. Har hört att deras färg...
2
Svar
35
· Visningar
4 749
Senast: Fille
·
Hemmet Jag är på jakt efter en mindre hästgård. Men det känns omöjligt att hitta något som kan passa. Antingen är dem totalt förfallna/inget...
Svar
8
· Visningar
987
Hemmet Jag har problem psykiskt och orkar inte lista sånt här men ibland orkar jag inte mentalt.. alls.. något. Så just nu behöver hemmet...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
7 965
Senast: Rosett
·
Hemmet Hur gör man egentligen när man flyttar till en ny stad och inte har möjlighet att köpa en lägenhet/hus? Jag är riktigt orolig att jag...
Svar
8
· Visningar
693
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Nu har jag dammsugit internet med tips om vad man skall tänka på om man anlitar en flyttfirma. Jag förstår hela grejen med att företaget...
Svar
11
· Visningar
831
Hemmet Håller på att halvseriöst leta möjligheter till att leva utan el. Kanske en kort stund, kanske längre. Idag finns ju dessutom massor av...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 563
Hemmet Hur fungerar det egentligen? Är det vanligt att den som hyr möblerar om och flyttar ut möbler i förrådet?
Svar
18
· Visningar
2 589
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet så ser det ut som om samma kvinna äger flertalet av de bostadsrätter som är till salu i grannstaden. Hennes kappa, skor och väska av...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 717
Hemmet Någon som vet var man kan hitta en sådan? Det är så fult under vårt tvättställ i lilltoan att jag tänkte sätta på en sådan för att...
Svar
5
· Visningar
1 677
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka