Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur stor lägenhet har ni och vad betalar ni för den? Hur är skicket? Var bor ni?
Tänkte att det skulle vara kul att jämföra Vi ska bo i en tvåa på 60 kvm, helt nyproducerad. 10 min med tåg från Lund, 23 minuter med tåg från Malmö. Ligger ett stenkast från stationen. Första våningen, uteplats. 7500:- i månadshyra. Avdrag eller tillägg om man använder mer eller mindre vatten än vad de kalkylerat in i hyran. Värme ingår, ej el.
Hur stor lägenhet har ni och vad betalar ni för den? Hur är skicket? Var bor ni?
Bor mitt i centrala Skövde, 100kvm, delvis nyrenoverat, sekelskiftshus, 7200 inkl allt utom garageplats. (betalar 8000, allt som allt, inkl två garageplatser, värme, el, vatten etc.)
2 rum o kokvrå 67,5 m2. Kommunala bostadsbolaget ÖBo. Altan delvis "takad" av balkongen ovanför. Fräsch lägenhet, förmodligen från slutet av 60-talet och renoverad ett antal gånger sedan dess. Otroligt fräsch och lite extra påkostat lull lull av förra hyresgästen... "kakellaminatgolv" i kokvrån och mörk klickertarkett minns inte om det var "bok"... Centralt söder i Örebro. Med rullator går jag upp på stan på en kvart 20 minuter, lite mer så här års, då det blir en o annan andhämtningspaus på vägen. 3542 i månaden betalar jag, värme, vatten o bastbud kabel TV ingår. Jag betalar 246 extra för parkering. Tvättstuga finns i bortre änden på huskroppen tvärs över gatan. Soprum på bägge kortsidorna av huskroppen, så oftast lämpligt på väg till parkering/busshållplats eller på väg till affären/upp på stan.
Jag har bott här sedan 2009 och blir än idag uppringd och tillfrågad om jag vill byta till lägenhet på Köpmangatan fyra trappor upp... Nej tack...
Det låter rätt bra för att vara Skövde! Tycker allt där är så snorigt dyrt annars..
Själv bor jag i Stenstorp, mitt emellan Skövde och Falköping. Precis bredvid järnvägen (västra stambanan, så jag kan enkelt ta mig i princip vart jag vill när jag vill, nästan.). Huset är från 50-talet om jag inte minns fel och ganska slitet. Det renoverades senast på 1970-talet (förutom vanligt underhåll i form av nya tapeter typ) och nu är det dags för stambyte till hösten.
Vi bor i en trea på 78 kvm. Betalar 4800 inkl varmgarage (som visserligen ligger i ett helt annat hus på en helt annan gata). Det enda som tillkommer är hushållsel.
Kommer bli dyrare efter stambytet, 5500 har jag för mig att det landar på.
Tänkte att det skulle vara kul att jämföra Vi ska bo i en tvåa på 60 kvm, helt nyproducerad. 10 min med tåg från Lund, 23 minuter med tåg från Malmö. Ligger ett stenkast från stationen. Första våningen, uteplats. 7500:- i månadshyra. Avdrag eller tillägg om man använder mer eller mindre vatten än vad de kalkylerat in i hyran. Värme ingår, ej el.