Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag bor inte jättestort och vi har inte tvättstuga i föreningen, utan alla har egen tvättmaskin + torktumlare och dessa har då varit i...
Svar
3
· Visningar
1 632
Senast: tanten
·
Hemmet Jag fick en sån världskarta som man skrapar där man varit i julklapp och skulle vilja hänga upp den på väggen, men jag vill helst inte...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: starcraft
·
Hemmet Jag har fått uppgift att fixa efterrätt till julbordet på julafton. 20 pers varav 5 barn i åldrarna 4 - 0,5 år. Om jag förstått det...
2
Svar
21
· Visningar
2 770
Senast: starcraft
·
Hemmet Vi har hus och garage på ena sidan en grusväg (som går mellan stad och by) och vår mark med skog och åker på andra sidan av denna väg...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Suspiria
·
Hemmet Ingenting är starkare än sin svagaste länk. :banghead::banghead::banghead: gick ner till pannan och skulle tända den. Trycker in...
Svar
2
· Visningar
670
·
Hemmet Vi ska under våren åka utomlands i 11 veckor. När några (blivande) grannar fick reda på det frågade de om de fick hyra vårt hus under...
2
Svar
26
· Visningar
2 497
Senast: Miks
·
Hemmet Har letat febrilt men ännu inte hittat att någon startat årets jultråd? Rätta mig gärna om jag har fel. Insåg för någon dag sedan att...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 636
Senast: Scata
·
Hemmet Jag är lite nyfiken på det här med robotdammsugare. Frågan är dock om det är värt pengarna :confused: Jag vet inte riktigt vad jag har...
2
Svar
27
· Visningar
3 329
Hemmet Jag har en idé jag skulle vilja förverkliga men skulle behöva lite förslag om hur man bäst kan gå tillväga för att göra det som...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: fejt
·
Hemmet Okej, lång historia men här: Min tvättmaskin började plötsligt krångla, den ville inte avsluta ett program. Typ samtidigt började det...
Svar
12
· Visningar
3 917
Hemmet Vi har ett äldre hus så jag misstänker att det liksom vädrar sig själv lite grann, dåligt isolerade fönster tex. Men jag undrar om man...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 214
Senast: Angua
·
Hemmet Jag vill bli av med kalkfläckar och tänkte köra tunga artilleriet, alltså inte ättika, citron,citronsyra osv. har provat allt utan lika...
Svar
11
· Visningar
4 452
Hemmet Igår kväll så märkte jag att det har börjat smälla i kylskåpet när aggregatet varvar ned. Den varvar ju upp lite då och då för att hålla...
Svar
17
· Visningar
26 334
Senast: ainasoja
·
Hemmet Vi har nyligen köpt en gård med ett mindre bostadshus, 67 kvadrat. Här finns en vedkamin som värmer rätt bra men den är gammal och man...
Svar
17
· Visningar
2 555
·
Hemmet Jag ska sätta upp nya golvlister i mitt vardagsrum. Väggarna är av lättbetong och jag är lite fundersam på hur jag ska fästa listerna...
Svar
5
· Visningar
3 023
Senast: Gimlan
·
Hemmet Vet ni vilken dag det är? Tänkte jag med skulle göra en renoveringstråd, har varit dåligt med dem på sistonde! Men vi kan väl säga att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 583
Hemmet Jag skulle vilja veta hur gammal denna soffan och fåtölj är och om de kallas något speciellt (lär göra googlandet enklare) Det enda jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 946
Hemmet Söker efter tips på hur vi kan förbättra ventilationen på egen hand, till att börja med. Vi har fukt/vattendroppar på inomhussidan av...
Svar
10
· Visningar
887
Hemmet Nu har vi bott i vårat hus drygt 1,5 år och allt eftersom har vi bytt ut 80-tals mattor och tapeter mot nytt och fräscht. Nu står nästa...
2
Svar
25
· Visningar
4 448
Senast: Scata
·
Hemmet Igår var det besiktning av huset jag tänker köpa. Jag hade själv varit ganska orolig för ett par träbitar som sitter i duschen (Se bild)...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 152
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar