Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vi har köpt ett hus och taket behöver göras om. Från början var planen att ta ut takläggare såklart men nu har maken fått för sig att...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Om man köper en stuga utan el och vatten, vad får man räkna med för kostnader? Ungefär. I så fall lägga ner trekammarbrunn, borra egen...
2 3
Svar
49
· Visningar
22 960
Senast: MissFideli
·
Hemmet Var hittar man söta sådana? Jag syftar alltså på små svampar, bär, kottar, fåglar etc med ståltråd under som man kan sticka ner i mossa...
Svar
6
· Visningar
745
Senast: ainasoja
·
Hemmet Hallen i min nya lägenhet ska målas om och jag får visst välja färg. Har dock lite beslutsångest! Lägenheten är en hyresrätt så det blir...
2
Svar
20
· Visningar
3 468
Senast: Breaktown
·
Hemmet Nu har tvestjärtar och spindlar börjat ta sig in genom min altandörr, trots att jag har den stängd. Finns det något man kan kleta på...
Svar
14
· Visningar
2 350
Senast: Mirre
·
Hemmet Problemet är inte nere under vattnet utan där vattnet rinner ner på sidorna när man spolar. Det är allra värst bak. Som en gulbrun...
Svar
19
· Visningar
7 274
Senast: Korven
·
Hemmet Har ett stenbord i skiffer där en bit har lossnat, som jag skulle vilja limma fast. Men med vad? Tycker inte jag hittar nåt vettigt svar...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Mustang
·
Hemmet Vilken färg på luckorna skulle ni säga matchar detta golv? :)
Svar
9
· Visningar
703
Senast: hvala
·
Hemmet Finns det några sådana här? Som renoverar med gamla material och metoder? Vi ska förhoppningsvis köpa ett gammalt hus (från början av...
2
Svar
33
· Visningar
2 045
Senast: Pudlan
·
Hemmet Kära bukefalister! Flyttade för 3 veckor sedan in i en lägenhet som har ett badkar. Innan har jag bott i ett hus där det städades av...
Svar
13
· Visningar
14 755
Senast: draken
·
Hemmet Mina barn tycker inte om vanlig kokt potatis, men pressar man den så älskar de den. :crazy: Och visst, jag pressar gärna potatisen om...
Svar
11
· Visningar
6 052
Senast: Trani
·
Hemmet Funderar på att byta ut vår if försäkring (stor villa). Vad finns att rekommendera?
Svar
3
· Visningar
493
Hemmet Jag och sambon har diskuterat ifall vi borde köpa en brandsläckare till vår lägenhet. Det sitter en 6-kilos pulversläckare i trapphuset...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Jag skall flytta till en lägenhet med kök och vardagsrum i ett. Kan ni hjälpa mej planera, så det ser luftigt ut men ändå rymmas ...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: videnlis
·
Hemmet Jag har bott i min lägenhet sen mitten av december förra året och har hittills varit utan taklampa i sovrummet. Vilket är både fult och...
Svar
15
· Visningar
4 097
Senast: Tassetass
·
Hemmet Söker tips på rengöring av ullklädseln till Laminofåtölj. Har ärvt två fina fåtöljer där ullen blivit "fet" och ihopluddad högst upp där...
Svar
0
· Visningar
3 660
Senast: Smalle
·
Hemmet Just nu stökiga. Men ni fattar konceptet. Det ska inte göras några större renoveringar men små grejer vi kan göra efterhand. Rum 1...
Svar
1
· Visningar
435
Senast: FadeAway
·
Hemmet Jag har tappat bort en tidning där jag skulle klippa ut ett reportage. Troligen är tidningen en drömhem och trädgård. Reportaget är...
Svar
3
· Visningar
510
Senast: FadeAway
·
Hemmet Nu behöver jag hitta en besiktningsman i rödaste rappet för en genomgång av huset jag precis skrivit kontrakt på. Hur hittar man en bra...
2
Svar
35
· Visningar
3 389
Senast: ainasoja
·
Hemmet Jag känner att jag behöver starta en ny tråd om det här: Alltså, jag blir lite förvirrad. När jag läser om överlåtelsebesiktningar så...
Svar
10
· Visningar
663
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix