Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Var hittar man matlådor som uppfyller följande: - Inte onödigt stora utan ska vara passande för en som inte äter jumbomål - Ska tåla...
2 3
Svar
48
· Visningar
13 638
Senast: LindgrenV
·
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Mirre
·
Hemmet När vi flyttade in i huset var garderobsdörrarna i Tonys rum tapetserade med samma tapet som resten av rummet. Jag bestämde mig för att...
Svar
8
· Visningar
2 410
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Jag har lyckats få rejäla fläckar på ugnsbotten och jag var för slö för att rengöra på en gång så nu är de fastbrända ordentligt...
Svar
5
· Visningar
2 771
Senast: tanten
·
Hemmet Dörrarna till mina barns rum är skittråkiga verkligen, gamla dörrar från 70 talet med jättetråkig färg osv. De ska antingen målas eller...
Svar
4
· Visningar
557
·
Hemmet Så tyvärr har en större bunt bestick legat i en kastrull med vatten lite väl länge och luktar nu inte ok. Sist det hände med ett glas...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: _Elly_
·
Hemmet Jag tillhör kategorin som tycker det är trevligt att "renovera" huset efter dess tidsepok, tycker det lätt känns lite konstgjort när man...
Svar
14
· Visningar
1 865
Senast: MalinJ
·
Hemmet På förekommen anledning.. min säng gnisslar och knakar! :angel: Det är en sultanmadrass med träram och en hög sänggavel i trä. Fy...
Svar
7
· Visningar
6 798
Senast: Singoalla
·
Hemmet Ska sälja mitt rumsbord tänkte jag, det är alldeles för stort för oss. Men är osäker på vad jag kan ta betalt för det, är ett hyfsat...
Svar
2
· Visningar
731
·
Hemmet Ryggstöden på mina köksstolar är sanslöst obekväma att sitta lutade emot. Så funderade på om man skulle klä om stolarna på något vis för...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: hvala
·
Hemmet Vi har bokat in för renovering vecka 46. Vi har ett pyttebadrum som i dagsläget innehåller dusch (ej väggar utan endast drapperi)...
Svar
12
· Visningar
2 953
Senast: hvala
·
Hemmet Allvetande buke, behöver lite tips och råd! Jag och sambon har äntligen köpt vårat drömhus och först på priolistan är att skaffa en...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Terqa
·
Hemmet Det skulle vara så oerhört skönt att ta in en firma som städar åt oss. Allt, och då menar jag allt, i huset behöver verkligen rengöras...
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: Piek
·
Hemmet Vi har några viktiga förvaringsutrymmen som ska renoveras i framtiden. Därför har jag börjat fundera på hur och var saker smartast...
Svar
14
· Visningar
2 872
Senast: tanten
·
Hemmet Vilken robotdammsugare fungerar bäst? Vilka nackdelar finns? Vilken är mest prisvärd, tystast o.s.v? Dela med er av era erfarenheter...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: Skyggni
·
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Daff
·
Hemmet Måste komma fram till vad jag ska ha på väggarna i mitt vardagsrum. Är ett hyfsat litet rum och ganska mörkt trots tre stora fönster...
Svar
11
· Visningar
1 510
Hemmet Vårt kök är ett Marbodalköp från 80-talet och tror luckorna är knappast nyare. Fd vita av sk budgetmodell utan detaljer osv. Ser idag...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: em-pirre
·
Hemmet Är det ens någon idé att tänka tanken? Finns det någon genväg? Hundklubben ska måla om luckorna i köket, och det är ju ett jäkla meck...
Svar
2
· Visningar
553
Hemmet Hur gör ni med er kompost och ert kompostkärl inomhus? Förr använde jag kompostpåsar, men de håller inte för fukt, och de komposteras...
2
Svar
22
· Visningar
2 691
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?