Matlådor.

Puttar egna!

BRA glaslådor som kanske med tur går frysa med? :D
Biltemas! Jag älskar dem :)

47-073_l_1.jpg

Eftersom att jag inte äger en micro så har jag bara matlådor i glas och föredrar Ikeas förtrolig! :)

Jag köper zip-bags och fryser in min mat i, då det tar mycket mindre plats - men är samtidigt lätt att öppna och försluta och finns i olika storlekar. Sedan har jag matlådor i glas som tål micro. Känns mycket fräschare än att använda plastlådor. Jag fryser in maten i påsarna och tar sedan ut en, lägger i lådan och tar med till jobbet och micrar sedan i glaslådan. Vinner överlägset över alla plastlådor!
Var finns zip-bags? Det lät ju jättesmart.

Liknande trådar

Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 709
Senast: Sassy
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård