Vilken diskmaskin?? (Vill inte handdiska längre...)

Fick tips av diskmaskinsreparatör om att köpa Bosch eller Siemens (är ju typ samma). Köpte Bosch och är supernöjd. Man skulle köpa de något dyrare som är tillverkade i Tyskland, inte de billiga Bosch som var tillverkade nån annanstans.

Avråder från Asko... Både från mina egna erfarenheter och reparatörens. Ser fina ut, men det är bara "smink".

Jag bor ihop med en ASKO som vi är jättenöjda med. Den har tuffat på i många år nu. Den efterträdde den ElektroHelius från 1990-talet som svärfar lämnade efter sig som bara klarade några få år med oss.

På min gård så finns det en Cylinda 60cm av dyrare model som fortfarande fungerar fantastiskt efter mer än 10 år och en 45cm Siemens som är inne på sin 4de hyresgäst nu utan några problem.
Det finns även en Cylinda inköpt begagnad för 12 år sedan, men det är oklart om den fortfarande fungerar. Hyresgästen har kopplat bort den.

Jag tror att man blir nöjd om man köper de litet bättre modellerna oavsett märke. Jag har gått på att jag vill ha 5 års garanti. Hyresgäster sliter hårdare på saker än vad man gör själv.

Jag vill ha en som SKÖLJER ordentligt, inget vattensparande; våra tidigare maskiner verkar skölja med smutsvatten, som sen ligger kvar på maskinens golv.
Ni behöver kanske kontrollera avloppsrör och anslutning till avloppet.
Alla diskmaskiner gör så när filter, slang eller utlopp blir igensatta.
Ingen diskmaskin som jag någonsin har haft har sköljt dåligt när pumpen har varit hel, silen ren och avloppet väl fungerande och korrekt installerat.

Jag har levt med diskmaskin sedan 1988.

Diskmaskinerna under min barndom var en annan historia än dagens, även om tekniken till stor del är samma. Men mekaniska programverk gav helt andra problem än dagens elektroniska. Och de rostade också eftersom att de var av plåt klädd med plast som gick sönder.
De sköljde dock bra när de fungerade.

Liknande trådar

W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
3 129
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama