Ytlighet i ett förhållande.

Det är ju definitivt en risk.
Att vara ensam med en främmande människa är alltid en risk.
Den risken blir ju inte mindre utan snarare större när de handlar om just sex eftersom att det ofta är litet tabu.

Det är lättare att säga "Jag skall åka till ett märkligt ställe och titta på en bil, kolla att jag har kommit hem igen i kväll" än att säga "Jag skall åka och träffa en snubbe för tillfällig sex".

Det är som när man går på tur i fjällen, man lämnar en färdplan och beräknad tid för återkomst.
Som ett sätt att minska riskerna.
Samma sak om man rider ut ensam och även flera.

Men sex, då smiter man iväg obemärkt till någon okänd utan att berätta eller göra kontroller först.
Tycker inte du att riskerna går att minska i den situationen?
Jag antar att du pratar om dig själv i situationen med sex.

De flesta jag vet (me inkluded) smiter inte iväg obemärkt för att ha sex eller ens gå på en första dejt. Man minimerar riskerna. Finns en massa säkerhetsåtgärder att göra. Sen är ju sällan första träffen det farliga utan när man är invaggad i säkerhet

Jag antar att du pratar om dig själv i situationen med sex.
Nej jag har ju aldrig haft sex med främmande människor.
Och jag smiter aldrig iväg.
Men jag har aldrig heller haffat något tillfälligt ragg på krogen heller.
Eller sökt partner på nätet.

Jag är alltid i alla sammanhang och situationer noga med att andra skall veta var jag befinner mig.
Som på en tur i fjällen.

Jag förstår. Jag tror faktiskt att du inte kan det heller. Diskussionen och frågorna är all over the place och har noll med trådstarten att gör. Det finns ingen plan med tråden.
Jag är helt inne på @MML s linje med syftet av den.
Jag tror faktiskt inte att det finns något mer som jag eller du kan tillföra ämnet i den här tråden.
Därför så saknar det mening med att fortsätta.

Jag förstår. Jag tror faktiskt att du inte kan det heller. Dels för att du inte ser frågorna. Sen minns du inte hur frågorna uppstod. Diskussionen och frågorna är all over the place och har noll med trådstarten att gör. Det finns ingen plan med tråden.
Jag är helt inne på @MML s linje med syftet av den.
Tillägg.
Jag har fått jättebra svar på de frågor som jag hade.
Så det gör också att jag inte ser någon mening med att fortsätta.

Tillägg.
Jag har fått jättebra svar på de frågor som jag hade.
Så det gör också att jag inte ser någon mening med att fortsätta.
Men jag och många med mig har INTE fått svar på våra frågor.
Tycker du inte att det är ett ganska oschysst sätt att aggera på ett diskutionsforum? Att andra ska förse dig med svar och insikter men själv så ignorerar du dem tillbaka?
Varför ska andra bry sig om att svara dig då?

Jag tycker det är fult att starta trådar och sen konstant sitta och igorera frågor från flera av deltagarna.
Av de få svar jag fått så inser jag att du inte förstått frågan. Ett exempel är vad spegling är. Och då förstår jag att det blir jobbigt att svara.

Jag ser ingen annan än dig här.
Så de där andra får tala för sig själva tycker jag.

Men jag har skrivit 163 inlägg i tråden hittills och svaren som du söker finns i dem.
Jasså. Så andra i tråden är osynliga för dig?
Angående svaren. Nej. De gör de faktiskt inte.

Jo på den nivån som jag har det
På full nivå med en komplett kalender så skall det visst bara finnas runt 25 personer i världen som man vet om.
Min psykolog sade att hon hade läst om det i en bok under studierna men aldrig tidigare träffat på fenomenet.
De tog upp mig på ett av sina möten med hela avdelningen där de diskuterar fall som de är osäkra om.
Där även överläkare och andra sakkunniga är med.

De trodde inte att de skulle stöta på någon med den diagnosen igen.
De allra flesta träffar nämligen aldrig på det under hela sin yrkeskarriär.
Jag gjorde dem nog besvikna när jag inte ville undersökas närmare, men freak show är inget som lockar mig.
Det syns också antagligen på MR av hjärnan, jag har fått otroligt märkliga svar vid sådana undersökningar.
Amygdala skall visst vara synligt större vid den diagnosen.
Så det kan ju vara det som de har sett.
Fast nej, exceptionellt minne är någonting som alla kan få. Det är ingen egen diagnos. Eidetiskt minne däremot är en diagnos, eller fotografiskt minne. Eller vet inte om det är en diagnos..men det är det få människor som har.

Senast ändrad:
Nej jag har ju aldrig haft sex med främmande människor.
Och jag smiter aldrig iväg.
Men jag har aldrig heller haffat något tillfälligt ragg på krogen heller.
Eller sökt partner på nätet.

Jag är alltid i alla sammanhang och situationer noga med att andra skall veta var jag befinner mig.
Som på en tur i fjällen.
Men du förutsätter att andra smiter iväg utan att säga nåt eller vidta försiktighetsåtgärder? Vilket är ett helt felaktigt antagande.

Det är som jag skrev förut inte första eller andra dejten som är farlig. Utan det långsiktiga långsamma nedbrytandet.

Jag önskar dock att jag hade vetat tidigare i livet att inget faller i glömska.
Det är bara att söka på ditt användarnamn och ordet ”glömt” på forumet så får man se att du visst glömmer saker. Så att säga att inget faller i glömska låter som en grov överdrift 😊.

Man ska inte ljuga om saker som lätt går att kolla upp. Eller hade du kanske glömt att du glömt saker trots allt? ;)

Det är bara att söka på ditt användarnamn och ordet ”glömt” på forumet så får man se att du visst glömmer saker. Så att säga att inget faller i glömska låter som en grov överdrift 😊.

Man ska inte ljuga om saker som lätt går att kolla upp. Eller hade du kanske glömt att du glömt saker trots allt? ;)
Nu så kör du litet av den där freak showen som jag försöker undvika.
Det fungerar inte så.
Utan det handlar om att minnen som väl har fastnat sedan inte försvinner.

Jag brukar använda ordet glömt i stället för "det lade jag inte på minnet" därför att det dels är lättare att hantera och dels normaliserar mig gentemot andra.
Minnen fastnar inte lättare, att jag har lätt att lära är en hel annan egenskap, men när de har fastnat så sitter de kvar.

Du får också länken.
https://se.starsinsider.com/halsa/517744/hypertymesi-foerbannelsen-att-komma-ihag-precis-allt

Nu så kör du litet av den där freak showen som jag försöker undvika.
Det fungerar inte så.
Utan det handlar om att minnen som väl har fastnat sedan inte försvinner.

Jag brukar använda ordet glömt i stället för "det lade jag inte på minnet" därför att det dels är lättare att hantera och dels normaliserar mig gentemot andra.
Minnen fastnar inte lättare, att jag har lätt att lära är en hel annan egenskap, men när de har fastnat så sitter de kvar.

Du får också länken.
https://se.starsinsider.com/halsa/517744/hypertymesi-foerbannelsen-att-komma-ihag-precis-allt
Så du kan välja vad du vill komma ihåg?

I går så "borde det antagligen vara" hypertymesi (efter att du fått frågan om det är vad du har), och i dag vet du säkert att det är vad det handlar om?

Så någon lindrigare form av hyperthymesi borde det antagligen vara.

Det är ju bra om du fått ett ord för ditt minne, men nog ser det allt lite märkligt ut att du så sent som i går eftermiddag tyckte att det "antagligen borde vara" vad du nu verkar veta?

Så du kan välja vad du vill komma ihåg?
Nej tyvärr inte.
Mina minnen väljer mig.
Men jag kan memorera precis som alla andra och det som jag har memorerat sitter kvar.
Men en massa annat som jag inte har valt att komma ihåg sitter också kvar.

En speciell sak med ett sådant minne är att man har mycket tidiga minnen.
Jag har spridda minnen från det att jag var 2 år och mer sammanhängande minnen från 5 år.
Nu så har ju inte jag syndromet fullt ut, t.ex. så saknas kalendern, men jag ligger nära på skalan.

I går så "borde det antagligen vara" hypertymesi (efter att du fått frågan om det är vad du har), och i dag vet du säkert att det är vad det handlar om?

Det är ju bra om du fått ett ord för ditt minne, men nog ser det allt lite märkligt ut att du så sent som i går eftermiddag tyckte att det "antagligen borde vara" vad du nu verkar veta?
Jag har aldrig fått något annat ord för det än exceptionellt minne.
Nu så har jag slagit upp ordet för det och det ordet var nytt för mig.

Som att jag skulle veta att jag hade sockersjuka och fått veta att det egentligen heter diabetes.
Jag har ärligt talat inte varit särskilt intresserad även om det ju påverkar mig.

Liknande trådar

Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 776
Senast: LenaH
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 769
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 785
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka