Inte_Ung
Trådstartare
Ja så är det också.Dessutom - vilket redan sagts i tråden: människor förändras.
Och det är ju omöjligt att förutse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så är det också.Dessutom - vilket redan sagts i tråden: människor förändras.
Det är fortfarande inte de frågor som du tycker att jag borde få svar på som jag letar svar på.Det nästan mest märkliga, som jag ser det, är hur någon som har ett så exceptionellt minne kan ha undvikit så mycket grundläggande kunskap under så lång tid. Det är annars lätt att tro att man skulle ha snappat upp både ett och annat under livets gång, som gjorde att de frågeställningar som (kanske) ställts i den här tråden, inte skulle behövt ställas, alternativt ställas ur ett helt annat, mer påläst, mindre infantilt perspektiv. Det här tämligen svartvita tänket som syns här känns för mig mer naivt och oerfaret, än som något jag skulle förvänta mig från någon som är intresserad av sin omvärld och det mänskliga psyket, och som till råga på allt har ett fullständigt oklanderligt minne.
Om du tycker att det är oklart så kan du ju inte veta.Jaså, gör den? Det har ju varit minst sagt oklart vad tråden egentligen handlat om.
Kondom hjälper inte mot att drogas och våldtas.På vilket sätt är HIV-mannen relevant? I de fall där kvinnor inte drogades och våldtogs handlade det ju med få undantag om tillfälligt sex.
Det man kan lära sig av fallet HIV-mannen är inte hur man minskar riskerna i en relation, det är att man ska använda kondom.
Jo så är det ju.Människor är en märklig varelse
Det är fortfarande inte de frågor som du tycker att jag borde få svar på som jag letar svar på.
Där så vill jag referera till ditt eget inlägg.
Om du tycker att det är oklart så kan du ju inte veta.
Det hänger liksom ihop.
Kondom hjälper inte mot att drogas och våldtas.
Att kunna undvika en sådan man hjälper mot det.
På vilket sätt är HIV-mannen relevant? I de fall där kvinnor inte drogades och våldtogs handlade det ju med få undantag om tillfälligt sex.
Det är ju definitivt en risk.Menar du ( @Inte_Ung ) att ingen borde ha tillfälliga sexuella kontakter utan en mycket djupgående utredning av sexpartnerns psykiska och medicinska status?
Det beror på att du inte förstår frågan.Jag menar naturligtvis de frågeställningar du själv menat på att du har. De frågor du ställt i tråden, samt det sätt på vilket du ställt dem, går för mig inte ihop med någon med exceptionellt minne och ett intresse för människor och sin omvärld.
Vet du vad?Därav håller jag fast vid min åsikt att det är väldigt märkligt.
Men sex, då smiter man iväg obemärkt till någon okänd utan att berätta eller göra kontroller först.
Okej en sak till då.Om du träffar din tillfälliga sexpartner på t. ex. krogen behöver du hitta någon där som kan säkerställa att kondomen används.
Det beror på att du inte förstår frågan.
Hur stor erfarenhet har du av människor med exceptionellt minne?
Eftersom att du anser dig kunna bedöma hur de fungerar.
Vet du vad?
Jag tycker att du och jag går väldigt dåligt ihop.
Och jag försöker därför att undvika att svara på dina inlägg eller i dina trådar om inte ämnet är tillräckligt neutralt.
Kan inte du försöka med samma sak?
Du kan blocka mig eller helt enkelt låta bli att läsa vad jag skriver om det är lättare.
För jag tror inte att varken du eller jag får ut något bra av den här diskussionen.
Men då så.Tack för omtanken. Jag är dock en vuxen människa och fullt kapabel att själv välja vilka diskussioner jag deltar i och inte, precis som du gör. Passar det inte så kan du ju med fördel lyssna till ditt eget råd.
Okej en sak till då.
Jag anser att man inte skall ha tillfällig sex med okända.
Lika litet som man skall hoppa in i en bil med okända eller åka hem till okända.
Man tar reda på tillräckligt mycket först för att människorna skall bli kända.
Som när man var liten.
Följ inte med okända hem.
För att vara försiktig och akta sig.
Men då så.
Då har vi rett ut det.
Jag svarar på det som jag tycker är intressant för mig eller för andra läsare på forumet.
Och du svarar som du vill naturligtvis.
Ingen verkar ha förstått vad du frågar efter.Det beror på att du inte förstår frågan.
Hur stor erfarenhet har du av människor med exceptionellt minne?
Eftersom att du anser dig kunna bedöma hur de fungerar.
Det mesta våldet utförs av en partner. Inte av en okänd.Okej en sak till då.
Jag anser att man inte skall ha tillfällig sex med okända.
Lika litet som man skall hoppa in i en bil med okända eller åka hem till okända.
Man tar reda på tillräckligt mycket först för att människorna skall bli kända.
Som när man var liten.
Följ inte med okända hem.
För att vara försiktig och akta sig.
Det är ju definitivt en risk.
Att vara ensam med en främmande människa är alltid en risk.
Den risken blir ju inte mindre utan snarare större när de handlar om just sex eftersom att det ofta är litet tabu.
Det är lättare att säga "Jag skall åka till ett märkligt ställe och titta på en bil, kolla att jag har kommit hem igen i kväll" än att säga "Jag skall åka och träffa en snubbe för tillfällig sex".