Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja man är ju ändå ensam med personen någon gång efter det formella första dejtandet. Gott om tid för mord.Visst kan man råka illa ut på en dejt.
Men att någon vet var man är och med vem förhindrar knappast det.
Om en äkta make kan utöva våld utan att blinka så kan en dejt också.
Undvika alla män?Nytorgsmannen.
Där har vi ännu ett svin.
Drogade och sexuellt ofredade sin vänns flickvänn hemma hos dom medan pojkvännen sov intill.
De flesta av hans offer viste inte ens om att de blivit utsatta.
Hur skyddar man sig mot det?
Kyskhetsbälte?Nytorgsmannen.
Drogade och sexuellt ofredade sin vänns flickvänn hemma hos dom medan pojkvännen sov intill.
Tom familjen.Undvika alla män?
Någon som kan rapportera till dig också.Här blir jag nyfiken på hur ensamma personer gör? Vem ska jag berätta för?
Ja precis. Jag har alltid en telefon med SOS appen på mig när jag rör mig ute.Och är det därför du alltid reagerar på att jag går ut med hunden (hundarna nu) utan mobilen med mig? För att det inte är att vara rädd om sig, att akta sig?
Ja det var jag. Och det funderar jag på.Tom familjen.
Någon var inne lååångt bak i tråden på hur mår man med en sådan enorm misstänksamhet?
Att ha så negativ syn på människor, sådan överdriven försiktighet kan bara leda till depression.
Problemet är ju att jag inte ska behöva spela med mitt liv för att finna kärlek.Ja det var jag. Och det funderar jag på.
Ja, man ska akta sig och skydda sig. Men hur misstänksam bör man vara innan man tar skada av det? Innan det är sjukligt? Innan man blir begränsad?
Och det här med att kunna se tecken redan innan alla andra, vad för tecken, hur ska man kunna se att en man som man ska gå på dejt med och aldrig träffat är en misshandlare och att det slutar med ett sådant liv sedan om ett år? Att väga alla hans ord, att misstro och trippelkolla allt han säger, att hans nya intresse inte är nytt utan det ska kollas upp? att en osäker man inte alls är osäker själv utan nej, han är säkert en misshandlare förklädd så att det är en varningsflagg man hade kunnat märka på något vis. Som om de människor man träffar är perfekta och aldrig själv har fel och brister, aldrig har gjort fel eller tänkt fel eller trampat snett någonstans i livet och definitivt inte själv har några trauman i sitt liv som de behöver bearbeta (som de kanske bearbetar i skrivande stund), som att de inte är osäkra eller försiktiga osv.
Det är ju människor man möter, inga robotar. Vissa är skit, andra helt vanliga och normala, som vi alla är, med osäkerhet, med bagage, med drömmar, nytt intresse, rädslor osv.
För att vinna måste man våga spela, och det är väl lite så det är med dejting också. För att kunna finna en kärlek måste man ge sig i kast med att träffa andra människor och öppna sig själv och riskera att bli sårad. Att vara vaken för tecken på män som uppenbart är skit är en sak, men man kan inte skydda sig mot alla som kanske kommer att behandla en illa. Det handlar ju inte bara om ytlighet eller att man själv är dum på något vis utan om att man faktiskt kanske inte ens har förmågan att se just då, det andra ser. Inte ska man skylla sig själv för att man fungerar exakt så som en människa fungerar? Det är lätt att stå och titta på och säga vad var det jag sa och att man såg det från början, det är inte alls samma sak att vara mitt i det, det är då man först fattar vad det handlar om.
Mina barn har människor i deras fysiska närhet som de rapporterar till, dels människor de har kontakt med hela tiden men också genom familjechat på SnapChat, som jag inte är med i eftersom jag inte har SnapChat. Jag har koll på dem genom dem själva och genom andra i deras närhet men inte på deras exakta förehavande. Vet inte riktigt vad det skulle tjäna till att de hade det för min del heller? Vad hjälper det att de får veta att jag går ut med hundarna då eller då? Eller träffar en kollega och hennes man hemma hos dem? Jag går med spionen och hans kompis S och hans husse varje vecka utan att meddela någon, inte haft en tanke på att det skulle kunna vara farligt, han är ju man.Någon som kan rapportera till dig också.
SMS fungerar bra.
Man behöver ju inte träffas fysiskt.
Du har ju barn. Rapportera till någon av dem.
Jag rapporterar oftast till min dotter, hon är mest orolig.
Ja precis. Jag har alltid en telefon med SOS appen på mig när jag rör mig ute.
Jag vill inte bli liggande med ett brutet ben eller något sådant.
Alltid säkerhet först.
Hur ska man göra för att undvika de män som man inte märker något på förrän det är för sent?Problemet är ju att jag inte ska behöva spela med mitt liv för att finna kärlek.
Nytorgsmannen.
https://www.forskning.se/2018/05/14/snygga-politiker-far-fler-roster/För att gå tillbaka till ytligheten. Jag är fascinerad över vilka fördomar folk har om utseende. Det här att en tjusig, attraktiv person på något sätt har förtur till att vara trevlig och intelligent. Det stämmer ju inte. Har aldrig gjort. Varför tror vi, mänskligheten överlag alltså, att dom egenskaperna går hand i hand?
Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta.
Är det verkligen så som människor väljer partner?
Är det inte hur man tar hand om varandra och hur man kommer överens som avgör i det långa loppet?
Om vi väljer våra liv efter hur saker ser ut så kommer ju inte hur det känns att få någon riktig plats.
Är det inte viktigast hur man har det och hur man behandlar varandra?
Med tiden så förlorar vi ju alla vår ungdomliga skönhet.
Och vad finns då kvar?
Om en person själv säger sig ha en diagnos och andra ställer frågor till henne om det, hur kan det vara "andra användares diagnoser?"Tja, att fortsätta diskutera dem kanske? Man kan ju trots allt scrolla förbi och hålla sig till tråden lite mer och inte diskutera diagnoser, känns inte riktigt som att det hör hemma i en tråd hur kvinnor skyddar sig eller hur mycket ansvar man själv har.
Ja det är väl inte din egen diagnos du diskuterar utan någon annan användares?Om en person själv säger sig ha en diagnos och andra ställer frågor till henne om det, hur kan det vara "andra användares diagnoser?"
Och är det något som diskuteras dagligen här så är det väl just egna och andras diagnoser.