Ytlighet i ett förhållande.

Nej jag trodde att det skulle fungera ändå.
Vad som sedan hände övergick t.o.m. min fantasi.
Och jag är egentligen extremt konspiratorisk.

Men eftersom jag var så stressad när jag gjorde urvalet så bedömde jag fel.
Mina analyser blev inte tillräckligt noggranna.
Min slutsats är att jag aldrig skall fatta viktiga beslut när jag är stressad
Så människor kan ge sken av att vara något dom egentligen inte är? Och de kan framstå som förtoendeingivande för egen vinnsings skull?

Så du kan göra fel, men jag ingen förståelse för att andra kan göra det?
Jag kan definitivt göra fel och har dessutom full förståelse för att andra också kan göra fel.
Det som jag däremot inte förstår är när man inte tycker att man måste försöka undvika att göra fel.

Visst, men på andra sätt då.
Som jag skrev, en av mina egenskaper är extremt ovanlig.
Så några fler med just den egenskapen finns inte där.

Men det finns människor med andra egenskaper som gör just dem "märkliga". Ändå verkar du se folk som inte är som just du(eller din bekantskapskrets) som en skock karbonkopior som resonerar och fungerar likadant.
Det sätt du resonerar på här är verkligen inte ovanligt. Tyvärr.

Så människor kan ge sken av att vara något dom egentligen inte är? Och de kan framstå som förtoendeingivande för egen vinnsings skull?
De jobbar ju på den saken.
Men egentligen så fanns det fakta på papper att det inte var så.
Jag slarvade med den kontrollen och tolkade faktan fel.
Mitt misstag faktiskt.

Det hjälper ju inte.
Jag har krävt legitimation av mina bedragare, identiteten har inte varit hemlig.
De övriga som jag känner till har också haft en känd identitet.
Grejen med att man måste identifiera sig med bankid var för att man fick sin IP-adress blockad på sajten om man bröt mot reglerna. Det kunde vara saker som olämpligt uppträdande, man var tvungen att vara ostraffad mm

Jag fick två avstängda sen jag gjorde en slagning på MrKoll och såg att de var straffade för misshandel.
Tyvärr går det mesta under radaren men värsta slöddret gick att sålla bort innan man ens sågs.

Jag kan definitivt göra fel och har dessutom full förståelse för att andra också kan göra fel.
Det som jag däremot inte förstår är när man inte tycker att man måste försöka undvika att göra fel.

Så du menar alltså att de kvinnor som råkar ut för män som misshandlar, begår övergrepp eller liknande då inte har "försökt att undvika att göra fel"?
Undrar också varför du anser att det är kvinnorna/den som blir utsatt som ska undvika att göra fel? Det resonemanget är helt uppåt väggarna! Klassisk victim-blaming i sin fulaste form. Normalt kan man ju tänka att det vore bättre om förövaren undvek att vara just en gärningsman/vårdsverkare/skitstövel.

Alla dina inlägg är helt bisarra. Jag tror att ingen lyckas förstå vad det är du egentligen far efter även om många har gjort beaktningsvärda försök.

Men det finns människor med andra egenskaper som gör just dem "märkliga". Ändå verkar du se folk som inte är som just du(eller din bekantskapskrets) som en skock karbonkopior som resonerar och fungerar likadant.
Det sätt du resonerar på här är verkligen inte ovanligt. Tyvärr.
Jag brukar fråga saker därför att jag undrar.
Och vad dina påhopp på min person skulle göra för nytta i att förändra det som du kritiserar kan jag faktiskt inte se.
Mer än att du får vara just kritisk och nedlåtande.

"beauty is in the eye of the beholder"

Så enkelt är det faktiskt tycker jag. Vi har alla olika grejor vi gillar, vissa går igång på samma grejor, men folks preferenser är väldigt spridda- precis som det skall vara.

Folk som söker till tv-program brukar oftast vilja synas och därav söker sig till just tv, att dra slutsatser därifrån enbart tycker jag är konstigt. Är väl inte någon nyhet att tv är fabricerat till viss del och att man skall ta det med en nypa salt?

Jag tänker på denna videon:

En tjej kommenterade på den "I actually think you're kinda cute tbh. I mean it." och dom är gifta idag. Vi gillar alla olika. Tycker det är något fantastiskt fint i att se såna grejor och detta är just en av dessa saker jag älskar med internet. Att man kan hitta folk man aldrig hade träffat annars.

Att säga att folk alla gör "si eller så" blir bara väldigt trångsynt i mina ögon, där finns en stor massa som kanske gör saker på ett sätt, men där finns alltid dom som går sin egna väg och just genom internet tror jag fler och fler hittar folk som tänker likadant och därav vågar gå sin egna väg och inte följa strömmen. Om två ytliga personer hittar varandra och trivs ihop, så känner jag lite, vem fan bryr sig och orkar vara negativ omkring detta? Är väl bara bra att folk hittar varandra och matchar? är inte något som på något viss påverkar mig eller mitt liv. Som folk som spyr galla över kändisar och hur dom lever. Löjligt. (Då snackar jag inte om när dom är svin eller inte kan bete sig, men bara sånt där skvaller tidning som "nu har hen köpt detta huset" eller "nya kärleken")

Skulle du känna lika dant om du fick en knytnäve i ansiktet av din partner?

Oavsett vilka åtgärder man gör innan och de passerar genom dessa så kan det ändå visa sig att det är en väldigt otäck person man har att göra med. Precis som ungefär alla skrivit till dig är processen långsam, har inget med utseende eller yta att göra utan sker knappt märkbart förrän katastrofen är ett faktum. De allra skickligaste är i regel mycket omtyckta och uppskattade, kvinnorna blir sällan trodda eftersom snubben är så reko i andras ögon.
Ungefär som mina misstag med bedragare till hyresgäster då?
Men då så har man ju i alla fall försökt.
Då anser man ju att man behöver akta sig.

Jag är kritisk mot hur du resonerar och tycker inte att du är särskilt märklig. Det kanske är jobbigt, men det är inte påhopp på din person.
Jag förstår inte poängen med att upprepat ge oss den informationen. Är det viktigt för diskussionen att vissa anser någon vara märklig?
Vad menas ens med att vara märklig?

Jo just det kan jag förstå.

Men däremot inte att man inte skall försöka låta bli att bli lurad genom att vara försiktig eller akta sig.

Jag har ännu svårare än vanligt att ta dig på allvar i den här tråden, faktiskt. Är du verkligen helt immun mot all information som serverats dig i tråden, eller sitter du och gör dig dum med flit som någon sorts underhållning?

Kan du svara på en enkel fråga: Exakt vad menar du att "vara försiktig eller akta sig" skulle innebära i de situationer vi diskuterar här?

De jobbar ju på den saken.
Men egentligen så fanns det fakta på papper att det inte var så.
Jag slarvade med den kontrollen och tolkade faktan fel.
Mitt misstag faktiskt.

Så du är ute efter att peka finger och skuldbelägga den som utsätts, eftersom du själv varit dum nog och blivit lurad så måste naturligtvis alla andra som blivit lurade, gärna ännu värre, vara minst lika dumma/slarviga/naiva som dig?

Liknande trådar

Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser... 22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 319
Senast: LenaH
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 983
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 033
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka