Ytlighet i ett förhållande.

Och du vet ju uppenbarligen inte ett enda dugg om hur folk dejtar eller vilka åtgärder de vidtar.
Nej det är ju sant.
Men här i tråden så verkar åsikterna vara att man inte skall behöva vidta åtgärder alls.
Att akta sig ses som skuldbeläggande av offret och jämförs med att låta bli att bära kort kjol.

Om människor är försiktiga och aktar sig så är det ju jättebra.

Vilka åtgärder brukar folk vidta?

Men här i tråden så verkar åsikterna vara att man inte skall behöva vidta åtgärder alls.
Att akta sig ses som skuldbeläggande av offret och jämförs med att låta bli att bära kort kjol.
Jag vet inte om du har rejäl otur när du formulerar dig, jag hoppas det.
För menar du att det är okej att ifrågasätta kvinnors klädsel och att man bär skuld i vad man har på sig om man drabbas av brott?

Vissa dras till bedragare?

Om vi nu ska fortsätta skuldbelägga och vara fördomsfulla
*ironi
Men så är det nog också.
Det är ju spännande och litet "Bonnie och Clyde" över det.

Som 17 åring så tyckte jag att det var spännande med att vara så mycket kvinna som jag blev i den relationen.
Det var nytt och erotiskt.
Dansen, sexet och romantiken var fantastiskt.
Jag hittade min egen sexualitet och vad jag gillade i den relationen.

Men så är det nog också.
Det är ju spännande och litet "Bonnie och Clyde" över det.

Som 17 åring så tyckte jag att det var spännande med att vara så mycket kvinna som jag blev i den relationen.
Det var nytt och oerhört spännande och erotiskt.
Dansen, sexet och romantiken var fantastiskt.
Jag hittade min egen sexualitet och vad jag gillade i den relationen.
Varför dras du till bedragare då?
Du är väl inte 17 år längre?

Jag vet inte om du har rejäl otur när du formulerar dig, jag hoppas det.
För menar du att det är okej att ifrågasätta kvinnors klädsel och att man bär skuld i vad man har på sig om man drabbas av brott?
Jag tycker att du gör en felaktig jämförelse här.
Offer har aldrig någonsin någon skuld.
Men samtidigt så hindrar ju inte det att man ändå aktar sig.

Det är inte särskilt smart att gå i tunnelbanan en mörk kväll med massor av synliga guldkedjor och vifta med kontanter.
Vi undviker ju oftast det.
Även om skulden för brott ligger hos förövarna.

Jag tycker att du gör en felaktig jämförelse här.
Offer har aldrig någonsin någon skuld.
Men samtidigt så hindrar ju inte det att man ändå aktar sig.

Det är inte särskilt smart att gå i tunnelbanan en mörk kväll med massor av synliga guldkedjor och vifta med kontanter.
Vi undviker ju oftast det.
Även om skulden för brott ligger hos förövarna.
Vad menar du då med stycket jag citerade? Varför skriver du så?
Du har formulerat dig väldigt olyckligt om det inte är så det ska tolkas.

Ett tips om du ska skriva saker med ironi är att förtydliga det med *ironi. Du har kanske sett det på buke tidigare.
Ironi famgår sällan i text. Det krävs att mottagaren har lite av samma tankesätt.

Överlag så har jag suttit och misstolkat och fultolkat dig med flit. För precis såhär har du suttit och betett dig mot mig genom hela tråden. Störigt eller hur?

Varför dras du till bedragare då?
Du är väl inte 17 år längre?
Du tänker på de som jag har råkat ut för som t.ex. hyresgäster?

Det var slarv i sorteringen p.g.a. stress.
Jag tog mig inte tillräckligt med tid för att göra nödvändig bakgrundskontroll.
Och jag struntade också i viss information som jag borde ha tolkat annorlunda.
Misstag från min sida helt enkelt.

De som inte lurade just mig fanns i sammanhang där jag eller andra befann oss av andra orsaker.

Du tänker på de som jag har råkat ut för som t.ex. hyresgäster?

Det var slarv i sorteringen p.g.a. stress.
Jag tog mig inte tillräckligt med tid för att göra nödvändig bakgrundskontroll.
Och jag struntade också i viss information som jag borde ha tolkat annorlunda.
Misstag från min sida helt enkelt.

De som inte lurade just mig fanns i sammanhang där jag eller andra befann oss av andra orsaker.
Du litade på dem helt enkelt?
De framstod inte som onormala?

Har du sett hur dejtingsidor och appar ser ut?
Flera kräver att man identifierar sig med bankid.
De flesta har bild och text tillsammans.
Det hjälper ju inte.
Jag har krävt legitimation av mina bedragare, identiteten har inte varit hemlig.
De övriga som jag känner till har också haft en känd identitet.

Att man inte får ta sig friheter på andras bekostnad.
Vilket egentligen gäller för alla brottslingar.

Det verkar oerhört egocentrerat det som du beskriver.
Som att det bara fanns han och hans behov i hela världen och att alla andra hade som uppgift att tillfredsställa dessa behov.
Läskigt.

Mitt ex hånskrattade när jag efter att relationen var slut berättade att jag var rädd för honom. Jag sade tydligen det bara för att folk ska tycka synd om mig.

Tidigt i relationen blev han orimligt upprörd om nåt gick fel och jag gjorde mitt bästa för att säga att det var ingen fara, det gjorde inte mig något och det var ju egentligen mitt fel.

Senare var han tydlig med att det var mitt fel. Jag fyllde diskmaskinen fel. Lagade för mycket mat. Barnen lät för mycket. Och allt, precis allt var mitt fel. Tillslut behövde han inte ens säga det, jag sade det åt honom. Jag kände mig som en total katastrof till människa och var tacksam att han stod ut med mig.

Lång historia kort, så är min upplevelse att människor som mår dåligt (jag) lätt drar till sig dåliga människor. Han hittade blixtsnabbt mina svaga punkter och utnyttjade dem samtidigt som han kallar sig feminist, älskar starka kvinnor och satte mig på piedestal när andra såg.

Jag föll för en man som var (ytligt) charmig, allmänbildad, och jag trodde han var ett kap.
I efterhand ser jag flaggor överallt men där och då blundade jag för dem och tänkte att jag var osäker, överreagerade mm. Mönster jag haft hela livet vad gäller relationer.

Överlag så har jag suttit och misstolkat och fultolkat dig med flit. För precis såhär har du suttit och betett dig mot mig genom hela tråden. Störigt eller hur?
Jag har inga som helst problem med det.
Det ger mig en möjlighet att analysera ämnet noga.

Jag har några egenskaper som ger mig litet andra förutsättningar än vad de flesta har.
En av dessa är extremt ovanlig.
Kombinationen ger en annan verklighetsuppfattning än vad andra har.
Ibland så är det mycket påfrestande.

Men det är du långt ifrån ensam om. Du skriver ju själv att din umgängeskrets är lika märklig som du.
Det är lite min poäng, det är farligt att se sina egna egenskaper som så speciella att man står ut från större delen av mänskligheten. Då missar man att väldigt många andra står ut på helt andra sätt och är minst lika speciella. Mänskligheten är inte en grå massa med några få, unika individer.

Slav i urvalet.
Jag borde ha bedömt viss information, som jag faktiskt hade, annorlunda.
Du har ju har många trådar genom åren om konflikter och hyresgäster. Det verkar inte vara en engångsföreteelse.

Oavsett om du missat fakta så har du ju rent okulärt bedömt dem som pålitliga människor.

Dethär är EXAKT samma sak som i dejting. Du har tom haft fler verktyg att tillgå innan du ingick ett kontrakt med dem. Ändå visade det sig att du blev lurad.

Kan du svara på den här frågan: Verkade dom onormala på något sätt som gav dig varningsflaggor? Ett kort ja eller nej.

Du litade på dem helt enkelt?
De framstod inte som onormala?
Nej jag trodde att det skulle fungera ändå.
Vad som sedan hände övergick t.o.m. min fantasi.
Och jag är egentligen extremt konspiratorisk.

Men eftersom jag var så stressad när jag gjorde urvalet så bedömde jag fel.
Mina analyser blev inte tillräckligt noggranna.
Min slutsats är att jag aldrig skall fatta viktiga beslut när jag är stressad

Nej jag trodde att det skulle fungera ändå.
Vad som sedan hände övergick t.o.m. min fantasi.
Och jag är egentligen extremt konspiratorisk.

Men eftersom jag var så stressad när jag gjorde urvalet så bedömde jag fel.
Mina analyser blev inte tillräckligt noggranna.
Min slutsats är att jag aldrig skall fatta viktiga beslut när jag är stressad
Så du kan göra fel, men jag ingen förståelse för att andra kan göra det?

Nej det är ju sant.

Om människor är försiktiga och aktar sig så är det ju jättebra.

Vilka åtgärder brukar folk vidta?
Oavsett vilka åtgärder man gör innan och de passerar genom dessa så kan det ändå visa sig att det är en väldigt otäck person man har att göra med. Precis som ungefär alla skrivit till dig är processen långsam, har inget med utseende eller yta att göra utan sker knappt märkbart förrän katastrofen är ett faktum. De allra skickligaste är i regel mycket omtyckta och uppskattade, kvinnorna blir sällan trodda eftersom snubben är så reko i andras ögon.

Liknande trådar

Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser... 22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 319
Senast: LenaH
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 983
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 033
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka