Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Merit beror ju så på vad för intresse föraren har. Agility är väl inget som är nån sport i schäfervärlden men annars vad som helst inom brukset, IPO, något nos/spårarbete...finns ju så mycket inom specialsök mm.Låter verkligen klokt! Så spännande att höra om vad ni tänker på och hur ni resonerar..
Vad skulle ni räkna som merit? Finns den någon "lägstanivå" så att säga? Inte som ni kräver men kanske i era stilla sinnen skulle önska?
Sorry för många frågor, du måste inte svara om du inte vill/känner för det.. Är bara så nyfiken..
Finns lika många tankar och åsikter som uppfödareÄr också nyfiken på hur uppfödare tänker
Haha, jappFinns lika många tankar och åsikter som uppfödare
Det är bara så att de som vill nå långt tar inte fodertikar. Vet faktiskt ingen uppfödare av schäfer som ställer meritkrav på tikarna. Meriter ligger på hanarna och hanarna i tikarnas linjer. Kanske är annorlunda i en del andra bruksraser.Nu tänker jag vara motvals igen,uppfödare av brukshundar ska förgå med gott ex,annars kan det bli mycket svårt att motivera till valpköparen både varför man föder upp bruksare och varför man vill sälja till bruksfolk.
Sen tycker inte jag att en korning säger något om hunden arbetsvilja,som alla vet kan man träna in korningen.
Jag vill se arbetande linjer som är mentalt bra !
Jag kanske inte ska starta min schäfer-karriär med något som kan förväntas bli ett krutpaket i kubik...
Nu har de små sötnosarna snart 5 veckor och det har påbörjat sin förvandling till små svin. De äter som hästar, skiter och pissar som elefanter och bits för att döda.
Jag har inte hunnit/orkat fota något de sista dagarna. Här har varit fullt upp.Men var är bilden på huliganerna?
Jag tror matte ljuger och ni är inte alls några ligisterHar varit te en sund hos hajarna. De ä faktiskt riktigt osköna att umgås med. Och svåra att ta kort på då de helst klättrar och biter i mig. Men här är några halvtaskiga bilder. Ni ser själva hur oskyldiga de så Djävlshudarna ser ut!!!
Cobra hade dock den goda smaken att somna rätt fort så hon kom inte med på så många bilder.
Criga
Calibra
Criga. Man är chanslös....alltid någon som hänger sig fast. Men de har ett otroligt bra bett redan. Fast och fullt. Det är mycket positivt då det är något hundar mot skydd och tjänst måste ha
Vackra Cobra. Hon växer allt mer i mina ögon. Ho ha tagit ett stort kliv framåt i att visa sina egenskaper som ser riktigt lovande ut. Dessutom hennes färger och täckning.....wow!
Calibra smakar på sin första tennisboll
Criga
Ni är välkomna på studiebesök. Finns figurantdräkt att låna inför "myset"Jag tror matte ljuger och ni är inte alls några ligister