Voffs schäferbebisar

I dag tilldelade vi puppisarna deras namn. De har också fått smaka köttfärs. Mamma Mu har börjat uppfostra lite och hon har också börjat visa små tecken på att avvänjningsfasen är på gång. De är nu 3 veckor och 2 dagar.

Här är Cobra
13407268_285661135113923_8247287012330075730_n_zps2xg0e8xp.jpg

Criga
13445424_285660561780647_2486267610985719681_n_zpsn1vkycai.jpg

Calibra
13417400_285660578447312_5816592267772280429_n_zpsofe11spj.jpg
Den du ska behålla är väldigt söt och feminin :love:

De är söta allihopa, men Calibra kommer bli otroligt fin som vuxen tror jag! Vi tog förresten minsta schäferhanen i kullen när vi köpte valp senast, han blev störst av alla... det vibrerade i marken när han dundrade fram i sökskogen :love:
Det är ju så det kan bli :nailbiting::D
Dock har Calibra en helt annan kroppsbyggnad och huvud än sina systrar. Hon är näpnare medans de har grova skallar och grövre benstomme. Pappan har ben som timmerstockar och på Cobra ser man lite av samma typ.

Planen var att slänga in fler bilder på tjejerna men efter två bilder vill min dator helt plötsligt inte ladda upp fler (den är kokhet) så jag får nöja er med dessa två och låta den gamla Acern vila. :)

Calibra
13418687_285661201780583_4169368157702931506_n_zpsvmjgwbsr.jpg

Kamplust Cobra- Check!
13418993_285661118447258_7293594709148625299_n_zpsfmc6rhlu.jpg

I dag fick puppisarna smaka äggula och nötfärs. Omdömmet blev:
Cobra...näää....kilar bort till tutten istället.
Criga...helt ok om det serveras på sked och i måttlig mängd...men tutte är bättre.
Calibra....GE MIG MER...HIT MED SKÅLEN!

I dag har paret från Norge varit här och tittat på Mamma Mu och puppisarna. 7 tim enkel väg hade de åkt för en förtitt. Hängivet :up:
Kändes mycket bra med dom. De frågade om valpträffar, MH och röntgen och ville gärna delta här i sverige.
Mamma Mu la sig i mannens knä och tiggde mys han föll som en fura för henne. Hon var helt trygg i hanteringen runt valparna. Detta var första besöket vi tog emot.
Jag och sambon satt länge i går på golvet bland valparna och funderade på om vi hade nån känsla om vilken hund vi ville sälja och vilken vi vill ha ut på foder. Vi kände båda samma magkänsla.
Criga blir foderhunden. Cobra flyttar till Norge. Paret var väldigt nöjda med att bli tilldelade Cobra :)

@Voff: Vad skönt det måste kännas med bra valpköpare. Visst, man vet ju aldrig vad som händer på vägen men det ökar ju chansen att det blir bra. Är det er första som går på export?

@Voff: Vad skönt det måste kännas med bra valpköpare. Visst, man vet ju aldrig vad som händer på vägen men det ökar ju chansen att det blir bra. Är det er första som går på export?
Ja kontakten och magkänslan är superviktig.
Detta blir vår första export. Vi hade ytterligare en intressent från Norge till denna kull men det var på hane och det blev ju inga hanar.
Norge har lite ont om brukskennlar.

I dag har paret från Norge varit här och tittat på Mamma Mu och puppisarna. 7 tim enkel väg hade de åkt för en förtitt. Hängivet :up:
Kändes mycket bra med dom. De frågade om valpträffar, MH och röntgen och ville gärna delta här i sverige.
Mamma Mu la sig i mannens knä och tiggde mys han föll som en fura för henne. Hon var helt trygg i hanteringen runt valparna. Detta var första besöket vi tog emot.
Jag och sambon satt länge i går på golvet bland valparna och funderade på om vi hade nån känsla om vilken hund vi ville sälja och vilken vi vill ha ut på foder. Vi kände båda samma magkänsla.
Criga blir foderhunden. Cobra flyttar till Norge. Paret var väldigt nöjda med att bli tilldelade Cobra :)
Det låter underbart bra! Jag har flera gånger tänkt att jag inte förstår hur folk vågar ta valpkullar, just för att det verkar vara så jäkla svårt att hitta bra valpköpare. Om det är som i det här fallet så har jag lättare att förstå det :p

Det låter underbart bra! Jag har flera gånger tänkt att jag inte förstår hur folk vågar ta valpkullar, just för att det verkar vara så jäkla svårt att hitta bra valpköpare. Om det är som i det här fallet så har jag lättare att förstå det :p
Vi hade flera riktiga guldköpare denna gången och speciellt ett par var verkligen helt fantastiska. Det ville först köpa från tiken som inte tog sig men hängde kvar till Mamma Mu. Dock ville de absolut ha en hane. Det kändes faktiskt skit på ren svenska att de inte fick en valp trotts väntan på två tikar :(

I bland tar livet oväntade vändningar och tyvärr fick vår fodervärd tacka nej till Criga.
Vi har ett par till som varit väldigt intresserade men det har ju gått en månad nästan nu och de kan ju ha gått vidare till en annan kennel. Får se vad svaret blir från dom. Annars får vi börja leta ny fodervärd. Man är ju lite petigare just med kontakt och kemi med en fodervärd och det tar ju ett tag att etablera det och få rätt magkänsla.
Dock finns en del människor som jag har en bra känsla av, både irl och även ett par här som jag annarsbkan tänka mig att ta fräckheten och fråga ;)
Vi får se var lilla Criga hamnar.

De har iaf varit ute i dag för första gången. Ännu bara på altanen. Det tyckte de var toppen för på altangolvet fick man jättebra fäste och kunde springa fort. Fortare än tassarna hängde med :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar