Voffs schäferbebisar

Lite bilder från dagen. I morgon blir tjejerna 4 veckor :)

Cobra
13442394_287807151565988_4689681327920221230_n_zpsat7d5iqz.jpg

Criga
13450230_287807061565997_1019349177932972989_n_zpszjsazc7f.jpg

Calibra
13432196_287652688248101_8196550832477793114_n_zpsd2iooox2.jpg

Calibra och Mamma Mu
13510754_287652754914761_1157440160245289968_n_zpsq1zgtrn0.jpg

Pickninck på altanen
13442381_287652771581426_3732917521577641368_n_zps6a1k4lug.jpg

I bland tar livet oväntade vändningar och tyvärr fick vår fodervärd tacka nej till Criga.
Vi har ett par till som varit väldigt intresserade men det har ju gått en månad nästan nu och de kan ju ha gått vidare till en annan kennel. Får se vad svaret blir från dom. Annars får vi börja leta ny fodervärd. Man är ju lite petigare just med kontakt och kemi med en fodervärd och det tar ju ett tag att etablera det och få rätt magkänsla.
Dock finns en del människor som jag har en bra känsla av, både irl och även ett par här som jag annarsbkan tänka mig att ta fräckheten och fråga ;)
Vi får se var lilla Criga hamnar.

De har iaf varit ute i dag för första gången. Ännu bara på altanen. Det tyckte de var toppen för på altangolvet fick man jättebra fäste och kunde springa fort. Fortare än tassarna hängde med :D
Ska inte visa det här inlägget för min sambo! Han såg att jag gillat dina bilder på instagram och blev helt till sig! :D

@Voff Var det dom där uppe som tackade nej? Synd att dom både låter och har päls annars kunde jag plockat upp Criga. (som även har ett passande namn för att bo här :D )
Ja tyvärr.
Men de vill fortfarande ha en hund från Mamma Mus linje så de hoppas läget har ändrat sig till Mamma Mu´s dotter ska ha valpar i framtiden.

Nu snokade jag lite och insåg att en bekant till mig har ägt en rätt nära släkting till Mamma Mu. Om de är det minsta lika så lär det bli rejält med krut i de där små gulltussarna. :D
Åh...nu blir jag nyfiken!!! Vilken hund är det?
(Ja..det är HUND i linjerna ;))

Happ.... Paret som stod som tvåa på Criga hade som jag misstänkte gått vidare i sina valpplaner.

Det finns många som visat intresse att köpa henne men vi vill ju ha kvar avelsmöjligheterna på henne så vi får hoppas någon ny, vettig intressent korsar våra vägar.

Happ.... Paret som stod som tvåa på Criga hade som jag misstänkte gått vidare i sina valpplaner.

Det finns många som visat intresse att köpa henne men vi vill ju ha kvar avelsmöjligheterna på henne så vi får hoppas någon ny, vettig intressent korsar våra vägar.

Det borde ju inte vara svårt att hitta någon! Jag kan höra mig för lite, en klubbkompis till mig är inne på en till hund men först framåt vintern. Hon har varit fodervärd tidigare också, så hon vet vad det innebär även om jag inte vet om hon är sugen på det igen.

Det borde ju inte vara svårt att hitta någon! Jag kan höra mig för lite, en klubbkompis till mig är inne på en till hund men först framåt vintern. Hon har varit fodervärd tidigare också, så hon vet vad det innebär även om jag inte vet om hon är sugen på det igen.
Du får gärna höra. Vill helst hitta personen genom kunniga kontakter (som vissa bukefalister) Tror man har störst chans att få rätt person genom sitt kontaktnät.
Lägga ut annons och ta en random person utan någon som helst referens....neeee....

Så tråkigt för er och för de som blev tvungna att "hoppa av"... Hoppas att ni hittar någon riktigt bra.. Det är väl lite extra noggrant nu när ni vill ha fodervärd till henne? Fina Criga, förtjänar en riktigt bra familj! :heart

Tror jag tyvärr har valt den jävligaste.... Calibra har utvecklats till den värsta :nailbiting:
...och det är min första schäfer. Vojne, vojne. Tur det finns bra folk och klubbar omkring mig:D

Haha, jag tänker det samma när jag ska skaffa mig nästa hund. Guld värt har det varit med bra folk för min och Tontos skull. Även om vi känner att vi ligger efter när folk kommer med sina unghundar på 10 månader som är redo att tävla. :laugh:

Så tråkigt för er och för de som blev tvungna att "hoppa av"... Hoppas att ni hittar någon riktigt bra.. Det är väl lite extra noggrant nu när ni vill ha fodervärd till henne? Fina Criga, förtjänar en riktigt bra familj! :heart
Nja....extra behöver det nödvändigtvis inte vara. Vi sållar alla våra valpköpare efter mottot att de ska kunna tillgodose hunden fysiskt och psykiskt. Sen med VAD....det lägger vi oss inte i. Sen försöker vi få ut alla hundar till folk som vill ha kontakt med sin uppfödare i med och motgång. Det enda som skiljer saluhundar från foderhundar är att vi vill att man är medlem i en klubb och tar någon liten merit på hunden, för den är lite av en reklampelare för oss så vi vill att den syns lite bland hundfolk. Sen är det viktigt att fodervärden förstår vikten av att just den hunden har något extra som är värdefullt för oss. Så det inte börjar undanhållas och tramsas av någon anledning.
Men fodervärden äger ju sin hund och där är det vi som får respektera att vi inte alltid tänker lika. Men man försöker ju hitta en person som har så lika tänk och värderingar som oss som möjligt :)

Nja....extra behöver det nödvändigtvis inte vara. Vi sållar alla våra valpköpare efter mottot att de ska kunna tillgodose hunden fysiskt och psykiskt. Sen med VAD....det lägger vi oss inte i. Sen försöker vi få ut alla hundar till folk som vill ha kontakt med sin uppfödare i med och motgång. Det enda som skiljer saluhundar från foderhundar är att vi vill att man är medlem i en klubb och tar någon liten merit på hunden, för den är lite av en reklampelare för oss så vi vill att den syns lite bland hundfolk. Sen är det viktigt att fodervärden förstår vikten av att just den hunden har något extra som är värdefullt för oss. Så det inte börjar undanhållas och tramsas av någon anledning.
Men fodervärden äger ju sin hund och där är det vi som får respektera att vi inte alltid tänker lika. Men man försöker ju hitta en person som har så lika tänk och värderingar som oss som möjligt :)
Låter verkligen klokt! Så spännande att höra om vad ni tänker på och hur ni resonerar.. :up:
Vad skulle ni räkna som merit? Finns den någon "lägstanivå" så att säga? Inte som ni kräver men kanske i era stilla sinnen skulle önska?

Sorry för många frågor, du måste inte svara om du inte vill/känner för det.. Är bara så nyfiken.. :angel::D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar