VM i hoppning

På temat då: Vilken hade varit er dröm i Final 4? :) (av de som deltog idag kan vi väl säga för att begränsa oss ;))

Det hade inte varit helt fel med RGB, Ehning, Guerdat och Deusser i final. Hade dock gärna sett Luciana Diniz i detta mästerskap.

Sände radiosporten något idag? Kunde inte hitta det... "Tryck här för våra sändningar från Ridsports-VM" stod det men fanns bara fotboll under dagens datum:cool: Samma för imorgon...
Vill ju gärna höra finalen imorgon med Maria och Christian som kommentatorer.

Någon som vill förklara hur morgondagen funkar? Ska alla fyra rida fyra omgångar på olika hästar?
De rider en kortare bana imorgon, startordningen lottas, de rider först ett varv på sin häst för att sedan även turas om att rida de andra tre hästarna. I någon fiffig ordning så att samma häst eller ryttare inte går rundan direkt efter.
De får sitta på den nya hästen några minuter, minns inte riktigt hur många, och hoppa två språng på framridningen.

Ska bli riktigt kul att se! Även om det är tungt för hästarna, så får man ju verkligen fram den skickligaste ryttaren på ett helt annat sätt än tex vid ett OS!

Så gött med Roffe i finalen!! :banana:

Har suttit och funderat lite och tror nog att Casall och orient express kommer bli dom hästarna som blir svårast för det andra ryttarna att sitta på! Casall ser ju ut att vara mycket häst att rida och Orient express är ju ganska het och "på".
Däremot ser det andra 2 hästarna hyfsat lätt ridna ut, lätt att reglera galoppen på och lydiga :) Beezie Madden rider ju runt på lite halvlånga tyglar typ ;)
Va tror ni andra, vilken häst blir svårast att sitta på?

Ja, Casall är nog hyfsat "mycket" häst att rida men är åas otroligt lydig och Rolf-Göran är ju heller inte en av de största ryttarna på touren.

Kan inte fatta "drömlottningen" för Roffe.... Han rider ju Casall först , sen rider han ju alla hästar efter att holländaren ridit "till" dom lite.... Dvs slipper komma efter Maddens och fransmannens ridning, för mej låter det iaf som den bästa lottningen =)

Mina "dröm 4or" hade vart "lilla irländaren" Deusser, RGB (såklart) och nån mer typ Jeroen eller Pessoa eller nåt ;)

Nej allra helst hade jag bara velat ha RGB vidare. :)

Har Madden också något tråkigt förflutet i sin hästhantering, som jag missat?

http://blog.syracuse.com/sports/2012/08/show_jumping_stunner_beezies_h.html

Hittar inte videon men hon gick loss ordentligt med spöet när hon fick två stopp i OS i London.

Har för mig att Christian Ahlmann inte heller visade sig från sin bästa sida under det OS:et heller.
Och när jag ändå pratar om ryttare jag inte gillar så har jag väldigt svårt för Edwina Alexanders hårda händer också...

Undrar vad som skulle hända om någon häst blev skadad (gud förbjude) under annan ryttare under finalen? Det har väl aldrig hänt vad jag vet men om det skulle hända undrar hur det då ser ut med försäkringar o.s.v.

Undrar vad som skulle hända om någon häst blev skadad (gud förbjude) under annan ryttare under finalen? Det har väl aldrig hänt vad jag vet men om det skulle hända undrar hur det då ser ut med försäkringar o.s.v.

När det gäller försäkringar lär det väl inte vara nån skillnad vem som rider? Sen vet jag inte hur dessa hästar är försäkrade överhuvudtaget.

Undrar dock vad som händer med tävlingen om någon häst inte kan fullfölja?

Jag hade ÄLSKAT att se Roger Yves Boost i finalen, snacka om underhållning! (Och jag vet att han inte är med i årets VM, men ändå :D)

Men annars tycker jag att det hade varit kul att se Ehning i final, hans hingst är ju väldigt mycket hingst så intressant att se hur det hade funderat för alla ryttarna (och det hade gett Roffe superbra förutsättningar)

Jag hade ÄLSKAT att se Roger Yves Boost i finalen, snacka om underhållning! (Och jag vet att han inte är med i årets VM, men ändå :D)

Men annars tycker jag att det hade varit kul att se Ehning i final, hans hingst är ju väldigt mycket hingst så intressant att se hur det hade funderat för alla ryttarna (och det hade gett Roffe superbra förutsättningar)

Hade varit kul att se Marockanens (minns inte namnet) häst i final 4. Den verkar ju ha en del humör och inte helt lätt att manövrera:D Rodeo time?

Jag tyckte jag läste något om det. Om en häst blir skadad så tar 5:an över, alltså åker både ryttare och häst (som hör ihop) ut och ersätts av nästa ryttare/häst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama