VM i hoppning

Oj så kul det ska bli att följa finalen! Men det känns väldigt öppet, känns verkligen som vem som helst kan vinna även om alla tår och tummar hålls för RGB!

Undrar dock vad som händer med tävlingen om någon häst inte kan fullfölja?
Jag tyckte jag läste något om det. Om en häst blir skadad så tar 5:an över, alltså åker både ryttare och häst (som hör ihop) ut och ersätts av nästa ryttare/häst.

Det gäller bara om de inte hunnit starta andra rundan än (eller kanske tom innan finalen börjar).
Under tävlingen gäller: (orkar inte översätta)

If a Horse is not fit to participate in the second, third or fourth round, the results it had obtained thus far, other
than its result in the first round, are cancelled. The Athlete of the Horse that is unable to continue will not
participate in the fourth round. In this case the total result of each Athlete is determined over three rounds, one on
his own Horse and two on other Horses.

Hoppar in i tråden, är det någon som vet var på nätet man kan se finalen? Och när går den? Jag har kikat på SVTplay men blir inte klokare.

Hoppar in i tråden, är det någon som vet var på nätet man kan se finalen? Och när går den? Jag har kikat på SVTplay men blir inte klokare.

Sändningarna börjar 14.45, men det verkar som att de inte tänker visa på svtplay. Ser bara ishockey på livesändningarna där vid tidpunkten för när hoppfinalen går.

Det ska bli kul och spännande att se finalen idag! Han är så värd att vara i final nu hoppas jag han kan få med sig en medalj också!

Jag hade ÄLSKAT att se Roger Yves Boost i finalen, snacka om underhållning! (Och jag vet att han inte är med i årets VM, men ändå :D)

Men annars tycker jag att det hade varit kul att se Ehning i final, hans hingst är ju väldigt mycket hingst så intressant att se hur det hade funderat för alla ryttarna (och det hade gett Roffe superbra förutsättningar)
Jag hade velat se Mic Mac i finalen. Då hade det blivit åka av :D

Tränar dressyr kl 17, men hade planerat att ha mobilen på med SVT på vägen dit, men nu är den uppskjuten en timme, alla vill se finalen! Behöver köra 17.15, då ska det nog vara klart ;) Hart redan packat bil och släp, bara att borsta och slänga in hästen :) MÅSTE ju se finalen!!!

8 hinder 10 språng på dagens bana, maxhöjd 1,55. Känns ganska mastigt med tanke på att hästarna ska göra 4 rundor för det är väl exakt samma bana rätt igenom?

8 hinder 10 språng på dagens bana, maxhöjd 1,55. Känns ganska mastigt med tanke på att hästarna ska göra 4 rundor för det är väl exakt samma bana rätt igenom?

Håller med, för nog sälla mig till den kritiska skaran. Ska bli intressant att se hur det går vad gäller uthållighet. Tråkigt om det enda sportsliga är att göra en Pessoa och utgå för siste ryttaren på varje häst.

Senast ändrad:
Har inte sett VM-sändningarna innan utan bara följt resultaten, men nu sitter jag klistrad vid skärmen. Vilka vackra hinder och utsmyckningar fransmännen bjuder på!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur