VM i fälttävlan (Ulvspel)

Spontant känns det som om ulvarna valde lobelia för att hon inte var så misstänt, nåfon som har några andra teorier kring det? Att hon var byfåne ändrar inte vad jag tror om övriga.

(@Mammas din knasboll:love: :p )
 
Usch, jag tar det nästan lite personligt att Lobelia käkades. Hon om någon kändes förvirrat god. :-(

Jag skall iväg på tävling nu, men i eftermiddag skall jag gå igenom leken igen och se om jag blir klok.
 
Försöker analysera rösterna från kvarvarande spelare dag två lite, då Koppen åkte.

Habina2 röstar på koppen
Snurrfian röstar på Jeffery
CaisaLundblad röstar på Koppen
zassoo röstar på Koppen
Niyama röstar på CaisaLundblad
glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på CaisaLundblad

Då jag fortfarande tycker att Niyama känns ärlig i sitt teoriande så ser jag för tillfället två möjligheter. Antingen sitter glömmerallt och Snurrfian i lyan ihop eller så bestämde sig ulvarna (eller åtminstone någon ulv) för att offra Koppen. Och frågan är ju då om man vågar utesluta Habina. Jag vill göra det, men funderar lite kring rösten igår. Visst, hon röstade tidigt, och frågan är om en ulv skulle våga trycka på om cirkus i det läget? Hon är i alla fall inte min huvudmisstänkta för tillfället, även om jag är något skeptiskt.
 
Usch, jag tar det nästan lite personligt att Lobelia käkades. Hon om någon kändes förvirrat god. :-(

Jag skall iväg på tävling nu, men i eftermiddag skall jag gå igenom leken igen och se om jag blir klok.
Lycka till! Jag ska också på tävling (framme om två minuter, gick upp vid fyra imorse ;)) men ska inte tävla själv så hoppas på att få lite tid för leken idag. :)
 
Jag såg att jag fått kommentarer om min röst på cirkus. Jag håller helt med, det var en ovanligt lat röst från min sida. Hade planerat att ta mig tid att sitta och gräva i de senaste dagarnas inlägg, men det går inte alltid som planerat och saker dök upp IRL. Jag ska försöka kompensera det idag, det har ju hänt en hel del nu i och med att två spelare har försvunnit på de senaste DL.

Börjar läsa och återkommer.
 
Men för i h*lvete! :arghh: Förlåt @cirkus , varför gör vi alltid såhär mot varandra? :p

dagen är fullspäckad, kommer in igen i em/kväll och analyserar lite mer. Men slänger upp denna:

Dag 1
17:51 (Habina röstar på Lobelia)
18:24 Lobelia röstar på Habina19:23 (Hedinn röstar på glömmerallt)
19:45 Caisa röstar på Habina
20:10 Zassoo röstar på Lobelia
20:20 Niyama röstar på Caisa
20:25 Hedinn ändrar till Caisa
20:31 Koppen röstar på Lobelia
20:54 Glömmerallt röstar på Koppen
20:58 Matmissbrukaren röstar på Habina20:59 Habina ändrar till Caisa
21:00 Jeffery röstar på Mammas
Habina 3 Caisa 3 Lobelia 2 Koppen 1 Mammas 1

Missade att rösta: Mammas, cirkus1, snurrfian (dispans) och cirkus2 (fd bumpo)
Habina BYBO åker
Natt 1:
Cirkus1 SPION käkas

Dag 2:
15:46 Habina2 röstar på koppen
17:56 cirkus2 röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery
20:51 Lobelia röstar på Cirkus
20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
20:57 zassoo röstar på Koppen
20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:59 glömmerallt röstar på cirkus
21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
Missade att rösta: ?

Koppen ULV lynchas
Natt 2:
Ingen käkas

Dag 3
Habina röstar på Jeffery
(Niyama röstar på Cirkus)
cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på cirkus
Mammas röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på Jeffery
Lobelia röstar på Jeffery
Zassoo röstar på cirkus
Niyama ändrar till Jeffery

Jeffery lynchas, var bybo
Mammas käkas, var tjuv

Dag 4

Habina röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Zassoo röstar på cirkus
Snurrfian röstar på Niyama
(Hedinn röstar på zassoo)
Cirkus röstar på glömmerallt
Lobelia röstar på glömmerallt
(glömmerallt röstar på Zassoo)
Niyama röstar på glömmerallt
Hedinn ändrar röst till glömmerallt
glömmerallt ändrar röst till Cirkus

Cirkus lynchas, var bybo
Lobelia käkas, var byfåne


Någon som kan sia (:D) om vem Lobelia siat?
 
En spelare som hamnat helt under min radar är Habina! Och jag tror jag vet varför: Under hela leken har hon lagt första rösten i varje lynch, vilket gör att jag lätt avskriver hennes röst som att den skulle ha något att göra med alibi eller liknande :cautious:
Det känns lite oroväckande. Hennes teori om MM/cirkus/Koppen blåstes ju upp och visade sig vara felaktig, frågan är ju nu om det var avsiktligt av Habina för att skifta fokus till cirkus eller om hon faktiskt är god och funderade ärligt... Vi vet ju nu att cirkus var god. Någon av de som röstade på cirkus bör vara ond (ev inräknat Habina?), men med tanke på hur många det är så vet jag inte i vilken ände jag ska börja :arghh:
 
Glömmerallt känns lite lurig och skum. Framför allt tänker jag på bristen på substans i de många inläggen, känns lite som att hon försöker gömma sig bakom sin höga aktivitet? Tycker dessutom att GA läser lite slarvigt emellanåt, vilket iofs inte behöver betyda att hon är ond men jag har med det i beräkningen. Även försöket att rädda sig själv (vilket lyckades) tycker jag är misstänkt.

Röstade på Koppen första dagen, det skulle absolut kunna vara en alibiröst där den låg mitt i smeten utan att göra antingen från eller till. Röstade sedan på cirkus två dagar i rad för att sedan köra räddningsaktion för sig själv (och cirkus enligt egen utsago) dag 4. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, håller i alla fall koll på GA framöver.

Nu ska jag kolla på VM-hoppningen, kanske slänger in lite tankar emellanåt men annars återkommer jag efteråt. Vill definitivt kolla mera på Caisa, hade jag tänkt. Och typ alla andra också då jag inte känner mig säker på någon alls.
 
Rätt meningslös information från LL!

LL ämnar bege sig ut på landet, hälsa på vänner, göra potatispizza, dricka vin och förbereda sina föredrag inför den konferens som stundar i veckan. (Ja, LL jobbar även i helgen och inte bara som LL tydligen.)

Således är det inte säkert att det blir några för-uppdateringar. Då ingen har protesterat fastslår jag DL till kl 20.00.

Jag skulle helst vilja ha natt-DL kl 21. Ni som har roller som innefattar val, PM:a mig och berätta vad ni tycker om ett sådant tilltag! Om någon tycker det är för kort håller jag fast den tidigare tiden (kl. 22). Om någon som inte har roll tycker det är för kort ämnar LL ignorera det:devil:!

Nu ska jag åka och handla. Exakt vad är något osäkert eftersom jag talade med min väninna genom hennes man. Hon var fast vid TV:n och skrek... Man kan fundera på om inte jag och den aktuelle manspersonen är betrodda att bestämma inköpen eftersom det är vi två som lagar maten i 99 % av fallen, men så är det alltså inte. (Undrar jag ska ha ett tema som utspelar sig på en pizzeria vid tillfälle?)

Over and out och vi syns senare ikväll!
 
Jaha, då var hoppningen slut och jag kan återigen ägna mig åt leken. Har gått tillbaka och läst alla Caisas inlägg, och blir frustrerad för jag blir verkligen inte mycket klokare :meh: Det jag funderar på är att Caisa har varit väldigt övertygad om cirkus ulvighet ganska länge (ja alltså fram till att cirkus blev utröstad), hon hakade på teorin om felsägningen direkt och höll fast vid den. Liten varningslampa på det tycker jag.
Förutom teorier om cirkus och försvar angående varför hon skrev att Hedinns förstaröst var imponerande och lite annat smått så har hon egentligen inte skrivit så värst mycket sedan spelet kom igång ordentligt. Igår lyste hon t.ex. med sin frånvaro nästan hela dagen vilket är synd då jag hade velat se mer av henne. Har röstat Habina, Koppen, cirkus, cirkus. Rösten på Koppen skulle såklart kunna vara en alibiröst. Caisa är en sån spelare som jag vet att i alla fall jag kan bli bortkollrad av eftersom jag går på den "ärliga" förvirringen :p

Sammanfattningsvis? Jag har fortfarande noll koll på Caisa. Det finns lite saker som stör mig när det gäller henne men inget stort som gör mig övertygad om att hon skulle vara ond. Hoppas att hon kommer in och skriver lite mer ikväll :)
 
Sen angående gårdagskvällens händelser. Jag tror också att Lobelia siade cirkus som god och det hjälper tyvärr föga för tillfället eftersom vi nu också vet att cirkus var god. Så tyvärr tror jag att Lobelia-spåret är en dead end :(

Precis som cirkus var inne på i förrgår (tror jag det var) så hade ju ulvarna guldläge där när Jeffery och cirkus ställdes mot varandra, många var då fortfarande inne på cirkus dagen efter och hon kunde lätt röstas ut. Jag var en av de som tyvärr hängde på mot cirkus, snacka om antiklimax när det visade sig att hon var god... Jag tyckte hon kändes så ulvig när hon försökte godförklara sig själv mot slutet också, det var en stund efter jag lagt min röst så även om jag initialt var lat när jag la rösten (erkänner det, som sagt) så minskade inte misstankarna när DL närmade sig.
Men gjort är gjort, frågan är nu vad vi kan utläsa av detta. Har försökt gå tillbaka till när hela historien om felsägningen kom igång, och det var ju Habina som startade det hela som vi alla vet. Niyama hade också uppmärksammat det men inte lagt så mycket vikt vid Koppens uttalande, som jag tolkar det. Den som sedan eldade på hela historien var ju Mammas, guldläge för en ond att få med sig alla på en felaktig teori som kan få ut en god. @Mammas är en lurig jävel (:love:) och jag kan inte låta bli att tro lite för mycket på vad hon säger, det är en genomgående svaghet hos mig i ulvspelandet :meh: Uppenbarligen har även andra "gått på" teorin. Men åtminstone en av de som följde teorin och röstade på cirkus borde vara ond. Tror jag. Habina är absolut en kandidat. Sen har vi Caisa, glömmerallt och Niyama (men jag tror inte på Niyama som ond, jag får säkert äta upp det men känslan säger det i nuläget).
 
Snurrfian är väldigt inne på att Niyama och Hedinn skulle ha någonting ihop. Jag tycker det är en för enkel lösning (och ffa för ologisk). Jag tror inte på det, helt enkelt. Klart att det kunde vara ett alibi att "de skulle aldrig göra så" och så gör de så, men alltså nej. I don't buy it.
Snurrfian är en ny spelare och det är alltid svårt att läsa av nya spelare. Har hakat upp sig på att Niyama skulle vara ond och jag har ärligt talat inte riktigt förstått på vilka grunder. Å andra sidan hakade hon tidigare upp sig på Jeffery och beteendet känns igen från andra deltagares första ulvlek. Man hittar en spelare att teoria om och håller fast vid den för att det känns bäst. Vad det säger om Snurrfians roll vet jag inte, har ingen aning om var jag ska placera henne för tillfället.

Spontant känns Hedinn god. Får känslan av att hon verkligen försöker leta onda, hon var även tidigt skeptisk till cirkus-cirkusen (:rofl: skrattar åt mitt eget uttryck :D). Dock hade jag inte alls samma känsla i början av leken, men det kan ju ha haft att göra med febern att energinivån inte var så hög osv. Men ja, i nuläget neutral mot god men jag tänker såklart inte avskriva henne, det skulle jag aldrig våga.
 
Puh har trodde jag att ni skulle ha skrivit flera sidor om teorier som jag skulle vara tvungen att läsa ikapp så verkar alla ha varit lika upptagna som jag! ;)

Men min dag och kväll är helt upptagna så jag röstar enligt att det var så många som trodde att @glömmerallt var ond igår. Förlåt förlåt för den helt värdelösa teorin! ;)

Snurrfian röstar på glömmerallt
 
Om jag ska skriva några rader till om Niyama så tror jag i nuläget inte på henne som ond. Jag tror inte att hennes röständring är ett tecken på ulvighet och hon känns ärligt förvirrad. Avvaktar där.

Inte mycket folk här så jag kör på med min monolog :D
 
Puh har trodde jag att ni skulle ha skrivit flera sidor om teorier som jag skulle vara tvungen att läsa ikapp så verkar alla ha varit lika upptagna som jag! ;)

Men min dag och kväll är helt upptagna så jag röstar enligt att det var så många som trodde att @glömmerallt var ond igår. Förlåt förlåt för den helt värdelösa teorin! ;)

Snurrfian röstar på glömmerallt

Oj det var en svag teori för dag 5 må jag säga :crazy:
 
Jag är inte förvirrad! :mad:

...

Eller jo, jag är sjukt förvirrad. :p
Andan har gått ur mig lite, jag trodde Cirkus var ond (duh) och nu vet jag varken ut eller in. Precis vem som helst skulle kunna vara ulv just nu känner jag.
Samtidigt har jag absolut noll energi över till leken, har inte mer än skummat de senaste sidorna och det känns inte som att jag egentligen läst ett enda ord nu i efterhand.

Habina Jag vet inte alls vart jag har Habina just nu. Jag förstår inte varför hon som ond skulle ha dragit upp det om Koppen... om det nu inte var just en ploj, de var rädda att någon god skulle se det till slut och då bättre att en ulv får alibi plus att det kopplade goda Cirkus till Koppen. Att hon faktiskt röstade på Jeffery i lynch 3 tycker jag är lite mysko (inte nödvändigtvis skumt), jag funderar på om inte en god Habina som "hittat" en så bra teori som visade sig stämma mot Koppen inte hade följt sitt eget spår där? Kanske visste Habina att det var en ren felsägning (som det uppenbarligen var eftersom MM/Cirkus2 var god) för att hon satt i lyan med Koppen? Eller så tyckte hon det kändes "för lätt" och är en god spelare iaf...

Zassoo har jag hållit lite åt det godare hållet då jag inte reagerat på något hon sagt, nu säger hon dock att hon gått igenom alla mina inlägg men verkar ändå helt ha missat att det var långt ifrån bara teorin kring Koppen som gjorde att jag röstade på Cirkus. Och jag har visserligen inte varit lika aktiv som jag brukar men jag har ändå teoriat en del, både kring Niyama och Hedinn och Cirkus, så jag håller inte riktigt med om hennes bild av mig. :p Men är inte nog en av de jag misstänker minst (så just därför borde jag väl misstänka henne mer än jag gör... :p )

Snurrfian har känts som en god, ny spelare. Men behöver ju absolut inte vara det för det. Jag har egentligen inte reagerat på något här heller, och det gör mig faktiskt lite misstänksam... kan hon ha hjälp utav mer erfarna spelare i lyan? Att en ny spelare "smälter in" så bra vet jag inte om jag sett innan, men det är väl individuellt också. :p

Hedinn ngjiörwb joöeanbjoeöangjröeionafjm vrgfjwbguroaögnvrmk. :meh: Hon verkar inte ha tabbat sig mer rent läsmässigt tror jag. ;) Men jag känner ändå ulvvibbar från henne (fortfarande). Men inget nytt sen tidigare teorier. Dock funderar jag på om inte röständringen igår från Zassoo till ga kan ha varit till hennes fördel... det beror såklart lite på vilken roll ga har, men är ga ond tror jag inte Hedinn är det. Hon känns mindre ond än i början av leken, men det kan ju ha varit för att hon "skärpte till" sig efter de tidigare lästabbarna. :p

Glömmerallt tycker jag redan från början skrivit lite snurriga inlägg som jag inte förstått, och själv varit för ockuperad med så mycket IRL att jag inte försökt bena ut vad hon egentligen menat. Jag blev lite förvånad när jag såg att hon låg uppe för lynch mot Cirkus, men efter att ha läst igenom lite kommer jag ändå mest fram till att jag inte hänger med i hennes inlägg. Jag finner det högst skumt att hon först röstar på Zass och skriver in i teorin att det är för att hon tror Cirkus är ängel och sen ändå ändrar sin röst till Cirkus för att rädda sig själv... Visst, man är aldrig säker på någon. Men jag vet inte om jag hade vågat lägga upp den jag misstänkte hade den viktigaste goda specialrollen i lynch mot mig själv om jag var god... så det skaver.

Niyama ...känner jag mig också mer osäker till, hon känns inte heller lika ulvig som i början av leken. I övrigt har jag inget att tillägga på mina tidigare teorier, hon är rätt misstänkt av mig men det har sjunkit lite...



:arghh:
Jag vet varken ut eller in. :(
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp