VM i fälttävlan (Ulvspel)

Vad gör att du ändrat uppfattning kring Niyama? :)
Det verkar allt för otroligt att jag som nybörjare ska vara den enda som upptäcker att Niyama skulle vara ond, alltså gissar jag att jag har hamnat i fel hjulspår och måste försöka hitta något bättre mönster. Jag känner mig rätt tvivlande på mig själv i och med att jag har haft fel i ungefär allt, ja förutom att jag trodde att cirkus var god idag... :meh::cautious:

Men nu är det väl klart att vi har 2 Ulvar, eller räknar jag fel?

Japp nu vet vi att det bara finns 2 ulvar kvar.
Det verkar allt för otroligt att jag som nybörjare ska vara den enda som upptäcker att Niyama skulle vara ond, alltså gissar jag att jag har hamnat i fel hjulspår och måste försöka hitta något bättre mönster. Jag känner mig rätt tvivlande på mig själv i och med att jag har haft fel i ungefär allt, ja förutom att jag trodde att cirkus var god idag... :meh::cautious:

Underskatta inte dig själv, dessum tror jag inte hon är omisstänkt i övrigt?

Jag misstänker alla:cool:

Ha jag vet inte vem jag kan lita på i den här församlingen. Niyama är en hal ål i mina ögon, men jag är ju helt nybörjare. Jag känner mig mest handikappad av att jag inte har koll på alla komplikationer av specialrollerna och jag har noll koll på folks spelstil.

Deltagare kvar:
Lobelia
Niyama
Glömmerallt
Snurrfian
Hedinn
Habina
Zassoo
Caisa

Men två ulvar kvar och några goda specialare som bör ha lite koll så känns läget rätt bra ändå. Jag har dock ingen aning om vilka som kan tänkas vara goda av dessa, finns saker som tyder på ondska hos alla :arghh:

GA, Snurrfian och Zassoo känns lite skummare än övriga. Hedinn inledde som en typisk ulv-Hedinn men har kommit med vettiga tankar, blir dock inte det minsta förvånad om hon är ulv. Zassoo vet jag inte om hon är ond eller bara allmänt förvirrad, samma med Snurrfian. GA känns ond men brukar hon vara riktigt så rörig som ond?!

hm, spontant är väl caisa, habina och zasso mest misstänlta pga som jag var inne på tidigare att deras röstande gav ett så släntrianmässigt och verkade inte alls fundera och ta hänsyn till det senaste som hänt.

Dag 1
17:51 (Habina röstar på Lobelia)
18:24 Lobelia röstar på Habina
19:23 (Hedinn röstar på glömmerallt)
19:45 Caisa röstar på Habina
20:10 Zassoo röstar på Lobelia
20:20 Niyama röstar på Caisa
20:25 Hedinn ändrar till Caisa
20:31 Koppen röstar på Lobelia
20:54 Glömmerallt röstar på Koppen
20:58 Matmissbrukaren röstar på Habina
20:59 Habina ändrar till Caisa
21:00 Jeffery röstar på Mammas
Habina 3 Caisa 3 Lobelia 2 Koppen 1 Mammas 1

Missade att rösta: Mammas, cirkus1, snurrfian (dispans)
Habina BYBO åker
Natt 1:
Cirkus1 SPION käkas

Dag 2
15:46 Habina2 röstar på koppen
17:56 cirkus2 röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery
20:51 Lobelia röstar på Cirkus
20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
20:57 zassoo röstar på Koppen
20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:59 glömmerallt röstar på cirkus
21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
Missade att rösta: ?

Koppen ULV lynchas
Natt 2:
Ingen käkas

Dag 3
Habina röstar på Jeffery
(Niyama röstar på Cirkus)
cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på cirkus
Mammas röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på Jeffery
Lobelia röstar på Jeffery
Zassoo röstar på cirkus
Niyama ändrar till Jeffery

Jeffery var Bybo
Mammas käkas, var tjuv

Dag 4
Habina röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Zassoo röstar på cirkus
Snurrfian röstar på Niyama
(Hedinn röstar på zassoo)
Cirkus röstar på glömmerallt
Lobelia röstar på Glömmerallt
(glömmerallt röstar på zassoo)
Niyama röstar på glömmerallt
Hedinn ändrar röst till glömmerallt
Glömmerallt ändrar röst till cirkus

Cirkus bybo lynchas

Deltagare kvar:
Lobelia
Niyama
Glömmerallt
Snurrfian (fd CB)
Hedinn
Habina (fd bumpo)
Zassoo
Caisa

Senast ändrad:
För att t.ex. storbonden troligtvis gjort sitt och om hen åker får vi mer att gå på. Ängeln har fortsatt ett viktigt jobb att göra.

Jaha du tänker så. Finns ju andra roller också. Vet inte riktigt vilken jag tycker är viktigast i det här läget.

För övrigt känns du mer god nu efter att du två gånger röstat för att rädda cirkus.

Deltagare kvar:
Lobelia
Niyama
Glömmerallt
Snurrfian
Hedinn
Habina
Zassoo
Caisa

Men två ulvar kvar och några goda specialare som bör ha lite koll så känns läget rätt bra ändå. Jag har dock ingen aning om vilka som kan tänkas vara goda av dessa, finns saker som tyder på ondska hos alla :arghh:

GA, Snurrfian och Zassoo känns lite skummare än övriga. Hedinn inledde som en typisk ulv-Hedinn men har kommit med vettiga tankar, blir dock inte det minsta förvånad om hon är ulv. Zassoo vet jag inte om hon är ond eller bara allmänt förvirrad, samma med Snurrfian. GA känns ond men brukar hon vara riktigt så rörig som ond?!

Rörig? Jag? Nu förstår jag inte vad du menar:angel:

Jag känner lite som du om hedinn kändes "hedinnulvig" i början men vetig nu på slutet. Kan inte klandra henne för rösten på mig på slutet heller kändes verkligen som en ren "rädda cirkus" aktion

Jag håller med om att det borde finnas goda roller med lite koll, hoppas det för jag känner att jag har dålig koll.

Jag gillade den här listan från cirkus gav bra överblick så jag plockar upp den och lägger till det vi vet nu om cirkus.

Orginaldeltagare:
1. Niyama
2. Koppen ->ulv
3. glömmerallt
4. cirkus ->spion
5. Lobelia
6. Mammas ->tjuv
7. zassoo
8. Jeffery -> bybo
9. _CorpseBride_ ->Snurrfian
10. Habina -> bybo
11. Hedinn
12. bumpo ->Habina2
13. matmissbrukaren ->cirkus2 ->bybo
14. caisalundblad

Kvar nu:

9 deltagare

6 specialroller finns kvar.
Rolller:
Prisutdelaren (jultomte)
Tidtagaren (storbonde)
Överdomaren (borgmästare) -
Veterinären (ängel)
Nattvakten (ny roll) – ficktjuvens fasa!
Byfånen

Då så kan jag konstatera att det borde vara 2 ulvar kvar om det var 4 onda (3 ulvar + 1 tjuv) ifrån början

Hm nu när vi vet att cirkus var god funderar jag lite mer på det här om att ulvarna kan ha bestämt sig för att offra koppen och få med cirkus på köpet(cirkus skrev om det tidigare) det talar ju till zassos och caisas nackdel. Eventuellt habinas också men känner mig mer osäker där(är fortfarande tveksam till cirkus teori att det var gjort för att ge habina alibi)

UPPDATERING!

Lobelia kände att något var helt fel när hon ledde fram Village Idiot till veterinärbesiktningen. Hästen betedde sig som en… byfåne. En full byfåne. Raglade, smågnäggade fånigt, lutade sig mot första bästa människa, vilket råkade vara chefveterinären. Denne beordrade alla möjliga tester. Uppseendeväckande nog visade alkotesten 1,4 promille! Det blev diskvalificering direkt. Vem i helv… som hällt ett helrör i vattenhinken sitter Lobelia nu på ryttarpuben och funderar över. Imorgon hoppning – utan henne!

Lobelia var byfåne!

DL imorgon: kl 20.00 (Hoppas det är ok, annars flyttar jag det till 21)

Natt-DL: kl 22.00

*spök* Ja, men då var det BARA berättelsen jag gillade, inte själva utfallet, haha! :D *spök*
Hmmmmm, du gillar en berättelse där du blir dekapiterad medelst pianotråd från ryggen på en galopperande häst och där ditt blod sedan pumpar över intet ont anande barnfamiljer. För att ditt eländiga lekamen ska sluta uppträtt på ett franskt gjutjärnsstaket. Okeeeej...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI