VM i fälttävlan (Ulvspel)

@CaisaLundblad Upplys mig gärna om vilka teorier du hade mot cirkus, jag kan säkert ha missat när jag läste dina inlägg :)

Dels att hon skrev ett långt röstinlägg mot mig, men nämnde mig i princip i en mening. :p "Caisa är skum, *mycket text om andra som är skumma*, så med uteslutningsmetoden blir det Caisa kvar.", tilläggas att hon under den dagen varit aktiv och ifrågasatt och diskuterat en del saker men inte en enda gång adresserat nåt hon tyckte var skumt med mig så jag hade möjlighet att bemöta det(diskutera saken).
Det kretsade kring att hon var helt inställd på att någon av de som röstade på Habina dag 1 "måste" vara ond, vilket kändes som en simpel teori av någon som inte är så mån om att leta onda. :p
Att jag sedan ifrågasatte henne flera gånger men hon totalignorerade mig gjorde inte att jag trodde hon var godare. ;) Det var först igår, efter min röst när jag inte längre var på plats som hon faktiskt (äntligen) bemötte mig. Efter tredje påpekandet från mig.
Det, tillsammans med teorin mot Koppen var vad som fick mig att rösta på Cirkus. Efter att ha reflekterat en del kring vad Mammas roll kunde ha för betydelse angående Cirkus roll, jag drog fel slutsats tyvärr.

Nu är det taget ur minnet, några detaljer kanske jag minns fel, vill du dubbelkolla så får du gå tillbaka och läsa mina länga inlägg riktade till Cirkus. :p
 
Nu skriver jag lika mycket för att reda ut för mig själv, som för att ni ska hinna få ta del av något innan DL.
Glömmerallt - Röstat: Koppen - Cirkus - Cirkus - Cirkus (efter ändring från Zassoo)
Glömmerallt lägger ofta udda röster dag ett, en tillfällighet att den var på ulven Koppen? Dag två däremot när Koppen hade röster så röstar hon istället på Cirkus. Har för mig att GA inte brukar lyncha ulvkollegor i onödan?
Hennes svängning igår gällande Cirkus känns skum, hon höll henne som misstänkt (#877) för att strax därefter svänga till att det var för riskabelt att rösta på henne. GAs pladdrande utan så mycket teorier och mer åsikter om spelet, hur det ska vara, vad andra bör göra osv. känns också typiskt som en ond GA. Vet dock att hon kan vara rätt rörig som god också.

Snurrfian (fd CB) - Röstat: Ingen röst - Jeffery - Jeffery - Niyama
Har reagerat på en hel del från Snurrfian men det är extremt svårt att veta eftersom hon är ny. Inte så bra koll på hur spelet funkar ännu? Eller bara udda spelstil? Eller ond?

Hedinn
- Röstat: Caisa (efter ändring från GA) - Caisa - Jeffery - GA (efter ändring från zassoo)
Hennes inledande spel kändes som en ond Hedinn som läser slarvigt. Dock kommer hon med mycket vettigt också. Egentligen inte så misstänkt men jag skulle inte bli det minsta förvånad om hon är ulv.

Habina (fd bumpo)
Zassoo
Caisa
 
Har nyss kommit hem och fått mobilen lite laddad och ska strax iväg på möte, så måste rösta nu. Zassoo känns som att hon kommer med vettiga tankar nu i alla fall, Snurrfian känner jag som de flesta andra för, förvirrad nybörjare som ändå försöker komma med egna teorier. Ingen aning om var jag ska placera henne.

Glömmerallt är nog fortfarande den jag får mest ulvvibbar av för tillfället, tätt följd av Caisa. Gas räddning av sig själv igår känns inte som att den talar till hennes fördel, faktiskt.

Hedinn röstar på glömmerallt
 
Puh har trodde jag att ni skulle ha skrivit flera sidor om teorier som jag skulle vara tvungen att läsa ikapp så verkar alla ha varit lika upptagna som jag! ;)

Men min dag och kväll är helt upptagna så jag röstar enligt att det var så många som trodde att @glömmerallt var ond igår. Förlåt förlåt för den helt värdelösa teorin! ;)

Snurrfian röstar på glömmerallt

Men va alvarligt? Du röstar på mig för att andra misstänker mig? gisses det vet jag inte ens hur jag ska kommentera.
 
Habina (fd bumpo) - Röstat: Ingen röst - Koppen - Jeffery - Cirkus
Har ingen aning här. Rösten på Koppen skulle kunna tyda på godhet eftersom Koppen ofta får röster känns det riskabelt att inleda med en röst på en ulvkollega. Vet inte hur Habina brukar vara med alibiröstande.

Zassoo - Röstat: Lobelia - Koppen - Cirkus - Cirkus
Satte spiken i kistan för Koppen. Bra alibi visserligen, men det känns mer typiskt Myrten och Mammas? Verkar lite allmänt förvirrad.

Caisa - Röstat: Habina - Koppen - Cirkus - Cirkus
La en tredjeröst på Koppen och strax därefter röstade Koppen på Caisa, trots att Jeffrey hade två röster och Caisa en (i det läget hade alltså Koppen större chans att rädda sig själv genom att rösta på Jeffery. Sen kom det snabbt in två röster till på Caisa, från mig och Hedinn. Det här känns inte riktigt som att det talar till Hedinns fördel, även om jag själv röstade på Caisa. Jag skulle inte bli förvånad om det låg nån alibiröst på Koppen, och i så fall känns Caisas troligast tror jag. Det kändes lite alibiaktigt med deras röster på varandra.
 
Glömmerallt känns lite lurig och skum. Framför allt tänker jag på bristen på substans i de många inläggen, känns lite som att hon försöker gömma sig bakom sin höga aktivitet? Tycker dessutom att GA läser lite slarvigt emellanåt, vilket iofs inte behöver betyda att hon är ond men jag har med det i beräkningen. Även försöket att rädda sig själv (vilket lyckades) tycker jag är misstänkt.

Röstade på Koppen första dagen, det skulle absolut kunna vara en alibiröst där den låg mitt i smeten utan att göra antingen från eller till. Röstade sedan på cirkus två dagar i rad för att sedan köra räddningsaktion för sig själv (och cirkus enligt egen utsago) dag 4. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, håller i alla fall koll på GA framöver.

.

Varför tycker du det är misstänkt att jag rädda mig själv i det läget?

För mig var det ett självklart val, jag visste ju min roll men inte cirkus ja hon kunde vara ängel(det var därför jag rösta på dig utan någon vettig teori) men jag har ju också varit misstänksam mot henne så kände mig osäker hon kunde ju vara ulv också eller ha annan god roll. Å med facit i hand gjorde jag ju rätt också även om hon vissade sig vara god så hade hon ingen specialroll.
 
Har nyss kommit hem och fått mobilen lite laddad och ska strax iväg på möte, så måste rösta nu. Zassoo känns som att hon kommer med vettiga tankar nu i alla fall, Snurrfian känner jag som de flesta andra för, förvirrad nybörjare som ändå försöker komma med egna teorier. Ingen aning om var jag ska placera henne.

Glömmerallt är nog fortfarande den jag får mest ulvvibbar av för tillfället, tätt följd av Caisa. Gas räddning av sig själv igår känns inte som att den talar till hennes fördel, faktiskt.
Hedinn röstar på glömmerallt

Men alltså allvarligt, varför tycker ni det är skumt att rädda sig själv? Tycker ni det jämt eller är det just min ändring som är skum?:confused:

(och hörrni även om ni röstar ut mig måste ni teoria om varandra också, annars ger ju inte den här dagen något extra att gå på inför fortsättningen)
 
:banghead: Jag läser och läser men blir inte klokare. Kan jag få DL uppskjutet till imorgon? :idea:

Vet inte alls var jag har någon. Niyama och snurrfian känns åt det godare hållet. Resten :nailbiting:
 
Har nyss kommit hem och fått mobilen lite laddad och ska strax iväg på möte, så måste rösta nu. Zassoo känns som att hon kommer med vettiga tankar nu i alla fall, Snurrfian känner jag som de flesta andra för, förvirrad nybörjare som ändå försöker komma med egna teorier. Ingen aning om var jag ska placera henne.
Egna teorier är ju just vad snurrfian inte kommer med nu hon röstar ju på mig enbart med motiveringen att andra misstänker mig?

Fast vist hon har försökt komma med egna tankar tidigare.
 
Men alltså allvarligt, varför tycker ni det är skumt att rädda sig själv? Tycker ni det jämt eller är det just min ändring som är skum?:confused:

(och hörrni även om ni röstar ut mig måste ni teoria om varandra också, annars ger ju inte den här dagen något extra att gå på inför fortsättningen)
Just din ändring, främst för att du verkade tro på cirkus godhet innan.

Hinner jag så är jag inte främmande för att ändra om det dyker upp någon anledning, men då krävs det ju att du teoriar lite själv också. :)
 
Egna teorier är ju just vad snurrfian inte kommer med nu hon röstar ju på mig enbart med motiveringen att andra misstänker mig?

Fast vist hon har försökt komma med egna tankar tidigare.
Det var tidigare teorier jag syftade på nu, det är ju inte direkt lätt som förstagångsspelare.
 
Hur kommer det sig att jag och Snurrfian känns åt det godare hållet?

Snurrfian för att hon känns snurrig (haha) och påminner mig om hur jag var i min första lek, då jag också var god. Dvs ingen att få tips och hjälp av.

Sedan tycker jag att du resonerar väl, letar onda och försöker ge bra sammanfattningar.
 
Och så är hoppningen igång! Vilka hästar är fortfarande kvicka i benen? Vilka ryttare har skärpan kvar? Det kommer vi snart att få veta. Första ekipaget inne på banan. Hur ska det gå?

Knappa tjugo minuter till DL!

Snurrfian röstar på glömmerallt
Hedinn röstar på glömmerallt

(Stämmer det?)
 
Just din ändring, främst för att du verkade tro på cirkus godhet innan.

Hinner jag så är jag inte främmande för att ändra om det dyker upp någon anledning, men då krävs det ju att du teoriar lite själv också. :)

Ändringen för att rädda sig själv behöver ju inte vara så skum eftersom hon om hon är god endast är säker på sin egen roll. Men hur det svängde med misstankarna mot Cirkus igår känns skumt tycker jag.
 
Jag kan ärligt säga att jag var på väg att rösta på @Myrten för jag tyckte hon var VÄLDIGT skum. Dags att rösta på sig själv med motiveringen dålig på att leka ulvlek? :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp