Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad segt och tråkigt. :( Så himla olika det kan vara. Amningen gjorde verkligen att jag rasade i vikt och ammar ju en del fortfarande. Sen går jag en dryg mil nästan varje dag också vilket ju gör sitt också såklart. Och dålig på att äta, blir inte hungrig direkt. :meh: Dålig kombination, vi skulle bytt lite egenskaper.
Jag hade lätt gått nån mil om dagen, om jag hade kunnat. Ska prova cykling. Är ju bättre för vissa. Ska bara hitta ett gym där jag kan komma och testa att cykla några gånger utan att köpa årskort... (De gånger jag har barnvakt dagtid vill jag passa på att rida.)

Jag är egentligen också dålig på att äta, trots min konstanta hunger. Många mackor och bananer blir det när jag är ensam med Knoddrik.

Tänk vad smidigt det vore om man kunde bytas lite.

Knoddrik vaknade vid midnatt och kunde inte riktigt svälja eller andas bra. Jäääätteledsen. Stackarn. Känns varm, men termometern visar ingen feber. Lyckades spola näsan, ge Alvedon och trösta. Tog in vagnen så att hon skulle kunna sitta och sova i den bredvid min säng. Hon blev jätteglad, slappnade av och slumrade. Fick flytta över henne till min säng sen, eftersom hon vill sova på sidan.

Hoppas hon får sova resten av natten nu.

Vägde mig precis. Väger 3 kg mindre än innan jag blev gravid. 5 kg mindre än vad jag kanske borde väga. Känns sådär alltså. Måste bli bättre på att äta.

Jag rasade i vikt när dottern var liten och stannade till slut på 52 kg (Jag är 170 cm lång). Den här gången har jag försökt förekomma och ligger faktiskt på min normalvikt. Ät energitäta mål :)

Knoddrik vaknade vid midnatt och kunde inte riktigt svälja eller andas bra. Jäääätteledsen. Stackarn. Känns varm, men termometern visar ingen feber. Lyckades spola näsan, ge Alvedon och trösta. Tog in vagnen så att hon skulle kunna sitta och sova i den bredvid min säng. Hon blev jätteglad, slappnade av och slumrade. Fick flytta över henne till min säng sen, eftersom hon vill sova på sidan.

Hoppas hon får sova resten av natten nu.

Stackare :( min dotter är också förkyld så hon har snarkat som en karl inatt O_o Lilleman har varit lite slemmig från och till och envisas med att ligga på mage så näsan blir helt täppt :meh: och de här nya "jag är superpigg kl 4 på morgonen" börjar slita lite på oss. Imorse höll han på i 1,5 timme...

Krya på Knoddrick!

Det var alltså så här intensivt det var att ha barn. Jag och sambon är allt annat än sociala med varandra när E somnat. Vi orkar inte :rofl:

Hon är dessutom totalt livsfarlig just nu. Ställer sig upp mot ALLT och släpper sen taget. Noll respekt mot dragningskraften neråt :angel: Men samtidigt ser vi att hon börjar bli ett barn med egna åsikter och idéer. Det är jätte kul!

Jag hade lätt gått nån mil om dagen, om jag hade kunnat. Ska prova cykling. Är ju bättre för vissa. Ska bara hitta ett gym där jag kan komma och testa att cykla några gånger utan att köpa årskort... (De gånger jag har barnvakt dagtid vill jag passa på att rida.)

Jag är egentligen också dålig på att äta, trots min konstanta hunger. Många mackor och bananer blir det när jag är ensam med Knoddrik.

Tänk vad smidigt det vore om man kunde bytas lite.
Har du någon simhall i närheten? Där brukar man ju kunna köpa klippkort och simning är ju bra sägs det. :) Men du kanske inte gillar att simma, alla gör ju inte det.

Jag rasade i vikt när dottern var liten och stannade till slut på 52 kg (Jag är 170 cm lång). Den här gången har jag försökt förekomma och ligger faktiskt på min normalvikt. Ät energitäta mål :)
"Skönt" att höra att det är normalt. Så lite i förhållande till min längd väger jag inte ännu men känns som att det skulle kunna sluta där om jag inte tar tag i det. Kanske får köpa lite sånna där bars och ha i skötväskan som reserv eller nåt.

"Skönt" att höra att det är normalt. Så lite i förhållande till min längd väger jag inte ännu men känns som att det skulle kunna sluta där om jag inte tar tag i det. Kanske får köpa lite sånna där bars och ha i skötväskan som reserv eller nåt.
Utan tvekan en bra idé! Jag hade haft samma om inte alla såna innehåller/ har spår av mjölk... Jag hade t ex flera cornys choklad med mig på förlossningen :D

Tipsar om mandelmassa som billigt högenergifoder! :up: Jag hade svårt att hålla vikten under amningen trots ordentliga och täta måltider och då fungerade mandelmassa väldigt bra! Mycket energi och fett.
Annars så finns det massor med goda energibars, det blev bara så dyrt för mig (typ minst 1 om dagen :nailbiting:) så jag gav upp på det. Raw-bite är riktigt goda och finns iallafall på Coop hos oss. :d

Tipsar om mandelmassa som billigt högenergifoder! :up: Jag hade svårt att hålla vikten under amningen trots ordentliga och täta måltider och då fungerade mandelmassa väldigt bra! Mycket energi och fett.
Annars så finns det massor med goda energibars, det blev bara så dyrt för mig (typ minst 1 om dagen :nailbiting:) så jag gav upp på det. Raw-bite är riktigt goda och finns iallafall på Coop hos oss. :d
Äter du det bara rakt upp och ner? O_o Blir inte det väldigt sött? :D

Äter du det bara rakt upp och ner? O_o Blir inte det väldigt sött? :D
Marsipan blir för sött som det är, mandelmassa äter jag dock rätt upp och ner. :)
Jag skär mig ett hjul och avplastar det, numera äter jag det sällan då jag inte ammar längre. Tog till och med med mig i en liten påse om jag for iväg nånstans och orken kunde tryta. :D

Marsipan blir för sött som det är, mandelmassa äter jag dock rätt upp och ner. :)
Jag skär mig ett hjul och avplastar det, numera äter jag det sällan då jag inte ammar längre. Tog till och med med mig i en liten påse om jag for iväg nånstans och orken kunde tryta. :D
Haha okej verkar så konstigt men jag ska absolut testa. :D

Var hos kiropraktorn idag. AAAAAJ. Hon är då jäkla duktig på att hitta spänningar och låsningar. Så här ont har det aldrig gjort förut. Men kändes skönt efteråt. Nu ikväll har jag lite blåmärkeskänsla på vissa punkter.
Hade jag inte behövt köra bil hem hade jag lätt kunnat somna 10 minuter senare.
Hon hjälpte mig leta efter magmusklerna. Nu är jag lite klokare, men fortfarande förvirrad.

Blir ju extra pepp när kiropraktorn säger att viktnedgång till 20% är träning/rörelse och 80% kost. Känner mig ännu mer i botten. Var ju inte menat så av henne och imorn kanske jag kan ta det som pepp, men just idag träffade det illa. "Nähe, idiotförklarad igen".

Jag hade bars som mellanmål när jag var gravid (och innan det, p g a stress/högt tempo på jobbet). Saknar lite att kunna ta en proteinbar när hungern hugger till och tiden är knapp.

Det var alltså så här intensivt det var att ha barn. Jag och sambon är allt annat än sociala med varandra när E somnat. Vi orkar inte :rofl:

Hon är dessutom totalt livsfarlig just nu. Ställer sig upp mot ALLT och släpper sen taget. Noll respekt mot dragningskraften neråt :angel: Men samtidigt ser vi att hon börjar bli ett barn med egna åsikter och idéer. Det är jätte kul!
Samma här! Både vad gäller orken och barnets livsfarliga äventyr. Ibland inga hämningar, ibland flinar hon och lyssnar på när man säger åt henne att vara försiktig. Galen, men söt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar