Minns inte exakt, men jag gick ner 7 eller 12 kg på BB.Hoppades också på att de skulle försvinna lite med amningen. Nope. Eller vid efterkontrollen hade jag gått ner alla gravidkg. De var dock bara 10 st så 6 försvann väl under förlossningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minns inte exakt, men jag gick ner 7 eller 12 kg på BB.Hoppades också på att de skulle försvinna lite med amningen. Nope. Eller vid efterkontrollen hade jag gått ner alla gravidkg. De var dock bara 10 st så 6 försvann väl under förlossningen
Jag hade lätt gått nån mil om dagen, om jag hade kunnat. Ska prova cykling. Är ju bättre för vissa. Ska bara hitta ett gym där jag kan komma och testa att cykla några gånger utan att köpa årskort... (De gånger jag har barnvakt dagtid vill jag passa på att rida.)Åh vad segt och tråkigt. Så himla olika det kan vara. Amningen gjorde verkligen att jag rasade i vikt och ammar ju en del fortfarande. Sen går jag en dryg mil nästan varje dag också vilket ju gör sitt också såklart. Och dålig på att äta, blir inte hungrig direkt. Dålig kombination, vi skulle bytt lite egenskaper.
Vägde mig precis. Väger 3 kg mindre än innan jag blev gravid. 5 kg mindre än vad jag kanske borde väga. Känns sådär alltså. Måste bli bättre på att äta.
Knoddrik vaknade vid midnatt och kunde inte riktigt svälja eller andas bra. Jäääätteledsen. Stackarn. Känns varm, men termometern visar ingen feber. Lyckades spola näsan, ge Alvedon och trösta. Tog in vagnen så att hon skulle kunna sitta och sova i den bredvid min säng. Hon blev jätteglad, slappnade av och slumrade. Fick flytta över henne till min säng sen, eftersom hon vill sova på sidan.
Hoppas hon får sova resten av natten nu.
Har du någon simhall i närheten? Där brukar man ju kunna köpa klippkort och simning är ju bra sägs det. Men du kanske inte gillar att simma, alla gör ju inte det.Jag hade lätt gått nån mil om dagen, om jag hade kunnat. Ska prova cykling. Är ju bättre för vissa. Ska bara hitta ett gym där jag kan komma och testa att cykla några gånger utan att köpa årskort... (De gånger jag har barnvakt dagtid vill jag passa på att rida.)
Jag är egentligen också dålig på att äta, trots min konstanta hunger. Många mackor och bananer blir det när jag är ensam med Knoddrik.
Tänk vad smidigt det vore om man kunde bytas lite.
"Skönt" att höra att det är normalt. Så lite i förhållande till min längd väger jag inte ännu men känns som att det skulle kunna sluta där om jag inte tar tag i det. Kanske får köpa lite sånna där bars och ha i skötväskan som reserv eller nåt.Jag rasade i vikt när dottern var liten och stannade till slut på 52 kg (Jag är 170 cm lång). Den här gången har jag försökt förekomma och ligger faktiskt på min normalvikt. Ät energitäta mål
Utan tvekan en bra idé! Jag hade haft samma om inte alla såna innehåller/ har spår av mjölk... Jag hade t ex flera cornys choklad med mig på förlossningen"Skönt" att höra att det är normalt. Så lite i förhållande till min längd väger jag inte ännu men känns som att det skulle kunna sluta där om jag inte tar tag i det. Kanske får köpa lite sånna där bars och ha i skötväskan som reserv eller nåt.
Haha juste du kan ju inte äta mjölk heller.Utan tvekan en bra idé! Jag hade haft samma om inte alla såna innehåller/ har spår av mjölk... Jag hade t ex flera cornys choklad med mig på förlossningen
Tipsar om mandelmassa som billigt högenergifoder! Jag hade svårt att hålla vikten under amningen trots ordentliga och täta måltider och då fungerade mandelmassa väldigt bra! Mycket energi och fett."Skönt" att höra att det är normalt. Så lite i förhållande till min längd väger jag inte ännu men känns som att det skulle kunna sluta där om jag inte tar tag i det. Kanske får köpa lite sånna där bars och ha i skötväskan som reserv eller nåt.
Äter du det bara rakt upp och ner? Blir inte det väldigt sött?Tipsar om mandelmassa som billigt högenergifoder! Jag hade svårt att hålla vikten under amningen trots ordentliga och täta måltider och då fungerade mandelmassa väldigt bra! Mycket energi och fett.
Annars så finns det massor med goda energibars, det blev bara så dyrt för mig (typ minst 1 om dagen ) så jag gav upp på det. Raw-bite är riktigt goda och finns iallafall på Coop hos oss.
Marsipan blir för sött som det är, mandelmassa äter jag dock rätt upp och ner.Äter du det bara rakt upp och ner? Blir inte det väldigt sött?
Haha okej verkar så konstigt men jag ska absolut testa.Marsipan blir för sött som det är, mandelmassa äter jag dock rätt upp och ner.
Jag skär mig ett hjul och avplastar det, numera äter jag det sällan då jag inte ammar längre. Tog till och med med mig i en liten påse om jag for iväg nånstans och orken kunde tryta.
Alltså det är ju förstås inte för alla, men fungerar det så är det mycket billigare än energibars. Men det finns många goda såna också, gillar speciellt en med limesmak från raw-bite.Haha okej verkar så konstigt men jag ska absolut testa.
Jag har blivit rådd att undvika badet tills fogarna är bra igen. Men blir ju mer rörlig i vatten.Har du någon simhall i närheten? Där brukar man ju kunna köpa klippkort och simning är ju bra sägs det. Men du kanske inte gillar att simma, alla gör ju inte det.
Jag hade bars som mellanmål när jag var gravid (och innan det, p g a stress/högt tempo på jobbet). Saknar lite att kunna ta en proteinbar när hungern hugger till och tiden är knapp."Skönt" att höra att det är normalt. Så lite i förhållande till min längd väger jag inte ännu men känns som att det skulle kunna sluta där om jag inte tar tag i det. Kanske får köpa lite sånna där bars och ha i skötväskan som reserv eller nåt.
Samma här! Både vad gäller orken och barnets livsfarliga äventyr. Ibland inga hämningar, ibland flinar hon och lyssnar på när man säger åt henne att vara försiktig. Galen, men söt!Det var alltså så här intensivt det var att ha barn. Jag och sambon är allt annat än sociala med varandra när E somnat. Vi orkar inte
Hon är dessutom totalt livsfarlig just nu. Ställer sig upp mot ALLT och släpper sen taget. Noll respekt mot dragningskraften neråt Men samtidigt ser vi att hon börjar bli ett barn med egna åsikter och idéer. Det är jätte kul!