Läkartid idag p g a mina fogar. Hon sa i princip åt mig att stanna hemma januari ut, använda föräldraledigheten till att läka, göra övningarna från sjukgymnasten men ta det lugnt och att återkomma i februari om jag fortfarande har besvär.
Hon funderade på om jag kan ha några fler efterdyningar från graviditeten/förlossningen som orsakar mitt mående (men bytte ämne efter att ha sagt så, så nu känner jag mig mest bara förvirrad).
Lämnade 3 eller 4 rör blod. Jag minns faktiskt inte exakt vilket det var. Sköldkörtel, diabetes, blodstatus och annat vad-det-nu-var. Jag ska ringa om en vecka om hon inte hunnit ringa mig då.
Hon höll med om att det kan mycket väl vara hormoner som håller min kropp mjuk. Berömde mig för att jag inte gett upp amningen i början, när det var så jobbigt, och att jag fortfarande orkar amma än idag. Indikerade att det inte är dåligt för Knoddrik om jag slutar nu, speciellt med tanke på att min kropp typ lagt ner själv - mina besvär kan minska eller försvinna om jag slutar amma.
Tryckte på om att jag ska vara tydlig mot chefen att jag inte kan arbeta med (tunga) lyft eller tunga förflyttningar eller moment med mycket vridningar och sidosteg - sånt som gör ont, helt enkelt. (Vilket i praktiken betyder att jag inte kan jobba alls utan att bli omplacerad på nytt.)
Hon berömde mig för övrigt för att jag liggammar. Vettigt, enligt henne.
Så efter lab åkte jag och Knoddrik till chefen och lämnade in föräldraledighet för jan-feb (så att jag inte behöver stressa under inskolningen) och meddelade att jag blir hemma helt i 4 månader till.
Vill hitta nåt annat jobb jag kan göra utan att köra rullstol, lyfta, bära, vrida eller på annat sätt få ont. Jag skulle behöva känna mig till lite mer nytta.
(Behövde skriva av mig lite för att rensa huvet. Helt slut.)