Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Vilar era barn någon gång under dagen? (Inte sovstund utan att de frivilligt kanske lägger sig ner på mattan)

Tror nämligen vi har fått en virvelvind och inget barn. Full rulle nonstop

Alltså. Vilar era barn någon gång under dagen? (Inte sovstund utan att de frivilligt kanske lägger sig ner på mattan)

Nej :D Inget av mina barn har lagt sig för att vila utan det är verkligen on-off ;)

Fullt ös, tills hon äntligen inser att jag har rätt och slocknar. Eller spänner fast henne i bilen.
Lyckas jag sover hon en timme fm och em, ibland t o m mot kvällen, innan läggning i sängen.

Oh nej, här har vi en snabbkrypande gremlin (om ljudet är något att döma) som inte vilar frivilligt. :D
Dock kan hon "råka" vila några sekunder under sista vakna halvtimmen innan det är dags att sova. ;)

Här har vi just köpt hennes vinteroverall då hon växt ur sina andra, en riktig overall (vadderad samt vind- och vattentät) som hon sen kan ha på dagis. :eek:

Jag och karln är väldigt nöjda, det blev en Gneis. :) Den är lätt, smart sydd, vatten studsar av den och den är snygg också. Verkar vara riktigt varm runt +2 till -3, så då borde den hålla med ett extra lager kläder även mitt i vintern. :up:

E ligger aldrig ner om hon inte sover. Full rulle tills hon slår ihop ögonen för sina två dagvilor vilket ibland är under tvång fastspänd i vagnen så att hon automatiskt inte kan sätta sig upp :angel:

Om jag bara hade en bråkdel av hennes energi hade jag nog tappat mina kilon jag vill bli av med för länge sen.

Sitter på parkeringen utanför Ica och småslumrar, i väntan på att Knoddrik ska vakna. Folk glor. Jag orkar inte bry mig. Är alldeles för trött, frustrerad och surfittig.

Jag är liksom skitarg på maken för att han sovit. Så jävla ologiskt. Blev glad över att hans mamma ringde och ställde in dagens restaurangbesök och sen skitarg igen, eftersom han kunde vakna och kliva upo när hon ringde, men inte gjort det när jag försökt väcka honom.
Alldeles för mycket känslor på ytan idag.

Nej. Sover eller är igång.

Det har hänt kanske två gånger att han legat kvar och myst efter att han vaknat på dagen. Tack och lov att han fortfarande sover på dagen, jag orkar inte roa drygt åttamånaders utan paus :eek:

Vi fortsatte fira dagen med att kunna stå själv i flera sekunder :) det har varit på gång ett tag för det är inte mycket han håller i, men ändå blev jag så chockad när han står och håller i mig när jag sitter ner på golvet och han helt plötsligt släppte och stod kvar - stadigt! Innan han långsamt satte sig på huk och var på väg upp igen men då tappade han balansen och satte sig istället.
Min lille goding :love:

Vi fortsatte fira dagen med att kunna stå själv i flera sekunder :) det har varit på gång ett tag för det är inte mycket han håller i, men ändå blev jag så chockad när han står och håller i mig när jag sitter ner på golvet och han helt plötsligt släppte och stod kvar - stadigt! Innan han långsamt satte sig på huk och var på väg upp igen men då tappade han balansen och satte sig istället.
Min lille goding :love:
Börjat här oxå. Står korta stunder utan stöd. Men eftersom hon ska dansa typ hela tiden så blir de stunderna ännu inte så långa. :D

När skall man börja fundera på krypandet. Sonen blir ju som 11 månader nu i veckan men tycker det är onödigt och innefektivt att krypa. Han kan några steg men övergår alltid till att åla

När skall man börja fundera på krypandet. Sonen blir ju som 11 månader nu i veckan men tycker det är onödigt och innefektivt att krypa. Han kan några steg men övergår alltid till att åla
Det är ju ganska mga barn som börjar gå innan de kan krypa. Så han blir kanske en av dem?

Vissa hoppar över krypandet helt. Eller tar sig fram på andra sätt, ex ålar eller kasar på rumpan.

Min äldsta började krypa vid 10, ställde sig upp vid 11 och släppte taget och gick själv nån vecka efter.... Och han var sen med att rulla över från rygg till mage.
Men allt kom jättefort.

Den här skruttan har mer bråttom. Började krypa nu strax innan 8 mån, och nu är det full fräs. Och hon ska,ska,ska stå upp, dra sig upp. Att vi har en utbyggnad i huset två trappsteg ner är underbart. Där är vardagsrummet så är vi där kryper hon direkt dit för att klättra upp och stå och försöka krypa upp.

Första tanden är på väg. Och hon har börjat försöka prata.
Bappa, mama, ittdä (titta där) appa (lampa). Och jamande ljud när hon ser katterna.
Det är underbart att få se hur hon utveckling och se vem hon är. Samtidigt som jag får panik över hur fort det går!
Att redan några bukebäbisar fyller ett :eek::heart

Här sovs det när mamma säger "nu är det dags!" och antingen i vagnen eller på ryggen. Ibland vid amning, men det är sällan nu och då ska hon ha varit vaken 7-8 timmar
Sömnen blir ju lite när det blir med en storebror och ev ärenden. (hämtning /lämning /handla osv)

Vi har just haft en pärs med ögoninflammation, hosta, förkylning mm.och svamp på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18