Har för övrigt typ slutat amma.
Hur känns det?
Såg en ammande mamma på kyrkis igår och fick ont i magen av avund. Jag saknar det tydligen fortfarande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förvirrande. Nu behöver jag ju kliva upp på natten och göra i ordning ersättning. (Känns surt.)Hur känns det?
Såg en ammande mamma på kyrkis igår och fick ont i magen av avund. Jag saknar det tydligen fortfarande.
Förvirrande. Nu behöver jag ju kliva upp på natten och göra i ordning ersättning. (Känns surt.)
Saknar det. Har saknat det ett tag redan. Har varit en långsam nedtrappning.
Känner mig lite dålig som inte kunde längre. Fattar att jag inte är en dålig mamma, men det hjälper inte mot känslan.
Har ingen större lust att köpa nya bhs. Har varit så bekvämt att kunna ha amningsbh.
Jag är faktiskt stolt över att vi fick det att funka till slut; att min produktion kom igång. Första månaden eller två var inte jätteroliga. Hade som bäst produktion och flyt vid 4-6 månader, typ.Jag förstår din förvirring. Men jag tycker det är häftigt att du ammat så länge ändå. Jag hoppas att våran nästa bebis vill amma längre än 2,5 månad.
Du kan väl använda amningsbehå ändå? Jag har mitt amningslinne ibland
Jag gör iordning en termos med lagomt varmt vatten, flaska och en doserare med pulver. Är alldeles för väck på natten för att orka göra ersättning. Nu äter E väldigt sällan på nätterna längre men det är skönt att göra så även på morgonen. Bara att blanda och ge utan att gå upp ur sängen
Idag var vi på kyrkans barnverksamhet på förmiddagen. Vi hade Es kusin med oss också, hennes mor är lite som jag, lite rädd för nytt folk så vi peppade dit oss tillsammans och så följde så klart min trygga klippa till sambo med.
E är så otroligt framåt. Jag blir imponerad över hennes beslutsamhet redan i sån här ung ålder. Hur sjutton ska det bli sen. Hon plöjde fram med gåstolen, åkte rutschkana med pappa, "pratade" med både andra bebisar och vuxna, flinar åt alla. Är de så här rent allmänt bebisar? Eller har vi bara en megasocial unge?
Hon slocknade iaf i vagnen på två sekunder efter en stor flaska ersättning. Helt slut efter all stimulans
Hon har helt slutat sova på em. Hon vill verkligen inte men vi brukar ge henne en flaska vid fyra/fem och tar en "stilla stund" så brukar hon bli pigg och glad igen
Här har vi precis börjat med att amma mindre på natten. Erbjuder vatten och om det inte duger gör jag mjölkersättning. Har ammat nån gång bara för att trösta, men då vaknar hon hungergnällig nästa gång (mycket låg produktion, men lite finns det), så i natt tänkte jag erbjuda ersättning direkt.
Erbjud välling istället då? Visst, alla säger att mage och mun behöver vila på natten, men just nu låter det som att ni inte får nån vila alls.
Jag saknar amningen. Sååå mycket mer tröst i det än flaska (t ex vid mardrömmar på natten). Men bara att lära om och hitta nåt annat.Och jag önskar att det var slut. Nu är det inte alls mysigt längre. Tack och lov ammar jag bara på natten 1-3 ggr. Haft några tuffa nätter i en veckas tid med mycket amning dock.
Har ni erbjudit mjölkersättning istället?Han är tyvärr ingen vällingdrickare. Får gröt precis innan läggdags. Ammar honom till söms (borde jobbas bort även de)
Jag saknar amningen. Sååå mycket mer tröst i det än flaska (t ex vid mardrömmar på natten). Men bara att lära om och hitta nåt annat.
Tycker inte heller amma är mysigt längre. Gör det bara på kvällen och natten för att jag inte har något annat sätt att natta om. I har dessutom fått två tänder nertill och en liten gadd upptill så hon har en liten avbitartång och gjort sår på ena bröstvårtan igen. Försökte med sån där napp på bröstvårtan men hon plockade bort den och gav den till mig så fint. Såg ut som hon tänkte "jag hittade den här, du får den av mig".Och jag önskar att det var slut. Nu är det inte alls mysigt längre. Tack och lov ammar jag bara på natten 1-3 ggr. Haft några tuffa nätter i en veckas tid med mycket amning dock.
Tycker inte heller amma är mysigt längre. Gör det bara på kvällen och natten för att jag inte har något annat sätt att natta om. I har dessutom fått två tänder nertill och en liten gadd upptill så hon har en liten avbitartång och gjort sår på ena bröstvårtan igen. Försökte med sån där napp på bröstvårtan men hon plockade bort den och gav den till mig så fint. Såg ut som hon tänkte "jag hittade den här, du får den av mig".
Tycker inte heller amma är mysigt längre. Gör det bara på kvällen och natten för att jag inte har något annat sätt att natta om. I har dessutom fått två tänder nertill och en liten gadd upptill så hon har en liten avbitartång och gjort sår på ena bröstvårtan igen. Försökte med sån där napp på bröstvårtan men hon plockade bort den och gav den till mig så fint. Såg ut som hon tänkte "jag hittade den här, du får den av mig".
Vi har fått kallelse till tandläkaren.. "Nu när ditt barn nästan är ett.." Hur?
Ja, jag insåg lite sent att jag kanske inte skrev alltför tydligt.. Och sen glömde jag av det ocksåJa man går på samtal när de fyller ett. Oftast närmaste ftv om man inte aktivt valt något annat. Undersökning görs när de fyller tre.
Och nu när jag läste igen kanske du menade hur ditt barn snart kunde fylla ett
Ja, jag insåg lite sent att jag kanske inte skrev alltför tydligt.. Och sen glömde jag av det också
Kl
Här har för övrigt gåvagnen upptäckts och han går rundor i huset med den, står själv (särskilt om han håller nåt I handen.. Typ lite som placeboeffekt ) längre och längre stunder.
Katten och att tävla om vem som är snabbast till vattenskålen är det roligaste som finns.. Jag kan komma på hur många andra aktiviteter som helst, som borde vara roligare
Ja man går på samtal när de fyller ett. Oftast närmaste ftv om man inte aktivt valt något annat. Undersökning görs när de fyller tre.
Och nu när jag läste igen kanske du menade hur ditt barn snart kunde fylla ett
Min tandis säger samtal vid två och besök vid tre.