Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, precis, bara SKA stå överallt.Min äldsta började krypa vid 10, ställde sig upp vid 11 och släppte taget och gick själv nån vecka efter.... Och han var sen med att rulla över från rygg till mage.
Men allt kom jättefort.
Den här skruttan har mer bråttom. Började krypa nu strax innan 8 mån, och nu är det full fräs. Och hon ska,ska,ska stå upp, dra sig upp. Att vi har en utbyggnad i huset två trappsteg ner är underbart. Där är vardagsrummet så är vi där kryper hon direkt dit för att klättra upp och stå och försöka krypa upp.
Första tanden är på väg. Och hon har börjat försöka prata.
Bappa, mama, ittdä (titta där) appa (lampa). Och jamande ljud när hon ser katterna.
Det är underbart att få se hur hon utveckling och se vem hon är. Samtidigt som jag får panik över hur fort det går!
Att redan några bukebäbisar fyller ett
Här sovs det när mamma säger "nu är det dags!" och antingen i vagnen eller på ryggen. Ibland vid amning, men det är sällan nu och då ska hon ha varit vaken 7-8 timmar
Sömnen blir ju lite när det blir med en storebror och ev ärenden. (hämtning /lämning /handla osv)
Vi har just haft en pärs med ögoninflammation, hosta, förkylning mm.och svamp på det.
Bara de kryper nån gång som barn så att de slipper lära sig det sen som vuxna.Vissa hoppar över krypandet helt. Eller tar sig fram på andra sätt, ex ålar eller kasar på rumpan.
När skall man börja fundera på krypandet. Sonen blir ju som 11 månader nu i veckan men tycker det är onödigt och innefektivt att krypa. Han kan några steg men övergår alltid till att åla
Ja, precis, bara SKA stå överallt.
Lät smidigt med sovkommando. Det lägger jag till på önskelistan till jul.
Här har vi precis börjat med att amma mindre på natten. Erbjuder vatten och om det inte duger gör jag mjölkersättning. Har ammat nån gång bara för att trösta, men då vaknar hon hungergnällig nästa gång (mycket låg produktion, men lite finns det), så i natt tänkte jag erbjuda ersättning direkt.här är också nätterna jobbiga. Försöker få bort nattamningen (ungen fyller ju för tusan 11 månader på söndag) de har dock lätt till att han vaknar varannan timme och gallskriker. Sätter sig även upp eller tom står. vi har försökt i 6 veckor nu
Knoddrik är likadan. Bara hon får komma in och kolla in läget i sin takt, så är det fullt ös sen. Och bryr sig inte mycket alls om mig. Gäller både på öppna förskolan, på simskolan och på andra ställen, t ex farmors jobb.E är så otroligt framåt. Jag blir imponerad över hennes beslutsamhet redan i sån här ung ålder. Hur sjutton ska det bli sen. Hon plöjde fram med gåstolen, åkte rutschkana med pappa, "pratade" med både andra bebisar och vuxna, flinar åt alla. Är de så här rent allmänt bebisar? Eller har vi bara en megasocial unge?
Jag har, än så länge, ingen koll på den. Vi skriver kontrakt idag på att vi ska flytta till det samhället.Inne i stan på den beskrivning du ger. Att ha nära för farföräldrar att rycka in är ju guld värt. Men är du säker på att förskolan hemma inte är lika bra?
Jag har, än så länge, ingen koll på den. Vi skriver kontrakt idag på att vi ska flytta till det samhället.
Mjo. De verkar bra på hemsidan i a f.Du kanske kan göra studiebesök där?
Mjo. De verkar bra på hemsidan i a f.
Åka iväg med barnet eller åka iväg efter barnet lämnats på förskolan?
Nära hem och till dagiskompisar eller nära till pappans jobb och hans föräldrar?
Hm.
Knoddrik är likadan. Bara hon får komma in och kolla in läget i sin takt, så är det fullt ös sen. Och bryr sig inte mycket alls om mig. Gäller både på öppna förskolan, på simskolan och på andra ställen, t ex farmors jobb.