Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken ände av landet bor du?Hur gör ni med uteoverall? Jag vill ha något vattentätt så jag kan leka med I ute men jag vet inte om jag ska köpa en skaloverall eller en vinteroverall. Och i vilken storlek. Hon har 62 i kläder, bör jag satsa på 62, 68 eller 74?
Hur gör ni med uteoverall? Jag vill ha något vattentätt så jag kan leka med I ute men jag vet inte om jag ska köpa en skaloverall eller en vinteroverall. Och i vilken storlek. Hon har 62 i kläder, bör jag satsa på 62, 68 eller 74?
Stockholm. Så vi kan ju hat allt mellan -20 och ingen vinter alls i princip. Just nu är det + 5 - 10 grader så ganska milt. Så då känns vinteroverall lite överdrivet. Man kanske kan avvakta och önska sig i julklappVilken ände av landet bor du?
Nu har vi ju redan båda delarna från de större barnen, men skulle jag bara köpa en skulle jag satsa på skal tror jag. Och så massa ull att klä på under.. Eller kanske allra helst en overall i ull (typ disanas) och kura den så den står emot väta.
Vi bor på västkusten, så jag utgår från blöta, men milda vintrar
Och det räcker? Känns tunt med "bara" skaloverall.Jag har ulloverall och sen en skaloverall! Cornelis har 74 nu, köpte i 80 så det förhoppningsvis räcker enda till våren ulloverallen är från nöstebarn, köpt begagnat från en yllegrupp på fejjan och skaloverallen från lindex, köpt begagnad från blocket
Och det räcker? Känns tunt med "bara" skaloverall.
Ska kika på ulloverall. Tack för tipsen!Nu är han ju väldigt varm av sig och skaloverallen har vi inte använt än, men ulloverallen är jättevarm och han har ju ett lager under den också
Hur gör ni med uteoverall? Jag vill ha något vattentätt så jag kan leka med I ute men jag vet inte om jag ska köpa en skaloverall eller en vinteroverall. Och i vilken storlek. Hon har 62 i kläder, bör jag satsa på 62, 68 eller 74?
Okej. 62 sitter perfekt nu så då kanske 68 är att föredra men verkar svårt att hitta som är tåligt för utelek... Gick en snabbis i centrum och då verkar det mest vara i minst 74.Barn växer (generellt) långsammare på vintern. Sitter 62 perfekt eller på gränsen till litet hade jag nog tagit en stl större.
Lilleman har stl 80 men när vi var på Gekås köpte vi faktiskt en overall i stl 74. Det är rätt ofta ytterkläder är större fastän de är i samma stl. Hade vi tagit den i 80 hade han drunknat i den. Vi bor i Skåne (rått och blåsigt) så vi köpte en fodrad, vattentät overall.
Okej. 62 sitter perfekt nu så då kanske 68 är att föredra men verkar svårt att hitta som är tåligt för utelek... Gick en snabbis i centrum och då verkar det mest vara i minst 74.
För vår del var det inga problem alls med en vinteroverall som inte hade supertyg. Jag köpte fr H&M och den höll alldeles utmärkt för den aktivitet som var den vintern. Bebisarna utsätter dem inte för samma prövningar som de äldre barnen. Och då hade jag ändå ett barn som var nästan mer ute än inne den vintern. I regn, lera och snö.Okej. 62 sitter perfekt nu så då kanske 68 är att föredra men verkar svårt att hitta som är tåligt för utelek... Gick en snabbis i centrum och då verkar det mest vara i minst 74.
Verkar inte så. De sitter bara fint i vagnen med tygoverallTypiskt. Barn under stl 74 leker inte ute alltså?
Ska kolla på hm! Nä jag tänker lite så också. Den behöver kanske inte hålla för att bada i ösregn och vattenpölar och slita runt i timmar på asfalt för vi lär ju inte vara så mycket ute.För vår del var det inga problem alls med en vinteroverall som inte hade supertyg. Jag köpte fr H&M och den höll alldeles utmärkt för den aktivitet som var den vintern. Bebisarna utsätter dem inte för samma prövningar som de äldre barnen. Och då hade jag ändå ett barn som var nästan mer ute än inne den vintern. I regn, lera och snö.
Kom på att jag inte förklarat vad skaloverallen här innebär.Vi har både skal- och vinteroverall. Och underställ i ull. Och ulloverall, kom jag på. Har fått alla, så hade jag bara köpt en overall hade jag valt skal. Du kan klä på väldigt bra, så att det blir riktigt varmt och gosigt under. Eller bara ett tunnt lager, om det är milt ute.
Typ den här har vi, fast annan färg:Kom på att jag inte förklarat vad skaloverallen här innebär.
Har en som verkligen bara är ett skal, som en tunn regnjacka. Men den vi använder nu är typ softshell, d v s vindtät och vattenavstötande och lite värmande.
Apropå overaller, har hört gott om de där med namntryck som det görs reklam för på Facebook lite då och då. De ska ha nån som är vattentät vad jag förstod? Är det någon som testat dem?
Kompisarna har sån till sin dotter och dom tycker den är toppen, så jag beställde en till Sammy, beställde en i strl 74 och den lär han inte kunna ha förrän till våren då den är enorm i storlekzz (har 62 vissa 68r i kläder nu.Apropå overaller, har hört gott om de där med namntryck som det görs reklam för på Facebook lite då och då. De ska ha nån som är vattentät vad jag förstod? Är det någon som testat dem?