Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ikväll hände något märkligt. Vi badade I i vasken efter middagen för hon blev så kladdig. Sen läste jag saga och hon fick välling hos pappan. Mös en stund och sen från ingenstans somnade hon i pappans knä, vid runt 19tiden. Jag kände typ "eh är hon sjuk?".
Haha ja jättemysigt. Hoppas det händer fler gånger.
Men så mysigt
Myyys!Ikväll hände något märkligt. Vi badade I i vasken efter middagen för hon blev så kladdig. Sen läste jag saga och hon fick välling hos pappan. Mös en stund och sen från ingenstans somnade hon i pappans knä, vid runt 19tiden. Jag kände typ "eh är hon sjuk?".
Vägde mig precis. Väger 3 kg mindre än innan jag blev gravid. 5 kg mindre än vad jag kanske borde väga. Känns sådär alltså. Måste bli bättre på att äta.
Kanske får smaska i mig popcorn lite oftare då. Lever på typ röstat bröd och varma koppen.Här är det tvärtom. Väger 10 kg för mycket. Popcorn är min svaghet och att jag aldrig känner mig mätt så jag överäter hela tiden. Älskar mat lite för mycket
Känns ju inte helt orimligt.Jag fick tillbaka min mens när Iris var 5 månader o har haft mens 3 ggr sen dess, ganska regelbundet.
Nu är den ganska sen ca 1v, jag undrar om det är vanligt när man ammar att det kanske hoppar över nån månad??
Någon som kanske vet nåt?
(Inte gravid)
Ha ha ha! Kvinnokroppen är alltid intressant. Den är så komplex och komplicerad på ett helt annat plan än den manligaJag har inte fått min mens än. Njuter på ett plan, för min mens var hemsk innan hormonbegandlingarna, men på ett annat plan är jag orolig över att behöva gå igenom samma halvår en gång till. Jag fick typ alla biverkningar som står på bipacksedeln för Provera. Och med Pergotime gick kroppen ännu mer bananas. Och vem ska hjälpa mig den här gången, nu när den privata gynekologen slutat? Ska jag behöva stånga mig blodig, igen, bara för att slippa blöda som en gris i en vecka och samla mina ägg i band i äggstockarna?
Jag vill liksom bara få ordning på hormonerna. Skiter i om orsaken är PCOS eller sköldkörtelfel. Jag vill bara må bra.
Men för tillfället njuter jag av mitt mensfria liv. Det har lite inslag av pms och hugg i äggstocksområdet, men inget jag inte klarar av att ignorera. Jag har en p-stav redo att sätta in när jag vill, men jag vill först se om kroppen kommer igång av sig själv med mens och ägglossning. (För övrigt ping @Tora, även om du kanske inte är intresserad när jag inte ska försöka släppa och befrukta ägg.)
Vägde mig precis. Väger 3 kg mindre än innan jag blev gravid. 5 kg mindre än vad jag kanske borde väga. Känns sådär alltså. Måste bli bättre på att äta.
På onsdag ska jag träffa läkare. Bl a ska jag fråga om det kan vara hormoner som bidrar till mina fogsmärtor. Och jag kommer be om koll av sköldkörteln, igen.Ha ha ha! Kvinnokroppen är alltid intressant. Den är så komplex och komplicerad på ett helt annat plan än den manliga
Åh vad segt och tråkigt. Så himla olika det kan vara. Amningen gjorde verkligen att jag rasade i vikt och ammar ju en del fortfarande. Sen går jag en dryg mil nästan varje dag också vilket ju gör sitt också såklart. Och dålig på att äta, blir inte hungrig direkt. Dålig kombination, vi skulle bytt lite egenskaper.Senast jag försökte väga mig dog vågen.
(Ska byta batterier nån dag.)
Jag har motsatt problem. Eftersom jag inte kan gå, stå, ta kliv åt sidan, sitta eller typ röra mig alls så väger jag mycket mer än jag vill. Dessutom fortfarande bottenlöst hungrig (ammar ju fortfarande), vilket inte hjälper till.
Så tråkigt. För det började ju så bra. (Gick upp först sista månaden av graviditeten och allt det försvann efter förlossningen.) Hade hoppats på att få hjälp av amningen att gå ner mer.
Ammar du?På onsdag ska jag träffa läkare. Bl a ska jag fråga om det kan vara hormoner som bidrar till mina fogsmärtor. Och jag kommer be om koll av sköldkörteln, igen.
Senast jag försökte väga mig dog vågen.
(Ska byta batterier nån dag.)
Jag har motsatt problem. Eftersom jag inte kan gå, stå, ta kliv åt sidan, sitta eller typ röra mig alls så väger jag mycket mer än jag vill. Dessutom fortfarande bottenlöst hungrig (ammar ju fortfarande), vilket inte hjälper till.
Så tråkigt. För det började ju så bra. (Gick upp först sista månaden av graviditeten och allt det försvann efter förlossningen.) Hade hoppats på att få hjälp av amningen att gå ner mer.
Ammar du?
Jag gick på yoga som en barnmorska höll i (började någon månad efter förlossning) och hon var väldigt noga med att så länge man ammade så fick man inte gå till ytterlägena i övningarna för då hade man hormoner kvar som gjorde en mjukare/luckrade upp. Ingen aning om det stämmer dock.
Jag hade för övrigt kvar problem med foglossning efter mer än ett år efter förlossning. Efter drygt ett år vet jag inte vad som gav vad eftersom jag är gravid igen. Sjukgymnasten tyckte att jag kunde räkna med att känna av det fram till två år efter förlossning och om det då kvarstod skulle jag återkomma. (Vet inte om tidsaspekten enbart berodde på att jag är överrörlig eller om det gällde "alla")
Annars fick jag några övningar som skulle stärka musklerna kring mina problemområden.
Skit är det och jag lider med dig!