Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte vågat skriva det här, då jag har varit rädd att föra otur över hela grejen. :nailbiting:
Men nu har det gått så länge så jag måste dela min lycka;
I har börjat sova hela nätter. :bow:

Hela som i vi lägger henne runt 19, lyfter upp henne och ger henne en kram kanske två gånger inom en timme och sen sover hon till 06. :banana:

Det har pågått över 2 veckor nu, så vi har äntligen sovit ikapp vår sömnbrist. Nu är det kanske var 4'e natt eller färre hon vaknar mitt i natten. :eek:

Grattis @vinkelina !!! Vad kul och spännande. :love:

Kl

Ska snart iväg till bvc. Is hårda mage håller i sig trots lactulos varje dag. :( Har fått ge lavemang ett par gånger. Hoppas på hjälp annars vänder jag mig vidare till någon annan barnläkarmottagning. Är inge kul att ge henne mat när allt handlar om hur vida det kommer ut igen eller inte. Har också insett att hennes en miljoner uppvak på natten troligen beror på magknip. De få nätterna när hon har bajsat på kvällen (som igår tex) då vaknar hon bara 1-2 gånger på natten, annars kan hon vakna gråtandes hur många gånger som helst.

Kl

Ska snart iväg till bvc. Is hårda mage håller i sig trots lactulos varje dag. :( Har fått ge lavemang ett par gånger. Hoppas på hjälp annars vänder jag mig vidare till någon annan barnläkarmottagning. Är inge kul att ge henne mat när allt handlar om hur vida det kommer ut igen eller inte. Har också insett att hennes en miljoner uppvak på natten troligen beror på magknip. De få nätterna när hon har bajsat på kvällen (som igår tex) då vaknar hon bara 1-2 gånger på natten, annars kan hon vakna gråtandes hur många gånger som helst.

Hur mycket laktulos får hon? Vissa dagar har jag varit tvungen att ge 5 ml till lilleman, och det kan jag härleda till när jag av misstag fått i mig mjölkprotein. Det var längesen sist och jag håller på att trappa ner så smått och är nu på 3,5 ml.
Bra att du inte ger dig! Hård mage är inte normalt!

Idag har jag varit hos en psykolog. Remissen skickades i mars :angel:

Medans jag gick dit kom tankarna på att jag inte behövde egentligen. Lite depression gör väl inget, jag mår ju bättre nu.
Fick fylla i ett papper med lite frågor om bland annat våld i hemmet. Några minuter senare bröt jag ihop.

Under 15års tid har ingen psykolog brutit barriären och hårdheten. Ingen har fått se mig gråta förutom min mamma och min sambo. Jag kan ha gråtit på fyllan nån gång.

Vi bokade en ny tid i november. Hon trodde jag har posttraumatiskt stress nånting och var arg över att ingen någonsin gjort något åt mig. Ska få träffa ett traumateam.

Så all denna frustration och nedstämdhet är på grund av 9 års helvete nån gång för över 15 år sen.

Så skönt att få gråta. Så skönt att få träffa någon som bryr sig och vill hjälpa mig.

Medans jag gick dit kom tankarna på att jag inte behövde egentligen. Lite depression gör väl inget, jag mår ju bättre nu.
Fick fylla i ett papper med lite frågor om bland annat våld i hemmet. Några minuter senare bröt jag ihop.

Under 15års tid har ingen psykolog brutit barriären och hårdheten. Ingen har fått se mig gråta förutom min mamma och min sambo. Jag kan ha gråtit på fyllan nån gång.

Vi bokade en ny tid i november. Hon trodde jag har posttraumatiskt stress nånting och var arg över att ingen någonsin gjort något åt mig. Ska få träffa ett traumateam.

Så all denna frustration och nedstämdhet är på grund av 9 års helvete nån gång för över 15 år sen.

Så skönt att få gråta. Så skönt att få träffa någon som bryr sig och vill hjälpa mig.

:heart

❤️

:heart

Hur mycket laktulos får hon? Vissa dagar har jag varit tvungen att ge 5 ml till lilleman, och det kan jag härleda till när jag av misstag fått i mig mjölkprotein. Det var längesen sist och jag håller på att trappa ner så smått och är nu på 3,5 ml.
Bra att du inte ger dig! Hård mage är inte normalt!
Inte så mycket bara någon ml. Men nu ska vi ge 2.5 ml 2 ggr om dagen och så ska vi få kontakt med barnläkare. Bvc trodde väl egentligen inte att det berodde på något annat än outvecklade tarmar (vilket jag inte heller tror egentligen) men hon ska ju inte ha ont. Så det kändes ändå bra att få veta att såhär ska det inte vara.

Och så var även denna dag över för Knoddrik. Hon sover så sött och skönt i min säng. Frågan är om den uttröttade mamman ska lägga sig bredvid och somna utan problem eller först dricka en kopp te. *gäsp*

Kl

Brukar kika in här och läsa, men har inte vågat mig på att skriva innan... Har samma problem med min dotter, som föddes i februari (vi hör alltså egentligen hemma i denna tråden ;) )

Har också provat lactulos, men hon bara kräks av den... och fått ge lavemang flera gånger, och det är som sagt verkligen inte roligt.

Har nu börjat med massage, typ fyra gånger om dagen den senaste veckan och det verkar faktiskt hjälpa riktigt bra! Masserar enligt denna rutinen https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadbarnsmassage-vid-kolik/?ar=True och magen har börjat komma igång!

Tänkte att det iaf kan vara värt att tipsa, kan det underlätta lite är det ju värdefullt! Lycka till!

Brukar kika in här och läsa, men har inte vågat mig på att skriva innan... Har samma problem med min dotter, som föddes i februari (vi hör alltså egentligen hemma i denna tråden ;) )

Har också provat lactulos, men hon bara kräks av den... och fått ge lavemang flera gånger, och det är som sagt verkligen inte roligt.

Har nu börjat med massage, typ fyra gånger om dagen den senaste veckan och det verkar faktiskt hjälpa riktigt bra! Masserar enligt denna rutinen https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadbarnsmassage-vid-kolik/?ar=True och magen har börjat komma igång!

Tänkte att det iaf kan vara värt att tipsa, kan det underlätta lite är det ju värdefullt! Lycka till!
Vi masserar och har masserar sen hon var nyfödd typ, så tyvärr är det inget som gör skillnad här. :( Eller ja lite hjälper det väl antar jag. Men vad skönt att det hjälper för er. Är verkligen inte kul.

Inte så mycket bara någon ml. Men nu ska vi ge 2.5 ml 2 ggr om dagen och så ska vi få kontakt med barnläkare. Bvc trodde väl egentligen inte att det berodde på något annat än outvecklade tarmar (vilket jag inte heller tror egentligen) men hon ska ju inte ha ont. Så det kändes ändå bra att få veta att såhär ska det inte vara.

Skönt med en plan!
Bvc sa till mig att ge vatten också, även om jag ammade för att hjälpa magen. Hoppas ni får rätt på det, inte lätt för liten att ha ont i magen :(

Öppna förskolan igår. 4 andra från föräldragruppen var där också. Knoddrik helnöjd! Visade att hon kände igen de mammor hon träffat förut, kunde amma trots att det var 15 andra barn i lokalen och kröp iväg på upptäcktsfärder då och då. :love:
Promenad i skogen på eftermiddagen med svärfars fru i det härliga vädret. :bow:
Somnade före sju och sov till kl 06.50... Jag lyckades förflytta henne först från amningskudden till soffan och sen, en timme senare, från soffan till min säng (blöjbyte och pyjamas) och sen till spjälsängen utan att hon vaknade.
:eek: :banana:
Flaska vid 02 och bröst vid 05, men knappt vakna då.

För oss funkar det, än så länge, att äta plommon, för att hålla magen nöjd. Hoppas det fortsätter så. Hon blir väldigt trög i magen när hon ammar mindre eller inte får i sig plommonen, men inte i närheten av så jobbigt som ni andra haft. Har vaknat/gnytt på natten på grund av gas, men nästan alltid löst det själv genom att röra på sig eller lägga sig på mage, så att gasen hittat ut.

Språng sju är i full gång. Gnäll gnäll och åter gnäll. Dessa språng blir mer och mer intensiva men ändå lättare att hantera.

Hon har lärt sig vinka :love:
Vinkade åt en kvinna på Ica igår. Det gjorde hennes dag sa hon. Sen härmar hon fortfarande folk som hostar. När vi var på vc sist var det ett himla hostande i väntrummet. Folk flinade och skrattade, E flinade tillbaka. Hon sparar inte direkt på flin :D

Språng sju är i full gång. Gnäll gnäll och åter gnäll. Dessa språng blir mer och mer intensiva men ändå lättare att hantera.

Hon har lärt sig vinka :love:
Vinkade åt en kvinna på Ica igår. Det gjorde hennes dag sa hon. Sen härmar hon fortfarande folk som hostar. När vi var på vc sist var det ett himla hostande i väntrummet. Folk flinade och skrattade, E flinade tillbaka. Hon sparar inte direkt på flin :D

Gullunge :love::love::love:

Gulaschsoppa till lunch här. Köttet var mysigt att tugga tugga tugga. :D

Såg idag varför Knoddrik varit så ovanligt gnällig i bilen och haft mycket svårt att komma till ro. Tand nr två har börjat spricka igenom idag. :bump:

Lyckades söva henne i sjalen nu på em. (Sov i bilen på fm.) Nu ligger vi (hon på mig) i soffan. Jag är astrött efter att ha varit vaken 03-05.45, men kämpar med att hålla mig vaken. O_o :cautious:

Och på kvällen har vi gosat och haft det jättemysigt, trots att hon varit mycket trött, i väntan på att magen skulle sköta sig. Hickan kom också.
Somnade på några sekunder när hon landade i sängen efter rumptvätten. Sötnosen. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar