Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi försöker ha honom hemma 1-2 dagar per vecka i vår och spara resten av hans dagar till framtida lov, storhelger och sånt.
Jag hoppas ju på att min mamma ska kunna vara med Knoddrik på dagarna i vår. Hennes strålningsbehandling borde vara klar till februari och sen beror det ju på hur hon mår. (Hon skulle varit "dagmamma" redan nu under hösten, men det sket sig ju.)

Håller tummarna för att mamma blir frisk snart! Ibland har man inget val och då får man ju låta barnet börja vid ett, men skulle också ha lite ångest om jag var i samma situation, känns ganska så tidigt även om det säkert går jättebra❤️

Ny fas. Hon gnäller, ständigt. Vi håller på att få både hjärnblödning och såriga öron här hemma.

Svår att lägga på kvällarna sen hon lärde sig sätta sig upp. Vaknar efter halva natten och vill komma till mig :love: Somnar sen om och sover som en stock. I morse satt hon upp 06.15. Då var jag helt väck av trötthet men det gick över rätt fort.

Jättekul att vakna kl 6 av en unge som glatt hoppar upp och ner i sin säng samtidigt som han låter helt överförtjust :meh: jag måste verkligen lägga mig tidigare för jag är ingen morgonmänniska.
I övrigt äter han som en häst och jag har i princip slutat amma på dagarna ( äntligen!:banana:) men ammar fortfarande 1-2 ggr per natt och ibland vid läggdags. Han släpper mer och försöker stå själv så det är väl bara en tidsfråga innan han kan själv. Annars är en favorit att klänga i mina byxben :cautious: allra helst när man har bråttom. Nattningarna går oftast snabbt och bra, lägger honom i vår säng och tar själv plats bredvid och lyfter sen över honom när han somnat.

Förhoppningsvis kan jag jobba nån helg samt rycka in på höstlovet! Det ska bli så roligt och skönt att få igång det igen. Samtidigt som jag har lite ångest över förskolestart i februari så längtar jag till jobbet och att få känna mig som mig själv igen.

här har vi en dum tand som spricker fram. Gnäll och inget duger/hjälper
Här sprack det äntligen idag och den lilla pricken vi skymtat i några månader har blivit ett helt streck. :D
(Knoddrik låg i min famn och sov och vaknade efter för kort tid och blev jätteledsen. Tror tandköttet sprack då. Var inte så vid frukosten några timmar innan.)

Jättekul att vakna kl 6 av en unge som glatt hoppar upp och ner i sin säng samtidigt som han låter helt överförtjust :meh: jag måste verkligen lägga mig tidigare för jag är ingen morgonmänniska.
I övrigt äter han som en häst och jag har i princip slutat amma på dagarna ( äntligen!:banana:) men ammar fortfarande 1-2 ggr per natt och ibland vid läggdags. Han släpper mer och försöker stå själv så det är väl bara en tidsfråga innan han kan själv. Annars är en favorit att klänga i mina byxben :cautious: allra helst när man har bråttom. Nattningarna går oftast snabbt och bra, lägger honom i vår säng och tar själv plats bredvid och lyfter sen över honom när han somnat.

Förhoppningsvis kan jag jobba nån helg samt rycka in på höstlovet! Det ska bli så roligt och skönt att få igång det igen. Samtidigt som jag har lite ångest över förskolestart i februari så längtar jag till jobbet och att få känna mig som mig själv igen.
Jag längtar också efter att få tjäna att jag själv jobbat ihop mina pengar...men den där ångesten tar bort lite glädjen från det.

Håller tummarna för att mamma blir frisk snart! Ibland har man inget val och då får man ju låta barnet börja vid ett, men skulle också ha lite ångest om jag var i samma situation, känns ganska så tidigt även om det säkert går jättebra❤️
Tack. Mamma är frisk (cancerfri), men eftervården är både jobbig och tidskrävande. Än så länge är hon dock mest illa berörd av att tappa håret. Sen märker hon genom magen att hon blir förgiftad varje vecka (magen kraschar då och då). Hon var här nu över helgen och det var inga som helst problem. Hon var nästan piggare än tidigare. Det som hindrar henne från att vara barnvakt nu i höst är avståndet mellan oss. Hon måste ju vara hemma för att kunna vara en dag på sjukhuset, när hon får cellgifter, och för att några dagar senare lämna blodprov (så att läkaren kan hålla koll på att hon får rätt dos och att kroppen reagerar rätt).

Nu har jag möblerat om i sovrummet så att E kan sova i min säng med minimal risk att rasa ner i golvet. Hon vill inte sova i sin säng visade hon tydligt igår kväll.

Hon får sova med mig tills hon känner sig trygg med att sova i sin säng igen.

Behöver tips hur man får bebis att somna utan tutten (bröstet) i munnen!

Han är snart 8 månader. Har sluta amma dagtid då jag ”snart” ska börja jobba och det går bra, han äter mat osv. Sover när jag går ute med vagnen. Med betoning på går... vaknar i princip så fort jag stannar.
Kvällar och nätter kör vi amning men jag orkar inte gå ut och gå hela dagarna för att han ska få sina sovstunder... (men jag gör det nu, minst två ggr/dag). Sover i bilen också, men vi åker inte så mycket.
Han tar inte napp, inte tummen, ingen favoritleksak. Gillar inte sin säng som vi satt gungfötter på... inte innan heller. Han är tung så jag orkar inte bära honom jättelänge för att gunga till sömns. Vill inte ha välling, äter gröt.

Och för all del, hur gör ni på natten? Han sover mellan oss och vaknar fortfarande flera gånger per natt...

Jag är så trött, behöver hjälp :heart

Behöver tips hur man får bebis att somna utan tutten (bröstet) i munnen!

Han är snart 8 månader. Har sluta amma dagtid då jag ”snart” ska börja jobba och det går bra, han äter mat osv. Sover när jag går ute med vagnen. Med betoning på går... vaknar i princip så fort jag stannar.
Kvällar och nätter kör vi amning men jag orkar inte gå ut och gå hela dagarna för att han ska få sina sovstunder... (men jag gör det nu, minst två ggr/dag). Sover i bilen också, men vi åker inte så mycket.
Han tar inte napp, inte tummen, ingen favoritleksak. Gillar inte sin säng som vi satt gungfötter på... inte innan heller. Han är tung så jag orkar inte bära honom jättelänge för att gunga till sömns. Vill inte ha välling, äter gröt.

Och för all del, hur gör ni på natten? Han sover mellan oss och vaknar fortfarande flera gånger per natt...

Jag är så trött, behöver hjälp :heart

Se till att han är mätt (det gör ni säkert redan men skriver det ändå) när han ska sova för natten. De kvällar jag inte ammar vid läggdags sitter jag och gungar lilleman i famnen alt lägger honom i vår säng och mig själv bredvid tills han somnat. Sen lägger jag över honom i hans säng. Vaknar 1-2 ggr per natt och ammar. Jag är övertygad om att det fasar ut sig själv. Min dotter tog inte heller napp. Förrän amningen upphörde helt. Men hon hade ett stort sugbehov och började stoppa fingrarna i munnen och vi bytte ut dem mot napp tills hon accepterade nappen. Välling och gröt ville hon inte ha. Hon fasade själv ut nattamningen när hon var 11 månader genom att hon sov hela nätter. Vet inte om du blev så mycket klokare men jag tror att det kommer lösa sig själv med tiden. Min dotter sov inte alls eller väldigt lite på dagarna, längre stunder kom efter hon blivit ett.

Tji fick jag med mina enkla nattningar :meh: sitter med väldigt vaken bebis i soffan just nu... det var dessutom likadant igår.

Accepterade precis förskoleplats. Vi fick där vi ville och även det datum vi valt. Men det är väldigt blandade känslor.

Se till att han är mätt (det gör ni säkert redan men skriver det ändå) när han ska sova för natten. De kvällar jag inte ammar vid läggdags sitter jag och gungar lilleman i famnen alt lägger honom i vår säng och mig själv bredvid tills han somnat. Sen lägger jag över honom i hans säng. Vaknar 1-2 ggr per natt och ammar. Jag är övertygad om att det fasar ut sig själv. Min dotter tog inte heller napp. Förrän amningen upphörde helt. Men hon hade ett stort sugbehov och började stoppa fingrarna i munnen och vi bytte ut dem mot napp tills hon accepterade nappen. Välling och gröt ville hon inte ha. Hon fasade själv ut nattamningen när hon var 11 månader genom att hon sov hela nätter. Vet inte om du blev så mycket klokare men jag tror att det kommer lösa sig själv med tiden. Min dotter sov inte alls eller väldigt lite på dagarna, längre stunder kom efter hon blivit ett.
Tack för ditt svar, och ja, det är väl så att det löser sig med tiden!

Min 1,5 årong har ätit både vällingen och ersättningen blandat med kallt vatten inga problem! Bara enklare när man är iväg
Ja, alltså, Knoddrik måste inte ha varm ersättning. När vi är på språng dricker hon det som bjuds. Men jag har inte "lärt känna" vällingen än och vill därför följa instruktionerna. För mig är det stor skillnad i konsistens mellan välling och ersättning och just pulverersättningen skulle jag föredra kroppsvarm och ha svårt för som kall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar