Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni har helt rätt. Vi är dom enda experterna när det gäller vårt barn. Jag borde lärt mig att inte lyssna på folk.

Natten hos mamma hade gått bra i alla fall. Fick bild på en glad E i morse :D
Vi ska väl strax åka och hämta henne. Lite bebis abstinens har jag allt :nailbiting:

Härligt! :D

När jag lämnat bort barnen är det nog jag som mår sämst :angel: barnen har det hur bra som helst :D

Jag antar att jag får skylla mig själv när jag la mobilen för nära lillemans armar så han drog ner den från soffbordet :cautious: har inte riktigt vant mig vid att han når så mycket nu :crazy: Han är dessutom expert på att lägga handen i vår mat om han kommer upp i knäet hos nån av oss medan vi fortfarande äter :meh:

Runt 8 månader var de en riktig piraya jag hade vid bröstet. Gjorde inget annat än bet och skrattade (alt skrek om jag sa ifrån, trots att jag försökte göra det i lugn ton)

De gick över och han ammad ca 4 gånger/dygn idag
Vägrade bröst inatt. Vägrar t o m flaskan som har samma nappform. Men lyckades amma på dagen idag. Ren glädje. Tuttarna protesterar. Jag ska bälja i mig vatten och köra avslappningsövningar och fortsätta handpumpa, så kanske vi kommer förbi detta med.

Å andra sidan, om jag inte hade så förbaskat ont i fogarna skulle jag ju kunna börja jobba långpass om jag inte ammade.

Jag ska på hockey imorn. Knoddrik ska vara med farmor under tiden. Eventuellt kommer även mormor vara där, om hon inte orkar följa med på hockeyn.
Jag försöker att inte vara nervös. Det var länge sen jag var ifrån Knoddrik så länge.

Vägrade bröst inatt. Vägrar t o m flaskan som har samma nappform. Men lyckades amma på dagen idag. Ren glädje. Tuttarna protesterar. Jag ska bälja i mig vatten och köra avslappningsövningar och fortsätta handpumpa, så kanske vi kommer förbi detta med.

Å andra sidan, om jag inte hade så förbaskat ont i fogarna skulle jag ju kunna börja jobba långpass om jag inte ammade.
Har ammat utan problem, flera gånger, det senaste dygnet. Vill bara glida runt och visa segertecken och dansa.

Jag ska på hockey imorn. Knoddrik ska vara med farmor under tiden. Eventuellt kommer även mormor vara där, om hon inte orkar följa med på hockeyn.
Jag försöker att inte vara nervös. Det var länge sen jag var ifrån Knoddrik så länge.
Knoddrik bortskämd med farmor och mormor i tre timmar. Jag njöt av fin hockey. Knoddrik vaknade när jag kom tillbaka och blev lite ledsen (trötthet och förvirring) och varit mammig efter det. Blev även pappasjuk när vi kom hem och blev lycklig när maken kom hem innan hon hunnit somna och fick sitta med oss i soffan tills hon var redo för sängen på nytt. (Var jättetrött och på väg att somna innan han kom, men fick ny energi när hon fick flaska.)

Ställer in mig på att Knoddrik kommer vara klängig och mammig imorn. Har inga större planer, så det gör inget.

Jag antar att jag får skylla mig själv när jag la mobilen för nära lillemans armar så han drog ner den från soffbordet :cautious: har inte riktigt vant mig vid att han når så mycket nu :crazy: Han är dessutom expert på att lägga handen i vår mat om han kommer upp i knäet hos nån av oss medan vi fortfarande äter :meh:
De når och ser så mycket mer nu!

Knoddrik bortskämd med farmor och mormor i tre timmar. Jag njöt av fin hockey. Knoddrik vaknade när jag kom tillbaka och blev lite ledsen (trötthet och förvirring) och varit mammig efter det. Blev även pappasjuk när vi kom hem och blev lycklig när maken kom hem innan hon hunnit somna och fick sitta med oss i soffan tills hon var redo för sängen på nytt. (Var jättetrött och på väg att somna innan han kom, men fick ny energi när hon fick flaska.)

Ställer in mig på att Knoddrik kommer vara klängig och mammig imorn. Har inga större planer, så det gör inget.

Hurra så härligt!

De når och ser så mycket mer nu!

Jo tack, speciellt vid matdags ska det vändas och vridas i stolen, tittas på allt och struntar högaktningsfullt i den som sitter väntande med en sked med mat tills han kommer på att han är hungrig och ger upp ett avgrundsvrål :meh:

Oj vad ni skriver. Har haft en liten bukesvacka och bara kikat in lite snabbt ibland.

J växer som ogräs, hon är en rumphasare och ställer sig upp överallt. Älskar mat och har ett sjuhelsikes temperament :o

Barnen är så mysiga i den här åldern, dock ett himla passande annars ryker både det ena och andra i hemmet.

Hon har de lite jobbigt med magen men det har blivit mycket bättre sen vi började sätta henne på pottan.

Det är dock kämpigt med 2 barn och speciellt när man är ensam så mkt med dem. Kan få lite ångest över hur snabbt tiden går också, snart är hon 1 år :cry:

Oj vad ni skriver. Har haft en liten bukesvacka och bara kikat in lite snabbt ibland.

J växer som ogräs, hon är en rumphasare och ställer sig upp överallt. Älskar mat och har ett sjuhelsikes temperament :o

Barnen är så mysiga i den här åldern, dock ett himla passande annars ryker både det ena och andra i hemmet.

Hon har de lite jobbigt med magen men det har blivit mycket bättre sen vi började sätta henne på pottan.

Det är dock kämpigt med 2 barn och speciellt när man är ensam så mkt med dem. Kan få lite ångest över hur snabbt tiden går också, snart är hon 1 år :cry:

Instämmer med ångesten!
Visst reagerade J på mjölkprotein? Lilleman har det lite kämpigt med magen till och från sen förstoppningen som gjorde att vi åkte till akuten och får laktulos dagligen för att hjälpa magen. De dagar han har det lite kämpigt ökar jag bara dosen (bvc och jag har haft dialog om detta). Kanske kunde vara något?

Är du hemma länge till eller har du planer på att börja jobba?
Vi kanske kan försöka ses?

Ftkq2R6.jpg

Han har kommit på att det är rätt roligt att sitta och rota i sin låda med leksaker. Allra helst ska han sitta under katternas klösmöbel :D

Planerad inskolning på förskola med start 19/2. Redan ångest, stress och vill-inte.

Behöver lämna in ny blankett för föräldraledighet på jobbet. Jag kommer inte planera att jobba heltid förrän till tidigast sommaren. Just nu tror de att jag ska jobba heltid från 9/1. Har blivit omplacerad (p g a varsel/arbetsbrist) på min gamla enhet. Hela kroppen skriker vill-inte, en liten del av hjärnan är fortfarande fröken-duktig och försöker intala resten att det går att lösa utan konflikter.
Usch, just nu är jag jätteledsen för att jag behövt ta ut så många dagar det här första året p g a ekonomin och att jag inte har möjlighet att stanna hemma hela vägen till sommaren.

Blä.

Planerad inskolning på förskola med start 19/2. Redan ångest, stress och vill-inte.

Behöver lämna in ny blankett för föräldraledighet på jobbet. Jag kommer inte planera att jobba heltid förrän till tidigast sommaren. Just nu tror de att jag ska jobba heltid från 9/1. Har blivit omplacerad (p g a varsel/arbetsbrist) på min gamla enhet. Hela kroppen skriker vill-inte, en liten del av hjärnan är fortfarande fröken-duktig och försöker intala resten att det går att lösa utan konflikter.
Usch, just nu är jag jätteledsen för att jag behövt ta ut så många dagar det här första året p g a ekonomin och att jag inte har möjlighet att stanna hemma hela vägen till sommaren.

Blä.

Vilken jobbig situation med jobbet :down: hur var det, hade du sökt något annat?

Blä.

Kan inte pappan vara hemma då till sommarn så att hon får en senare start? För han har ju sina 90 dagar som han inte får ge bort tänker jag :)

Kan inte pappan vara hemma då till sommarn så att hon får en senare start? För han har ju sina 90 dagar som han inte får ge bort tänker jag :)
Vi försöker ha honom hemma 1-2 dagar per vecka i vår och spara resten av hans dagar till framtida lov, storhelger och sånt.
Jag hoppas ju på att min mamma ska kunna vara med Knoddrik på dagarna i vår. Hennes strålningsbehandling borde vara klar till februari och sen beror det ju på hur hon mår. (Hon skulle varit "dagmamma" redan nu under hösten, men det sket sig ju.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar