Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ju bytt bilstol nu så lilleman har fått ta över storasysters stolar och hon åker numera rättvänd och är överlycklig att kunna se ut mer :D Lilleman får betydligt bättre plats i de här stolarna än i babyskyddet :angel:

I morse lämnade vi av E hos mormor.
Vi ska gå en natt för oss själva igen. Vi behöver det. Hitta varandra lite.

Jag ska ta en promenad i skogen sen, i kväll blir det några öl, sambon ska spela lite elgitarr. Vi ska göra sånt vi gjorde när vi inte hade barn helt enkelt.

Men.. Jag saknar redan E. Det är både skönt, tråkigt och tyst. Helt plötsligt hörde jag mina egna tankar igen :rofl:

De senaste dagarna har det hänt massor med krypandet. Hon tar nåt krypsteg framåt men mest bakåt. Blir otroligt arg när det tar stopp bakom henne och hon inte kan sätta sig upp :D Kilar gärna fast sig under både soffor och stolar. Drar sig upp mot soffan, står i spjälsängen på morgon och flinar.

Hon är så söt så jag nästan börjar gråta varje morgon :love:

Tänk vad mycket enklare det hade varit om vällingen och ersättningen hade haft samma tillagningssätt...
Ersättningen ska blandas i varnt vatten. Vällingen i kallt och sen värmas upp. Glöm att jag hinner/orkar göra både och. (För att blanda 50-50 nu i början.) Så det drar iväg och jag skjuter det framför mig.
Testade att ge lite välling i förra veckan. Totaldiss. Icke drickbart. Blä.
Jag blandar välling med varmt vatten. Ska man inte göra det? :o

I gillar välling. Det var så hon började ta flaska överhuvudtaget. :D

Är jag en dålig mamma för att jag låter E sova hos mormor själv redan?

Fick höra det idag nämligen.

Det är skillnad om hon inte varit helt trygg men det är hon. Hon sover som en sten hela nätterna dessutom och får en massa god mat. Varför ska folk ge en dåligt samvete och ångest? :arghh:

Det är skillnad om hon inte varit helt trygg men det är hon. Hon sover som en sten hela nätterna dessutom och får en massa god mat. Varför ska folk ge en dåligt samvete och ångest? :arghh:

Det spelar ingen roll vad du gör eller inte gör, någon tycker alltid att det är fel.

Gå på din magkänsla istället.

Jag har aldrig blandat varken ersättning eller välling men bara vattnet är värmt och inte är tagit varmvatten från kran för det är inte bra att dricka :)

Äh lyssna inte på folk... Du känner ditt barn bäst!

Jag har aldrig blandat varken ersättning eller välling men bara vattnet är värmt och inte är tagit varmvatten från kran för det är inte bra att dricka :)
Jag kokar upp det lite i vattenkokare och sen blandar i flaskan. Det borde väl vara ok? Det kokar inte utan är bara varmt.

Verkligen inte!

Det finns så många "experter" runt en när man får barn. Men den verkliga experten är du. Du känner ditt barn, det gör inte de andra med sina åsikter.

För att folk inte tänker längre än näsan räcker.

Har för övrigt också fått såna kommentarer. Maken har aldrig fått några. Märkligt...

Den välling vi har ska enligt instruktionerna på lådan blandas i kallt vatten och sen värmas upp, antingen i micro eller vattenbad.

Knoddrik har börjat vägra bröst. :arghh:
Hon bet mig i förrgår och har sen dess inte velat ta en bröstvårta i munnen mer än två gånger. :arghh: Jag vill inte sluta. Inte än. Och är ledsen för att det i s f blir p g a att jag blivit arg. Jag fattar också att hon bet som ett steg i ointresse, men jag vill emotionellt inte att det ska sluta så här. :arghh:

Jag har vänner som lämnat ifrån sig sina barn mycket tidigare än så. T o m över en hel helg. Och som börjat jobba dygn efter bara nån månad. Så nej, du är inte tidig.

Och du är absolut inte en dålig mamma. Jag får ju höra motsatsen, att jag borde lämna ifrån mig Knoddrik mer. Det finns inget allmänt rätt eller fel. Så länge ni är trygga, så gör ni rätt.

Har för övrigt också fått såna kommentarer. Maken har aldrig fått några. Märkligt...
Exakt. Mycket märkligt. Min man jobbar heltid, driver eget vid sidan av (ca 10-20h/v), spelar i band och är med i styrelsen för hockeyklubbens supporterförening. Varför får han aldrig höra kommentarer om att vara hemma mer eller att han är en dålig pappa?

Jag kokar upp det lite i vattenkokare och sen blandar i flaskan. Det borde väl vara ok? Det kokar inte utan är bara varmt.
Hur du kokar upp vattnet kvittar, så länge det är kallt ur kran.

Vi har kokat vatten i kanna i kylskåp, så när jag gör ersättning blandar jag kallt kokat från kylskåpet med varmt nykokt från vattenkokaren.

Vällingen kanske går att göra likadant med, men innan jag går ifrån instruktionerna på lådan vill jag känna mig bekväm med vällingen och veta hur den brukar se ut och bete sig.

Den välling vi har ska enligt instruktionerna på lådan blandas i kallt vatten och sen värmas upp, antingen i micro eller vattenbad.

Hon bet mig i förrgår och har sen dess inte velat ta en bröstvårta i munnen mer än två gånger. :arghh: Jag vill inte sluta. Inte än. Och är ledsen för att det i s f blir p g a att jag blivit arg. Jag fattar också att hon bet som ett steg i ointresse, men jag vill emotionellt inte att det ska sluta så här. :arghh:

Jag kan säga att även fast jag ville sluta så blev det ändå lite känslomässigt kaos med dottern när hon valde bort bröstet.

Runt 8 månader var de en riktig piraya jag hade vid bröstet. Gjorde inget annat än bet och skrattade (alt skrek om jag sa ifrån, trots att jag försökte göra det i lugn ton)

De gick över och han ammad ca 4 gånger/dygn idag

Ni har helt rätt. Vi är dom enda experterna när det gäller vårt barn. Jag borde lärt mig att inte lyssna på folk.

Natten hos mamma hade gått bra i alla fall. Fick bild på en glad E i morse :D
Vi ska väl strax åka och hämta henne. Lite bebis abstinens har jag allt :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 652
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 205
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar