Och jag sökte tidigt för sonen, fick sen en annan plats. Då frågade jag hur jag inte kunde fått några av dom jag sökte
Nej det var inte i vår stadsdelsgräns. Inte stor stad vi bor i.... Och de förskolor vi sökte var närmare oss än de vi "ska" ha. Men gränsen går vid gatan bakom huset..
Hade jag vetat det så hade jag sökt någon av de jag ville ha inom vår gräns..
Istället fick vi plats på förskolan där jag hade fått nytt jobb
det sa jag nej tack till, därför vi hade sökt de andra..
Så vi fick vara hemma ett halvår extra för att få en plats
Fanns ingen information om att vi borde söka inom vår stadsdel. Nu hoppas vi att lillasyster får komma på samma som storebror. För han är ju nu inom en annan stadsdels förskola ändå... En akutöppnad pga trycket.
Det är sånt gissel med platser på förskola... Och han har bra förskollärare, tack och lov. Men det är ju också ett lotteri. En kanske får bra när en skolar in, sen slutar dom, en eller allihop....
Han har redan hunnit ha 8-9 st... Det är så fel
Vill inte ha in dom på förskola igen. Kommer ha sådan sjuk ångest när A ska börja 
Nej det var inte i vår stadsdelsgräns. Inte stor stad vi bor i.... Och de förskolor vi sökte var närmare oss än de vi "ska" ha. Men gränsen går vid gatan bakom huset..
Hade jag vetat det så hade jag sökt någon av de jag ville ha inom vår gräns..
Istället fick vi plats på förskolan där jag hade fått nytt jobb
det sa jag nej tack till, därför vi hade sökt de andra..
Så vi fick vara hemma ett halvår extra för att få en plats
Fanns ingen information om att vi borde söka inom vår stadsdel. Nu hoppas vi att lillasyster får komma på samma som storebror. För han är ju nu inom en annan stadsdels förskola ändå... En akutöppnad pga trycket.
Det är sånt gissel med platser på förskola... Och han har bra förskollärare, tack och lov. Men det är ju också ett lotteri. En kanske får bra när en skolar in, sen slutar dom, en eller allihop....
Han har redan hunnit ha 8-9 st... Det är så fel
Vill inte ha in dom på förskola igen. Kommer ha sådan sjuk ångest när A ska börja