Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

@*Gotlandsrusset*

Jo, har rätt till typ 5 timmar per dag. 29 är han inskriven på. Men han är inte så lätt efter han har varit där en dag.. Så trött och uppe i varv. Men visst har det känts att kunna få vila bara några timmar på dagen. Han gillar fsk så det är inte så. Mest jobbigt för mig att lämna honom och åka hem.... Utan honom.

Ja, så det känns :( och jag vet ju inte än,men tänker mer nu på hur ska det bli sen? Lägga, äta, toaletten, ens komma ut ur huset?

Tack :heart Vi mår bra allihopa och barnen är väldigt fascinerande av lillen.. Får se hur länge det varar bara:laugh:

Apropå blutsaft så har även jag goda (ehum.. Förutom att det enligt mig smakar :turd::p) erfarenheter av att dricka det från båda tidigare graviditeter.
Dock är det inget som någon Bm kunnat säga något om då det ju är naturläkemedel och inte ingår i deras sortiment att rekommendera så att säga.

Stort grattis @LillaMy84! Hoppas att ni alla mår bra :heart

Känner mig helt misshandlad från insidan. Det gör bara ont i revben, magen och sidorna. Och ligamenten jäklas på natten, sen sammandragningar och "mensvärk". Nu sitter jag med vetekudde mot ryggen också.
:yuck:
Och det är två månader kvar!
Så avundsjuk på er som snart har bf...
Tack och lov så är maken hemma nu från jobbet ett tag så jag kan få avlastning med Gabriel, men det skär samtidigt i mammahjärtat.
Det är mycket "mamma" nu då vi varit hemma ihop nu.

Farmor och farfar jobbar och mina föräldrar är 70 så inte några att be om avlastning sen i januari heller. Ska prata med förskolan :(

Har fått sämre blodvärde så måste öka till två niferex om dagen. Då jag tyvärr har ett problem sen första förlossningen så är det pest. Ska höra med bm om det där med blutsaft. :up:

I förväg nu dan före dan, före dopparedan God Jul ❤
.
God Jul till er alla i tråden:heart

Knoddrick sparkade maken till sömns igår. :love::heart
Ju tyngre handen på magen blev och ju mer maken snarkade, desto hårdare sparkar mot handen levererade Knoddrick. :rofl:
Det blev så himla roligt så till slut råkade jag väcka maken med mitt skratt. Efter lägesändring (bl a bort med makens hand från magen) fick jag en liten knuff, sen var det helt stilla i magen. :D :rofl:

@*Gotlandsrusset*

Jo, har rätt till typ 5 timmar per dag. 29 är han inskriven på. Men han är inte så lätt efter han har varit där en dag.. Så trött och uppe i varv. Men visst har det känts att kunna få vila bara några timmar på dagen. Han gillar fsk så det är inte så. Mest jobbigt för mig att lämna honom och åka hem.... Utan honom.

Ja, så det känns :( och jag vet ju inte än,men tänker mer nu på hur ska det bli sen? Lägga, äta, toaletten, ens komma ut ur huset?

Som min son då, fast jag fick styra det helt själv hade jag velat så kunde jag haft honom 40h veckan. Dock hade jag inte riktigt samvete till det även om jag kanske behövt.

Sen? Senare i graviditeten eller efter bebis? ❤️

För ett tag sen gick mitt vatten. Tog ett tag för mig att fatta vad det var för något som hände. Det sipprar dock ut lite då och då.

Så nu ligger jag och väntar på att få nåt som ens liknar värkar.

Pratat med Förlossningen? Eller redan där?
Här säger de att man ska ringa direkt när vattnet gått och att man inte ska gå hemma och vänta på värkar utan att ha haft kontakt med Förlossningen först.

Kuuul att det är på gång för dig! :banana:

Pratat med Förlossningen? Eller redan där?
Här säger de att man ska ringa direkt när vattnet gått och att man inte ska gå hemma och vänta på värkar utan att ha haft kontakt med Förlossningen först.

Kuuul att det är på gång för dig! :banana:

Här med. Går vattnet vill de gärna göra en kontroll.

Är inte på väg till nån förlossning ännu. Har inte ringt än heller.

De kan vilja att jag kommer in på kontroll för att sedan få åka hem vilket inte är aktuellt. Har ca 10 mil till förlossningen. Men jag ska ringa och höra med dom ändå.

Eftersom jag har lite sjukhus rädsla tyckte de jag skulle stanna hemma tills värkarna blev för jobbiga.

Hade jag haft närmare till sjukhuset hade jag lätt kunna föda hemma bara för att slippa sjukhus miljön. Blä för att bo i skogen.

Bra att de tar hänsyn. Det viktigaste är ju att du har haft kontakt med dem, så att de kan hålla koll på läget.
Heja heja!!!

Sitter i bilen utanför Mekonomen och försöker samla ork att gå in i dagens näst sista affär. Armarna värker av utmattning, trots att de inte burit tungt idag. Pust.

God jul allesammans! :heart
Vi kämpar på med en tös som vill sova men inte kan (och tror sig vilja amma men inte riktigt orkar = konstant snuttande i timmar) mellan 11 och 03 på natten så det är inte många knop på oss under dagarna. Men vi tar minst en promenad i det lilla solljuset som finns direkt efter frukost och försöker få något litet gjort varje dag. This shall pass!

Och heja heja på @et_flickan, hoppas allt sätter igång nu! :banana:

Är inte på väg till nån förlossning ännu. Har inte ringt än heller.

De kan vilja att jag kommer in på kontroll för att sedan få åka hem vilket inte är aktuellt. Har ca 10 mil till förlossningen. Men jag ska ringa och höra med dom ändå.

Oj ja har man så långt förstår jag att du inte vill åka än :) Åh jag vill också föda barn! :bump:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård