Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om BB-listan ovan, är det någon som har en bra lista på apoteksgrejer att ha hemma när bebis kommer? Salvor och sånt?

På tal om BB-listan ovan, är det någon som har en bra lista på apoteksgrejer att ha hemma när bebis kommer? Salvor och sånt?

Nu är vår tös 9 dagar gammal och det vi har använt hittills är tvättlappar, bomullsrondeller (till kletiga ögon), bomullstops (till naveln) och nagelfil (fick en på BB). Inga salvor eller så, bröstmjölk är bra grejer!

Febertermometer hade vi införskaffat innan och sedan har vi innehållet från diverse babyboxar. Tänker att man kommer långt på det. Apotek finns ju när behovet av andra grejer uppstår. :)

För egen del har jag haft stor användning av amningsinlägg och bindor/trosskydd.

Senast ändrad:
Så, nu är jag i stånd för en kort uppdatering. Vår lilla flicka föddes kl 18.31, i v 36+1. Mår helt ok, har ätit de berömda mackorna och vilar nu med sovande bebis utanpå magen. Vi hörs nog när jag är hemma om några dagar. Får stanna minst två dygn iom tidig födsel.

Så, nu är jag i stånd för en kort uppdatering. Vår lilla flicka föddes kl 18.31, i v 36+1. Mår helt ok, har ätit de berömda mackorna och vilar nu med sovande bebis utanpå magen. Vi hörs nog när jag är hemma om några dagar. Får stanna minst två dygn iom tidig födsel.

Men!!! Grattis!!!!!!!

:banana:

Stort grattis! Och välkommen ut :) Vad roligt!
Första vinterbebisen blev visst en höstbebis :)

Grattis! :) :) :)

Stort grattis! Låter som att allt har gått bra? :)

Men grattis :love:
Vaknade med karateträning i magen (kunde jag inte fått sova lite längre :meh:) och var bara tvungen att kika in och se hur det gått :D Vad mysigt :banana:
Nu blev det mer verkligt på något sätt - ska jag verkligen också få en liten bebis :nailbiting:

Åååh! Grattis!!! :banana:

Hållet med @Evenstar, plötsligt blev det lite mer verkligt att det snart finns en liten bebis här också... :nailbiting: :love:

Grattis!!!!

Verkligheten börjar trilla ner även här, och med den även oron. Jag har GBS och blir mer rädd ju närmre BF jag kommer, att bebis tex ska dö i magen. Har läst lite för mycket hemskheter om detta antar jag. Blir ju antibiotikabehandling vid förlossningen men just tiden innan kan ju vissa otrevligheter hända. Usch, numer är jag glad över sparkarna på revbenen som gör så ont för det betyder iaf att hen lever.
Nu är ju GBS ändå hyfsat vanligt vad jag förstått men kan inte hjälpa att vara orolig :p

Idag ska vi få säng och annat smått och gott levererat! :D Så något att se fram emot.

Jag tror detta ska vara den senaste listan, annars får ni rätta mig om jag tappat bort någonting. Längd och vikt kan vi väl fylla på med också?

Det närmar sig för ett par av oss!

December

1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
5/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne - 9/11 Flicka
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
1/2 - Mois, 2:a barnet (2:a flickan), 31 år, Skåne
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Det närmar sig för ett par av oss!

Hur känner du inför förlossning nu, just när det börjar dra ihop sig? Själv har jag haft en i mitt tycke väldigt enkel och okomplicerad graviditet, men nu är jag less och vill föda :p Tråkigt att dra hemma, att orka så lite och bara räkna dagar. Tänkte packa bb-väska idag, herregud en vinterbebis är ju ute, tänk om min kommer härnäst?

Så packa lite och ställa iordning sängarna ikväll så kanske en kan lugna sig en smula! Sidospår, men fick vaccinationsfrågan av min bm igår. Men det känns ju jättesent? 3½ vecka till BF, dessutom är jag redan sjuk och blev jättedålig av svininfluensavaccinet vilket hon sa att det här liknade i mångt och mycket.

Hur känner du inför förlossning nu, just när det börjar dra ihop sig? Själv har jag haft en i mitt tycke väldigt enkel och okomplicerad graviditet, men nu är jag less och vill föda :p Tråkigt att dra hemma, att orka så lite och bara räkna dagar. Tänkte packa bb-väska idag, herregud en vinterbebis är ju ute, tänk om min kommer härnäst?

Så packa lite och ställa iordning sängarna ikväll så kanske en kan lugna sig en smula! Sidospår, men fick vaccinationsfrågan av min bm igår. Men det känns ju jättesent? 3½ vecka till BF, dessutom är jag redan sjuk och blev jättedålig av svininfluensavaccinet vilket hon sa att det här liknade i mångt och mycket.

Jag vet faktiskt inte alls hur jag känner! Jag blev så inställd på säte och kejsarsnitt så jag har knappt tänkt på förlossningen det sista. Nu när Balahé födde tidigt trillade väl poletten ner en gnutta dock..
Jag tänker nog graviditeten som både enkel och krånglig samtidigt. Jag har mått helt ok, men har nog haft en släng av alla krämpor som finns, bara inte så mycket av dem. Det jobbigaste har väl varit strul med hjärtat och vården omkring detta.

BB-väskan packade jag för ett par tre veckor sedan, då vi åkte till andra sidan av landet för dop. Att vara 50 mil hemifrån utan en väska kändes lite som att utmana ödet. :D Har du fått några förvärkar eller någon annan känning att det skulle kunna dra igång tidigare? Annars kan du nog vara rätt lugn, i alla fall någon vecka till. :sneaky: Har du någonting kvar att förbereda? Här finns en liten säng ihopmonterad, men den är obäddad och står mest i vägen.

Oj ja det känns rätt sent att fråga om det nu. Egentligen hade jag gärna sett att man tog diskussionen gällande vaccination betydligt tidigare, omkring september. Jag tror det är klokt att skippa den med så kort tid kvar, det kan inte vara toppen att gå igenom en förlossning med influensasymptom.:crazy:
Min barnmorska har inte sagt ett pip om detta alls. Nu verkar hon ju glömma av precis alls ändå så jag är inte speciellt förvånad, men borde inte mödravården erbjuda samma saker oavsett plats i landet? :confused:

Här är det totalt psykbryt :banghead:

Har börjat få fruktansvärt i fogarna vissa dagar, innan har det hållt sig på en nivå där det gör rejält ont men nu vet jag inte vad jag ska säga om det... jag har förstått det som att vissa får hjälp av sjukgymnast men när jag frågat bm om det så verkar det inte som att de gör så här?! Tänkte kontakta sjukgymnasten själv men de har bara telefontid mellan 8-9 och det har inte funkat denna vecka eftersom jag sitter på utbildning.
Nu när vi reste oss upp för att ta lunch gjorde det så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och började grina. Och därupptill hade någon tagit fel mat (vi fick välja mellan 3 olika rätter och ingen av de andra var något jag får i mig)så det var bara att gå och låsa in sig och ringa sambon. Han är världens bästa! :love:

Men ja. Förmodligen väldigt mycket hormoner i omlopp just nu.
gnäll gnäll gnäll:cry:

Nej det är ju lite ambivalens kring förlossningen också @Eina, läste i en annan tråd att det dels var längtan att ha det bakom sig och dels lite fasande för då är det ju för sent att dra sig ur :D Stämmer bra här iaf. Är glad att de har täta kontroller på mig ang blodet, annars hade jag varit väldigt orolig för att bebisen inte skulle må bra eller få det den behöver. Inga förvärkar, däremot en del sammandragningar och lite bloddroppar toppat med mycket flytningar. Har ju för mycket kvar att förbereda också.. Får sätta babyskyddet i andra bilen till en början, kombin ska få ett verkstadsbesök innan den är barnklar. Köpte en byrå alldeles nyss på blocket så vi kan packa upp alla kläder och sådär, sedan är det någon småsak kvar. Har en lista nånstans för att inte tappa konceptet.. Hjärnan är verkligen helt borta, tappade bort min kundkorg 3 gånger igår på lokala ica, hittade inte igen bilen och gick runt i en timme(!) för att jag inte skrivit lista utan skulle improvisera.

Jo, jag tycker nog det. De flesta verkar ju ha tagit upp det här med vaccination, just min bm verkade inte särskilt påläst om det så det kan ju mycket väl vara att jag passerat lämplig tidpunkt utan att hon tänkt på det. Skippar nog det iaf.

Man får vara hormonell ;) @Positron Och inget gör en lika besviken som utebliven föda. Eller om man råkat överkoka pasta, då vill jag gråta. Här har de som haft problem med foglossning erbjudits någon sorts rehab i vatten, de verkar nöjda och tycker det är skönt, kanske lönt att kolla upp?

December
1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
5/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne - 9/11 Flicka
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
1/2 - Mois, 2:a barnet (2:a flickan), 31 år, Skåne
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Uppdaterar mitt datum igen. När jag var hos bm häromveckan så fick jag moderskapsintyget och där stod det BF 7/2 ist för 1/2 som de sa på ultraljudet (RUL). Ultraljuds-bm måste ändrat sig efter att vi gått därifrån. För vanliga bm kunde se att hon först skrivit in 1/2... Jag tror ju att 7/2 stämmer bättre men lite irriterande ändå att behöva hoppa fram och tillbaka två gånger samt att jag inte fick ta del av hennes resonemang om varför hon ändrade sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare