Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, nu är jag i stånd för en kort uppdatering. Vår lilla flicka föddes kl 18.31, i v 36+1. Mår helt ok, har ätit de berömda mackorna och vilar nu med sovande bebis utanpå magen. Vi hörs nog när jag är hemma om några dagar. Får stanna minst två dygn iom tidig födsel.

Grattis! Fasen vad kul! :banana:
Hoppas du och bebis mår bra och att ni snart får komma hem :D

Kanske börjar bli dags att ringa svärmor om spjälsängen nu. Jäklar, första vinterbebisen! Det närmar sig för oss alla nu :D

Jag har haft sjukt mycket sammandragningar sista tiden. När jag ställer mig upp har jag nästan fått sätta mig igen av onda sammandragningar.

Mina fogar har de senaste 1-2v faktiskt blivit så mycket bättre, har ett gravidbälte men sista tiden har det mest vart i vägen. Jag orkar mer och har inte känt av den där tunga andningen som många pratar om. Ska på mitt första CTG i morgon, sedan TUL på måndag igen.
Nu börjar jag längta ordentligt tills bebis är ute!

Jag pratade med bm om vaccination förra veckan. Hennes svar var att vi rekommenderar det och att det inte finns någon sista dag innan förlossningen att ta det. Samt att man ev. för över visst skydd till bebis efter förlossningen.

Så jag fick det som rekommendation men hon var även tydlig med att jag ska göra det som känns bäst för mig.

Vi hade andra träffen med föräldragruppen idag. Info-möte från FK som var bra och sen pratade vi om amning. Nästa gång blir det om förlossningen!

Jag passade på att fråga BM om sammandragningar. Har haft rätt mycket nu på slutet och ibland sitter de i länge och börjar göra lite ont innan de släpper. Hon sa att det kunde tyda på uvi, så på torsdag när jag ska till min vanliga BM för koll så ska jag ta med urinprov. Har inte känts konstigt alls kring det men hon menade på att det inte blir vanliga symptom för gravida. Har tyckt nån vecka att det luktar lite annorlunda men det är inget jag direkt tänkt på. :o

Även frågan om vaccinet kom upp och BM sa att det rekommenderas, inte så mycket mer än så.

HM:s gravidbyxor satt inte bra på mig alls, tror jag köpte mina på Lindex.
I butik? Inte hittat nåt sånt men kanske har letat dåligt.
Haha, har köpt två par (samma storlek samma modell) det ena satt bra, det andra inte. Skumt... Men oavsett så är det sjukt dålig kvalité på dem så det är dags att köpa nya redan.

Letade länge, de flesta butiker jag letade runt i hade inte ens en gravidavdelning. Till slut hittade jag en liten minihörna på Lindex vid Hötorget tror jag det var, där de hade några olika byxor och några andra kläder. Har inte använt dem supermycket ännu men de har funkat bra hittills iaf, och sitter bättre på mig än hm:s som jag inte kunde ha alls.

Tack för alla hälsningar. Det gick bra, men fort. Tänkte försöka författa en förlossningsberättelse när jag kommit hem och har tillgång till dator. Väntar just nu på nästa kontroll om ca 30 min så känns inte lönt att somna. Har varit lite strul med maten här så hon kollas ofta.

Den ser jag fram emot @Balahé! Ta det i din takt dock, känn ingen press från nyhetstörstande eftersläntrare :D Hoppas det går till sig snart med maten, vill ni hem så snart som möjligt eller gärna ligga kvar längre för observation?

Hittade en fin "byrå" idag på blocket som jag paxade. Väl där var det inte riktigt vad jag tänkt mig, var i samma storlek och viktklass som regalskeppet Vasa. Säljaren fick baxa runt åbäket tillsammans med min starka mamma. Som tur är passar den lika bra i hallen (längre än så orkar vi inte släpa den) så imorgon får hallbyrån flytta upp och alla bebiskläder sorteras! Äntligen sysselsättning och boa :d

Nu sover fröken gott efter dagens tredje mål mat (amning+koppmatning). Vi väntar på ny kontroll om ca 45 min och planerar för hemgång imorgon om allt fortsätter se bra ut.
Kan bara varna er för att när de väl börjat bajsa ut det svarta gegget så verkar det aldrig sluta. Vet inte hur många bajsblöjor jag bytt redan. Alla till ljuv musik från en upprörd flicka :-D

Den ser jag fram emot @Balahé! Ta det i din takt dock, känn ingen press från nyhetstörstande eftersläntrare :D Hoppas det går till sig snart med maten, vill ni hem så snart som möjligt eller gärna ligga kvar längre för observation?

Hittade en fin "byrå" idag på blocket som jag paxade. Väl där var det inte riktigt vad jag tänkt mig, var i samma storlek och viktklass som regalskeppet Vasa. Säljaren fick baxa runt åbäket tillsammans med min starka mamma. Som tur är passar den lika bra i hallen (längre än så orkar vi inte släpa den) så imorgon får hallbyrån flytta upp och alla bebiskläder sorteras! Äntligen sysselsättning och boa :d

Boa ja... Det är nog precis vad jag håller på med, borde hitta nån mer mental sysselsättning...

Bebis har ändrat/utvecklat rörelsemönstret lite senaste tiden, så mysigt och häftigt! Istället för bara små kickar så både känner och ser jag även lugnare "drag" över magen och hur den vrider sig där inne. Igår kväll var den på flera ställen samtidigt, då inser man plötsligt att den börjar bli rätt stor...

Jag har en fundering, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Men sambon behöver komma ut och träffa sina kompisar. Han är totalt värdelös på att höra av sig, men han pratar väldigt mycket om speciellt en av sina kompisar, en kille jag aldrig har träffat. Men jag märker tydligt på sambon att han saknar honom.

Är jag helkonstig om jag kontaktar killen över FB i något med stil

"Hej, du tycker säkert att jag är konstig nu. Vi har aldrig träffats men som du säkert redan vet är jag sambo med XXXX och han pratar väldigt mycket om dig. Jag tror han saknar umgänget ni har haft och jag känner att i samma veva som vi flyttade ut på landet så tog jag det ifrån honom. Även om det var minst lika mycket hans val och vilja att flytta hit.
Men inom 4v kommer dagarna bestå i att torka bebisbajs och jag känner att XXXX behöver komma ut och träffa sina kompisar. Utan att en höggravid flickvän är med och tjurar. Så länge det är inom snar framtid kan jag köra (du som är pappa vet att allt kan hända dessa veckor, men så länge inget händer på bebisfronten så kan jag se till att han tar sig fram och tillbaka)."

Vågar man skicka något sådant (kanske lite mer arbetad text) till någon man aldrig träffat?

Jag har en fundering, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Men sambon behöver komma ut och träffa sina kompisar. Han är totalt värdelös på att höra av sig, men han pratar väldigt mycket om speciellt en av sina kompisar, en kille jag aldrig har träffat. Men jag märker tydligt på sambon att han saknar honom.

"Hej, du tycker säkert att jag är konstig nu. Vi har aldrig träffats men som du säkert redan vet är jag sambo med XXXX och han pratar väldigt mycket om dig. Jag tror han saknar umgänget ni har haft och jag känner att i samma veva som vi flyttade ut på landet så tog jag det ifrån honom. Även om det var minst lika mycket hans val och vilja att flytta hit.
Men inom 4v kommer dagarna bestå i att torka bebisbajs och jag känner att XXXX behöver komma ut och träffa sina kompisar. Utan att en höggravid flickvän är med och tjurar. Så länge det är inom snar framtid kan jag köra (du som är pappa vet att allt kan hända dessa veckor, men så länge inget händer på bebisfronten så kan jag se till att han tar sig fram och tillbaka)."

Vågar man skicka något sådant (kanske lite mer arbetad text) till någon man aldrig träffat?

Vad säger sambon då?

Jag tycker absolut att du kan skicka det. Det är jättefint av dig att ordna detta åt din sambo! Jag gjorde något liknande förut; bjöd hem min mans barndomskompis utan att min man visste om det. Han hade pratat mycket om att han saknade kompisen och han blev jätteglad över överraskningen. :)

Oj, det hade jag aldrig gjort! Känns som ett övertramp tycker jag. Sambon är ju vuxen och får ta ansvar för sina egna relationer. Du kan ju ist pusha din sambo till att ta kontakt. Ex föreslå att ni bjuder hem vännen om din sambo har svårt att bli färdig att hitta på nåt själv med honom. Blir kanske lättare när första kontakten är etablerad igen.

Kan även tillägga att jag hade reagerat negativt på om min sambo gjort nåt liknande och känt mig rätt överkörd/förminskad. Även om jag förstår att du menar väl.

Alltså grejen är att sambon inte kommer ta den kontakten. Men han blir överlycklig de gånger jag överraskat honom på liknande sätt.

Häromåret när han fyllde år bjöd jag hit hela gamla gänget han gick i skolan med. Många av dom hade han inte pratat med sedan de slutade, men har pratat om. Han blev överlycklig, så jag vet att han inte skulle ta illa vid sig på något sätt. Snarare se det som en språk i arselet för att ta tag i det själv i framtiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar