Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är någon som är sugen på en sammanställning av de olika förslag på BB-väska jag sett/fått på olika håll kommer den här:

ID-kort
Kopia på MVC-journalen om det inte finns tillgängligt elektroniskt, inkl blodtypningspapper
Hygiengrejer (vissa inkluderar bindor och blöjor, andra inte) och ev mediciner du äter
Kläder och underkläder till dig själv, ev morgonrock
Inneskor
Kläder och mössa till bebis
Bebisfilt
Kamera, filmkamera, dator, filmer och musik på CD/DVD, telefonkort/mynt (får ofta inte ringa med mobil eller vara uppkopplad mot trådlöst Internet)
Bok och något att äta och dricka åt medföljaren och dig
Babyskydd
Förlossningsbrev
Profylaxboken (enligt de som höll i kursen då...)

Tror att det var ganska mycket vad som täckts in av olika versioner. Vi kommer inte att ha med oss allt ovan. Däremot kompletterar jag med en TENS-apparat tror jag. Om den verkar hjälpa under förvärkarna och latensfasen kommer jag troligen inte att släppa den när det är dags att åka in.

Fast i Sverige har vi ju föräldraledighet och det är en självklarhet här, således ser vi invånare det som en rättighet och något man tar för givet. Blir lite "barnen i Afrika" om man ska resonera som du gör här. Det finns alltid nån i världen som har det värre, det betyder ju inte att man själv inte vill ha det så bra som det bara går och som man faktiskt har rätt till, här i Sverige.

Det är skillnad på rätten att vara ledig och vem som ska bestämma hur staten fördelar sina resurser.

Om det är någon som är sugen på en sammanställning av de olika förslag på BB-väska jag sett/fått på olika håll kommer den här:

ID-kort
Kopia på MVC-journalen om det inte finns tillgängligt elektroniskt, inkl blodtypningspapper
Hygiengrejer (vissa inkluderar bindor och blöjor, andra inte) och ev mediciner du äter
Inneskor
Bebisfilt
Kamera, filmkamera, dator, filmer och musik på CD/DVD, telefonkort/mynt (får ofta inte ringa med mobil eller vara uppkopplad mot trådlöst Internet)
Babyskydd
Förlossningsbrev

Tror att det var ganska mycket vad som täckts in av olika versioner. Vi kommer inte att ha med oss allt ovan. Däremot kompletterar jag med en TENS-apparat tror jag. Om den verkar hjälpa under förvärkarna och latensfasen kommer jag troligen inte att släppa den när det är dags att åka in.

Det känns ju så avlägset för mig fortfarande, nästan 3 hela månader kvar till bf, men tiden springer ju iväg...
Har varit så fruktansvärt fullt upp hela hösten men från och med i morgon arbetar jag 75%, det ska bli så skönt! :banana: För första gången på länge känns det inte superdrygt att gå till jobbet. Det känns som att jag kanske kommer ha lite mer tid och ork över till att sätta mig in i sånt här nu och fixa och pyssla lite :):up:

ID-kort
Inneskor
Bebisfilt
Babyskydd
Förlossningsbrev

Tandkräm!
Och tuggummin till partnern :angel:
Balsam!
Och glöm inte ombyte till partnern. Jag kräktes på min man och en del bebisar är lite slemmiga i början så det kan vara skönt för partnern att byta kläder!

Mvh Miks

För ganska länge sen (i somras/tidig höst) var det någon som tipsade om en bok om amning. Jag hittar inte inlägget nu, men skulle gärna veta vilken bok det var. Någon som känner igen? :)

ID-kort
Inneskor
Bebisfilt
Babyskydd
Förlossningsbrev

Lägger till amningsskydd för läckande bröst och badbyxor åt partnern.
Jag ville stå och duscha i varmt vatten i evigheter under förlossningen men samtidigt få ryggmassage av min man under värkarna. Så badbyxor är bra att ha med om partnern måste hoppa in i duschen med en :)

Tandkräm och amningsinlägg har jag räknat in i hygiengrejer, liksom schampo, balsam, duschtvål. Men alltid bra med förtydligande såklart:)
Badbyxor var en bra idé! Extra kläder till sambon får vi nog också lägga till, det kan ju bli långsdraget.

Blev lite nervös nu ikväll. Fick ljusrosa flytning på pappret och hoppas att det är slemproppen. Börjar ju kunna bli så dags nu. Väntar just nu bara på att bebis skall röra lite på sig nu så att jag vet att allt är ok på insidan.

För ganska länge sen (i somras/tidig höst) var det någon som tipsade om en bok om amning. Jag hittar inte inlägget nu, men skulle gärna veta vilken bok det var. Någon som känner igen? :)

Kan det ha varit, Amning i vardagen av Marit Olanders?

Jag rekommenderar den om inte annat

Alltså, det är inte meningen att trängas i kön. Men jag tror vattnet gått nu. Rejält med rosa och mycket vattnigt i trosorna och en del i toaletten. Sambon är hemkallad från jobbet och jag ska försöka duscha och äta frukost. Kan bli att han får rätt om sitt tippade födelsedatum, men en månad tidigt. Håll tummarna för oss är ni snälla.

Alltså, det är inte meningen att trängas i kön. Men jag tror vattnet gått nu. Rejält med rosa och mycket vattnigt i trosorna och en del i toaletten. Sambon är hemkallad från jobbet och jag ska försöka duscha och äta frukost. Kan bli att han får rätt om sitt tippade födelsedatum, men en månad tidigt. Håll tummarna för oss är ni snälla.

Oh så spännande!!! :) Håller tummen för er! Hoppas på uppdateringar även om jag förstår att det kanske inte hinns med.

Oj spännande! Lycka till!

Spännande!
Lycka till!!

Oh så spännande! :bump: Håller tummarna!

Jodå, värkarna är igång. Inte regelbundet dock men de börjar göra betydligt mer ont nu. Varierar mellan åtta och två min mellan. Var inne på kontroll på morgonen och bebis var ganska fixerad och jag var öppen 2-3 cm för ca 3 timmar sen. Är hemma och fördriver tiden med att byta bindor eftersom de snabbt blir genomblöta när det läcker.

Jodå, värkarna är igång. Inte regelbundet dock men de börjar göra betydligt mer ont nu. Varierar mellan åtta och två min mellan. Var inne på kontroll på morgonen och bebis var ganska fixerad och jag var öppen 2-3 cm för ca 3 timmar sen. Är hemma och fördriver tiden med att byta bindor eftersom de snabbt blir genomblöta när det läcker.

Heja, häftigt att "vi" (nåja, jag är i x28 så den får gärna stanna ett tag) i tråden är så nära redan!

Fräckt att bara tränga sig i kön på det där viset! :meh:

Roligt ändå att det är på gång, framförallt i och med att vi pratade om att vara redo och inte i fredags. Du får se det som ett lite tidigare slut på jobbiga krämpor och så får du träffa pyret lite tidigare än beräknat. Det låter ju som att det är på gång på riktigt för dig, massa lycka till! :heart:up:

Tittar in hela tiden för att se om @Balahé är i stånd att uppdatera :D Här händer inget spännande, är förkyld och sjukt seg så fasar inför kvällens intag i stallet.

Tittar in hela tiden för att se om @Balahé är i stånd att uppdatera :D Här händer inget spännande, är förkyld och sjukt seg så fasar inför kvällens intag i stallet.

Samma här, tittat in massor med gånger under dagen :D

Har varit och vaccinerat mig nu ikväll. Kändes bäst att göra det då jag jobbar med barn och det är fullt med baciller som rör sig. Även om jag sällan blir sjuk i vanliga fall verkar immunförsvaret vara lite nedsatt nu och jag vill inte riskera något.
Första dagen på 75% gjord, kändes mycket lättare att gå till jobbet i morse bara av att veta att dagen var kortare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar