Om det är någon som är sugen på en sammanställning av de olika förslag på BB-väska jag sett/fått på olika håll kommer den här:
ID-kort
Kopia på MVC-journalen om det inte finns tillgängligt elektroniskt, inkl blodtypningspapper
Hygiengrejer (vissa inkluderar bindor och blöjor, andra inte) och ev mediciner du äter
Kläder och underkläder till dig själv, ev morgonrock
Inneskor
Kläder och mössa till bebis
Bebisfilt
Kamera, filmkamera, dator, filmer och musik på CD/DVD, telefonkort/mynt (får ofta inte ringa med mobil eller vara uppkopplad mot trådlöst Internet)
Bok och något att äta och dricka åt medföljaren och dig
Babyskydd
Förlossningsbrev
Profylaxboken (enligt de som höll i kursen då...)
Tror att det var ganska mycket vad som täckts in av olika versioner. Vi kommer inte att ha med oss allt ovan. Däremot kompletterar jag med en TENS-apparat tror jag. Om den verkar hjälpa under förvärkarna och latensfasen kommer jag troligen inte att släppa den när det är dags att åka in.
ID-kort
Kopia på MVC-journalen om det inte finns tillgängligt elektroniskt, inkl blodtypningspapper
Hygiengrejer (vissa inkluderar bindor och blöjor, andra inte) och ev mediciner du äter
Kläder och underkläder till dig själv, ev morgonrock
Inneskor
Kläder och mössa till bebis
Bebisfilt
Kamera, filmkamera, dator, filmer och musik på CD/DVD, telefonkort/mynt (får ofta inte ringa med mobil eller vara uppkopplad mot trådlöst Internet)
Bok och något att äta och dricka åt medföljaren och dig
Babyskydd
Förlossningsbrev
Profylaxboken (enligt de som höll i kursen då...)
Tror att det var ganska mycket vad som täckts in av olika versioner. Vi kommer inte att ha med oss allt ovan. Däremot kompletterar jag med en TENS-apparat tror jag. Om den verkar hjälpa under förvärkarna och latensfasen kommer jag troligen inte att släppa den när det är dags att åka in.