Jo självklart. Men jag tycker att vissa inlägg som trillade in lät lite hånande.
Detta verkar ju ha kommit ganska hastigt och inget någon räknat med när de planerat sin ekonomi hittills? Känns lite för sent att spara ihop till en buffert nu om man är beräknad i januari och framåt om det träder in första januari. Det ger ju inte mycket tidsrum för nya planeringar om man behöver lösa det på andra sätt.
Så jag tycker de hånande inläggen som trillade in, samt att man ska vara tacksam över vårt system var väldigt onödiga för att någon sa att det kommer bli struligt med ekonomin pga denna förändring. För antagligen så har man anpassat sig utefter de möjligheter som är nu och kunnat lösa det bra, men kommer det en förändring snabbt som kommer göra att de planer man hittills har inte kommer fungera ekonomiskt alls och dessutom inte ha tid att lösa så blir det ju självklart problem, även om det är en bra förändring.
Även om jag tycker infon borde finnas så är det fortfarande 300 dagar (plus lägstanivå) som den som är hemma mest kan ta ut så man har ju ett tag på sig att hitta en lösning.