Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske inte så lugnande men min mage har tom backat lite på måtten när barnet sjunkit ner. Var ingen fara sålänge fosterrörelser var normala :)

Väntar på leverans från apoteket, nu står jag inte ut längre. Kommer inte ta vaccinet iom att jag är sjukare nu än förra veckan, måste bli frisk från detta i första hand. Sovit tre timmar totalt inatt, haft ett tryck neråt och som kraftig mensvärk som både hållit mig vaken och väckt mig. Eller också vaknar jag av att jag har så mycket slem i halsen att jag knappt får luft, väldigt glamoröst.

Usch och fy vad tråkigt det där låter var för sig, tillsammans kan det inte vara någon hit!

Din mensvärk låter som förvärkar i mina öron också, alla gånger jag fått värkar har smärtan varit påfallande lik mensvärk, utöver det jag känt i magen. Nu är väl detta säkert högst individuellt också, men det låter påfallande likt..

Kroppen är rätt finurlig dock, en väninna till mig fick vinterkräksjukan 1 vecka efter BF. Hon mådde pyton men kroppen fokuserade bara på att bli frisk och förlossningen satte igång någon dag 3 veckor efter BF, när hon var pigg och frisk igen. Jag vet flera som råkat ut för liknande, så förhoppningsvis kan du vara lugn att kroppen inte sätter igång något förrän du mår bra igen. :)

Krya på dig @Bluefish. Håller en tumme åt att du blir frisk till förlossningen.

@Maja_Kandi Jag har en gång opererats i de nedre regionerna och hade då ett elände med att gå på toaletten. Höll på att svimma första gången. Förväntade mig något liknande nu, men icke. Det som var värst var att torka över stygnen och det var verkligen inget.
Att hon blivit gul är början till gulsot. Extremt vanligt, framförallt när de är lite tidiga. Hålls koll på om det kräver behandling eller ej. Det kan nämligen göra dem slöa och ovilliga att äta. Något som vi inte alls behöver. Hade ätit hela 10 g mer nu ikväll än innan lunch

Kroppen är rätt finurlig dock, en väninna till mig fick vinterkräksjukan 1 vecka efter BF. Hon mådde pyton men kroppen fokuserade bara på att bli frisk och förlossningen satte igång någon dag 3 veckor efter BF, när hon var pigg och frisk igen. Jag vet flera som råkat ut för liknande, så förhoppningsvis kan du vara lugn att kroppen inte sätter igång något förrän du mår bra igen. :)

Kroppen kan vara elak också som för min bekant som förlossningen startade på under pågående magsjuka ;)

Var inne på visning av förlossningen idag. Det börjar närma sig på riktigt nu!

Gjorde även min första CTG och allt såg bra ut, nästa sker på måndag...

Idag var jag hos bm för glukosbelastning. Brr så äckligt, men nu är det gjort och min kropp tog hand om sockret bra.
Har lyckats få upp mitt järnvärde från 82 till strax över 100, är otroligt glad och stolt!! Känns fantastiskt bra! Ska fortsätta äta tre niferex om dan samt järnrik kost då mina depåer hade mer än halverats vid förra besöket. Men eftersom det ger tydligt resultat så känns det helt ok! Jag blev så glad så att jag nästan började gråta haha
Annars allt bra. 11 kg upp i v. 28, rätt så exakt som förra graviditeten. Så jag hamnar väl på strax under 20 även denna gången. Jag behöver extra kg inför amningen med 20kg är tungt att bära på och jag oroar mig lite för att det kommer bli riktigt tungt i vinter.

Basen lär ju inte åka någonstans, men dfet går liksom att skaka lite på allt när man satt i stolen. Jag har köpt en Maxi Cosi Cabriofix, tror den heter så iaf!
Samma som vi hade!
Basen på vår satt stenhårt. Sen när man satt på själva babyskyddet så är det ju ett par millimeter som de två "plastdelarna" liksom glappar mot varandra. Är det så du menar?

Om det är basen som vickar så kanske stödbenet är för högt ställt?

Mvh Miks

När man lägger sig i ett bad för att lindra fogsmärtan samt sammandragningarna. De blir bara värre för var dag.

Det är lite då man funderar på varför vi skaffade katt :p

12239625_10207983893134195_6928219463513482299_n.jpg

Nu när det börjar bli kallt ute får jag så sinnes ont i brösten. Jag klär dom så varmt jag kan, jag dör ju nästan i värmeslag om jag ska klä på dom mer. Får riktigt ont, någon mer med samma problem? och i så fall hur har ni löst det?

Vi började även sådär 3-4v innan förlossning att planera ett kommande bröllop. Hur smart det nu är på en skala. Men planen är sommaren 2017, när bebis är 1.5-2år ungefär. Så man vågar släppa kontrollen där helt och hållet :)

Nu när det börjar bli kallt ute får jag så sinnes ont i brösten. Jag klär dom så varmt jag kan, jag dör ju nästan i värmeslag om jag ska klä på dom mer. Får riktigt ont, någon mer med samma problem? och i så fall hur har ni löst det?

Jag hade likadant när jag var gravid. Jag köpte inlägg i ull, tyckte att det hjälpte mycket! Och att alltid ha vindtäta kläder på sig, när det blåste kallt var det värst..

Jag också!! Behöver inte vara jättekallt, men om jag fryser minsta lilla får jag jätteont i brösten! Kanske skulle prova inlägg som @Imogen tipsade om. :)

Ni som känt av fogarna, hur började det? Igår började jag få lite ont liksom i sittbenen eller vad man ska säga. Skitsvårt att förklara. :o Inte jätteont men det känns. Inget när jag sitter men när jag kliver upp å går. Vore ju toppen om det blev foglossning nu också uppepå att BM skrämde mig...

Rekommenderar också ullinläggen! Lite knöliga att få ner i BH:n men så värt att slippa mjölkstockning! Och undvika blåst/drag och för mig också tryck på brösten, fick sluta använda bygel-BH ett tag innan förlossningen

Har blivit några turer upp inatt också för att hosta slem och slita ner och sönder brandvarnaren. Den pep var 30e sekund för batteribyte, glöm det tyckte jag 03.40 och lärde den veta hut. Har sjukt ont ovanför ena ljumsken nu igen, kan bara gå om jag stödjer mig mot något och stå upprätt är bara att glömma. Väntar på sambon som jobbar kortdag så det blir värme i huset, mat på spisen och varmt te i koppen. Börjar fö bli kallt här uppe nu, marken fortfarande helt vit av frost. Var hög tid att beställa värmekar till hästhagen, väldigt trist utgift. Hade ju blivit en hel kasse barnprylar ;)

Bada är ju guld i dessa tider, och grattis till bröllopet @YaHilweh!

Ni som känt av fogarna, hur började det? Igår började jag få lite ont liksom i sittbenen eller vad man ska säga. Skitsvårt att förklara. :o Inte jätteont men det känns. Inget när jag sitter men när jag kliver upp å går. Vore ju toppen om det blev foglossning nu också uppepå att BM skrämde mig...

Det började med nästan som träningsvärk vid sittbenen. Sen utvecklades det rätt snabbt till skarpare smärta "inne" i skinkorna lite högre upp samt ljumskarna.

Det började med nästan som träningsvärk vid sittbenen. Sen utvecklades det rätt snabbt till skarpare smärta "inne" i skinkorna lite högre upp samt ljumskarna.

Hm, ajdå... Det låter ganska precis som det jag fick igår. Sitter i idag också men inte så farligt. Känns mest när jag går. Kan ju hoppas att det inte blir så mycket mer...

Jag har monterat spjälsängen idag! Yey! Vi fick den av min kollega tillsammans med en tjock och ganska hård resårmadrass. Vi hade redan köpt en madrass som vi var nöjda med (ekologiskt naturmaterial som andas och blabla) så vi tänkte använda den och ha den vi fick som reserv, men tji fick jag. Detta är uppenbarligen en gammal Ikea-pryl för den hade ju helt fel mått. :( Madrassen som hör till är 55x112, så våran på 60x120 gick ju inte alls i... Fy vad sur jag blev! Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra... Köpa ny säng? Använda det vi fått trots att det verkar vara sämre madrass? Själva sängen är det ju absolut inget fel på, lite färg så är den som ny. Hur skulle ni gjort? Allt som hör till spjälsäng är ju 60x120 idag... Kanske krångligt att köpa grejer till denna senare? Åh typiskt, att det inte bara kan få vara enkelt. :banghead:

Jag har monterat spjälsängen idag! Yey! Vi fick den av min kollega tillsammans med en tjock och ganska hård resårmadrass. Vi hade redan köpt en madrass som vi var nöjda med (ekologiskt naturmaterial som andas och blabla) så vi tänkte använda den och ha den vi fick som reserv, men tji fick jag. Detta är uppenbarligen en gammal Ikea-pryl för den hade ju helt fel mått. :( Madrassen som hör till är 55x112, så våran på 60x120 gick ju inte alls i... Fy vad sur jag blev! Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra... Köpa ny säng? Använda det vi fått trots att det verkar vara sämre madrass? Själva sängen är det ju absolut inget fel på, lite färg så är den som ny. Hur skulle ni gjort? Allt som hör till spjälsäng är ju 60x120 idag... Kanske krångligt att köpa grejer till denna senare? Åh typiskt, att det inte bara kan få vara enkelt. :banghead:
Går det att skära till madrassen? Om ni tycker det är värt det såklart, annars hade jag bytt säng. De är ju inte så dyra.

Vägde mig igår och konstaterade att jag gått upp 9-10 kilo nu. Jämförde bilder (mamma tog en igår :p) och jag hade nog gått upp nästan lika mycket på första som är från vecka 20 och sista som är färsk (37). En omfördelning av dem däremellan och bröst som trillat ner en våning eller två. Om bebis kniper i fem veckor till så ser det nog annorlunda ut, annars känns det som att jag stannat av här, att jag inte kommer bli särskilt mycket större. Länkar bilden bara http://oi68.tinypic.com/33wbkow.jpg

@Maja_Kandi
Visste inte ens att måtten skiljde sig, kanske ska mäta vår som också är en äldre variant som vi fått innan man planerar för flera uppsättningar sängkläder.. Jag hade nog funderat över hur viktig madrassen var för mig och sedan ev då bytt säng, om det kändes ekonomiskt försvarbart. Har man redan en så är har man men den ska ju gärna vara kompatibel med allt som hör till också.

@Maja_Kandi
Visste inte ens att måtten skiljde sig, kanske ska mäta vår som också är en äldre variant som vi fått innan man planerar för flera uppsättningar sängkläder.. Jag hade nog funderat över hur viktig madrassen var för mig och sedan ev då bytt säng, om det kändes ekonomiskt försvarbart. Har man redan en så är har man men den ska ju gärna vara kompatibel med allt som hör till också.

Nej jag hade inte ens tänkt på det! Allt som finns på marknaden i dagsläget är ju anpassat till 60x120, så nu blev jag plötsligt himla fundersam... Vi ska till Ikea på söndag, så jag kan ju alltid köpa en ny säng då, men det kändes himla surt när man räknat att det redan fanns en. Iofs slipper vi köpa ny köksgrupp för flera tusen då vi hittat en här begagnat i stan som vi ska köpa i em, men jag hade ju inte varit ledsen om jag kunnat spara de där pengarna istället... :meh: Sambon skrev nyss att "jaha, blir till att köpa ny säng då", så vi är väl inne på samma spår då som tur är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar