Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla om du kan lokalisera rumpan någonstans. Kan ju vara att bebis ligger med fötterna mot din rygg, då känns sparkarna inte lika tydligt som när den sparkar utåt magen. Säkert ingen fara, men åk in och gör ett Ctg om du känner dig orolig.Jag tror min lilla parvel har vänt på sig där inne... Rörelserna känns inte lika som innan. I ett par veckor har det känts väldigt lika, fötter till vänster å en rumpa som buktar ut till höger. Men nu känns det inte så längre. Sparkarna är inte på samma ställe och känns inte lika tydligt/hårt. Det går ju isf emot att den skulle vara påväg att fixera sig och ha sjunkit ner...? Vilket då alltså inte förklarar att magen inte hade vuxit... Så nu blev jag ju nojig igen...
Nu får du vara beredd @YaHilweh, min lilla kom på v 36+1;-)
Jag har inte tvättat madrassen. Har inte haft en tanke på det. Tvättat sängkläder, spjälsängsskydd och allt sådant. Men inte madrassen.Bör man tvätta den tjocka madrassen som ska vara i spjälsängen? Kommer ha bäddmadrass ovanpå som ska tvättas innan användning så bebis kommer ju inte ligga direkt på den tjocka, och den luktar inget speciellt men ändå? Den är ju ny och jag vet ju att man alltid ska tvätta sängkläder annars innan man använder dem men vet inte hur noga det är med madrasser. Hur har ni gjort?
Oj, ja, vad använde vi? Egen mat/fika till förlossningen var i vårt fall bortkastad. Hanns inte med och jag fick inte vara i annat än sängläge. Musik tog jag med lite, var rätt trevligt när jag kunde koncentrera mig på den. Kläder åt mig, filt åt liten (alla kläder vi har är för stora), egna mensskydd och trosor när det värsta lagt sig. Landstingets är inte så sköna. BH m inlägg. Kameran. Medicin och hygiengrejer.Jag vet, kan komma vilken dag som nu. Är lite smånervös, men märker även tydligt på sambon att det påverkar honom oxå. Han bryr sig på ett helt annat sätt, frågar och stöttar, är orolig över hur han ska göra med jobbet. Om han måste åka mitt i en utryckning eller något.
Han ska prata med sin chef om det idag, för han har ändå 10mil hem från jobbet och sedan har vi ytterligare 2-2.5mil till Förlossningen. Om det inte blir Halmstad för då är det ytterligare 10mil.
Men bebis låg så bra i sina värden och storlek så det blir nog ingen igångsättning i v.37-38 som det var snack om först. Så länge inget oförberett händer vill säga.
Du som precis vart/är i situationen. Vad hade du med dig och vad använde du dig av, samt var/är det något du saknar? Tänker på förlossningsväskan
Har inte börjat packa den än, men ska börja med det i eftermiddag tänkte jag. Ska bara ordna mindre flaskor och ha med eget Shampoo/Salsam (landstingets brukar inte vara det bästa om man vill känna sig annat än sträv).
@Balahé
Jag håller alla tummar och tår för att ni får åka hem idag!
Idag är sista dagen i v 38, imorgon kör vi v 39. Jag jobbar min sista vecka nu, det börjar kännas rätt skönt att få bara vara hemma en liten stund.
Jag är inte jättesvullen, men jag har fått svårt att böja in fingrarna helt och i fötterna spänner det när jag vinklar dem mycket. Kan det vara vätska även om det inte direkt syns? Värst är det på morgonen och kvällen. Mina fingertoppar känns hårdare än vanligt, udda känsla..
Någon som vet hur lång tid det tar för vätska man samlat på sig att försvinna? Var det inte @Matmissbrukaren kanske som samlat på sig en del?
@Mois Jag har för mig att det är samma tid på basen. Det beror på att plasten blir försvagad med åldern, mer än själva slitaget. Men dubbelkolla gärna, jag kan ha fel!
Jag har inte tvättat madrassen. Har inte haft en tanke på det. Tvättat sängkläder, spjälsängsskydd och allt sådant. Men inte madrassen.