Det beror nog på vart man föder. Varken jag elle bebis fick kläder på vårt bb (sthlm). Nåt schampo fanns inte, bara handtvål. Jag födde på natten så egen mat/godis var perfekt att ha då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok det kanske inte behövs då så jag skippar nog det.
Och ang BB väskan så har jag inte packat någonting än. Och kommer nog inte packa så mycket heller, men ska införskaffa ett par innetofflor iaf.
@YaHilweh
Låter ju som förvärkar! Kanske är på g!
Men inte nu! Sambon sticker till jobbet vid 19.30 och är borta i 3 dygn (han har 10 mil hem iof).
Men ökar det så är det väl inte omöjligt, men jag har tippat på 4/12 och sambon på 10/12
Det gör typ ont, inte ont men samtidigt känns det, håller i sig och efter en stund släpper det. Så vi får väl se om det är förvärkar och att det lugnar sig. Hoppas lite på det. Har nog vart på toa och gjort nr 2. 3 gånger sedan 14.30 och det är inte alls normalt för att vara mig.
Haha, det här är ju skitläskigt. Tror inte att det är på gång, men kanske. Vart toppenpigg senaste veckan och det bara brakade till för en stund sedan.
@Riru Vi hade flera väskor, en ryggsäck och ett par kassar. Fick ändå ta dit fler grejer iom att vi blev flyttade till neo. Där står man själv för maten och kläderna. Handdukar, blöjor och tvättlappar har de.
Jag lever på mina innetofflor hemma. Så dom är prio ett när det är dags!
@Riru
Jag köpte bara en ryggsäck och en necessär modell större när vi var på Ikea. Kan ju hoppas att det räcker.
@YaHilweh
Låter ju som förvärkar! Kanske är på g!
Kl
Igår var det tredje träffen med föräldragruppen. Vi gick igenom lite avslappning och andning, pratade förlossning, smärtlindring och tittade på en förlossningsfilm. Skönt att se några normala förlopp, att de kunde skratta och slappna av mellan värkarna osv. Fick göra lite övningar för just avslappning också, tyckte jag var himla bra faktiskt!
Ikväll är det föreläsning på sjukhuset inför förlossning, ska bli intressant...
Du får hålla oss uppdaterade
Vi fick inte heller kläder på sjukhuset utan hade med själva. Fick blöjor och lite småsaker i en presentpåse på patienthotellet, och bindor fanns där, allt annat hade vi med själva. Vi hade dock bebis i bara blöja och filt mest, så det gick inte åt knappt några kläder.@Pontevecchio
Tänkte ju inte på att risken finns att man inte får låna något alls, får nog höra mig för hur det är på vårt sjukhus eller packa ner extra ombyten iaf. Känns bara så bökigt, som om att man måste ha med en resväska eller stor sportbag för att få plats med allt?
Vad har ni andra för typ av väska?
Jag födde ju sonen på Varberg och vi använde sjukhusets kläder tills det var dags att åka hem. Mkt smidigt att inte behöva tvätta själva.
Jag hade en mycket bra upplevelse av varberg. Både själva förlossningen, eftervården innan jag flyttade över på BB och de två dygn vi stannade på BB.
På BB fanns personalen tillgänglig för frågor, men var absolut inte påträngande utan vi fick i princip sköta oss själva och ringa på dem om vi ville något. Det passade mig precis.
Tänkte bara på kläder till bebis. Det fanns gigantiska nättrosor och någon slags sjukhusrock till mamman, men jag hade egna kläder jag bytte om till när jag väl orkat duscha framåt eftermiddagen. Han föddes 02,42 och jag förlorade mycket blod så vi kom inte till BB förrän vid ca 10 och det dröjde ett tag till innan jag kände mig pigg nog för en dusch.Det är vad jag hört om Varberg med. Hört mycket gott men även endel dåligt, men så är det garanterat på alla ställen Det som passar vissa passar inte andra.
Men fanns kläder till mamman oxå? På visningen sa de att kläder till bebis finns, tänk på att ta med att åka hem i. Det de sa om kläder till mamma var att "de flesta har med egna" inget om att det fanns eller ej.
Tänkte bara på kläder till bebis. Det fanns gigantiska nättrosor och någon slags sjukhusrock till mamman, men jag hade egna kläder jag bytte om till när jag väl orkat duscha framåt eftermiddagen. Han föddes 02,42 och jag förlorade mycket blod så vi kom inte till BB förrän vid ca 10 och det dröjde ett tag till innan jag kände mig pigg nog för en dusch.
Kasslertrosorna är ju fantastiska. Inte det sexigaste kanske, men kan tänka att de måste vara grymt skönt efter förlossningen.
Men då får jag rota rätt på ett par mjukisbyxor till