Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@BalahéMin tanke också, @YaHilweh
Spännande!
Bebis börjar bli våldsam, haha.
@Eina , jag hade jättemkt vätska i kroppen pga HF. Jag upplever att det tog ca två veckor att bli av med det värsta. Jag tappade 14 kg 14 dagar och det mesta av det var vätska.
Yes!
Drog på mig ett ex antal kg i vätska. Jag har inte vägt mig alls under denna graviditeten pga ätstörningsproblematik men uppskattningsvis handlar det om minst 7-8 kg. Men sanningen är nog närmare 10 kg..
Nu är lillan 6 dagar gammal och det har börjat försvinna lite vid anklarna men annars så upplever jag att det mesta är kvar än så länge.
Men jag la på mig några kg vätska då jag väntade storasyster med och jag gick upp totalt 16 kg med henne och jag tappade allt på nästan 3 veckor. Med andra ord så rasade kilona av!
Jag känner mig dock lite smalare i ansiktet, magen har dragit ihop sig helt okej på en vecka, tuttarna är gigantiska och avslaget som en vanlig mens. Magen har kommit igång den med.
Så, det tar lite tid för vätskan att försvinna men kroppen arbetar på andra vis så det är ju inte så konstigt. Jag har så pass med vätska kvar att jag fortfarande kan göra handavtryck på benen men försvinna lär det ju göra men jag gissar på 1-2 veckor till.
Och punktlig Sätter igång som värst när jag ska gå och lägga mig för natten, samt när bebis tydligen anser att jag bör gå upp, då pressar hen röven med full kraft mot mina revben att jag inte kan ligga kvar Tur det finns kaffe med tanke på så lite sömn man får.
Tror inte att jag berättade för er att vi nu är utskrivna och hemma. Hon hade gått upp i vikt på de två dygn som gått sedan vägningen innan och även gulsoten höll sig i schack Nu blir det fortsatt uppföljning via BVC som gör hembesök i nästa v samt mat- och viktkontroll via amningsmottagningen här i stan. Har hyrt en bröstpump för att kunna fortsätta ge extra på flaskan.
Har även varit ute en kort promenad med vagnen och kört ut en sväng för att hälsa på min häst. Skötsel får jag ha hjälp med ett tag till, men pussa mule klarar jag
Har inte gjort någonting annorlunda men däremot har jag haft en brännande/svidande känsla lite då och då precis som när jag tagit cellprov eller satt in spiral. Funderar på om det är karatekid som håller på att fixera sig? Det ger i alla fall upphov till en känsla av att vilja knipa/hålla emot så nu kommer knipövningarna av sig självt