Sen är det himla bökigt på nätterna, kan ni andra sova? Jag vaknat minst tre gånger av att jag ligger obekvämt och måste vända på mig. Har aldrig kunnat ligga på rygg, jag får jätteont i området runt svanskotan, och det är inte bättre nu, hehe... Men lika förbaskat vaknar jag på rygg och måste vända på mig. Oftast måste jag upp och kissa, men vissa nätter klarar jag mig. Men då på morgonen är det verkligen ONT att sätta sig upp och att böja sig ner till golvet efter kläderna gör riktigt ont i magen.
Fler som har "problem" när ni kissar? För mig kan det göra riktigt ont att "lätta på trycket". Inte som vid uvi utan inuti liksom. Svårt att förklara. Och det rinner alltid så lite, det går inte att bara släppa ut allt direkt liksom...
Jag har lite problem med sömnen då jag blir öm om jag ligger i samma ställning för länge och jag måste rulla ihop ett täcke och ha mellan benen. Att ligga på rygg har jag dock blivit avrådd från, stod i ett häfte jag fick hem med allmän information att man helst ska undvika sova på rygg så det har jag inte gjort men kan lägga mig på rygg och avlasta en stund ibland när mina höfter blir för ömma. Och kissa måste jag upp och göra typ varannan/var tredje timme Kan dock ha med att göra att jag alltid dricker ett halvt glas vatten varje gång jag går upp just för att inte få UVI känningar, för det får jag så lätt nu om jag inte dricker typ ständigt
Och ja mornarna är jobbiga för mig med då jag av någon anledning alltid har ont i magen när jag ska gå upp.
Jag tycker det låter som UVI med tanke på att det inte rinner som det ska och att du får ont i magen. Första gången jag fick UVI under min graviditet så visste jag inte ens om det förutom att jag tyckte det bara var besvärligt att kissa och kände mig ständigt kissnödig trots att jag precis rest mig från toastolen Fick som en molande värk i nedre delen av magen varje gång jag kissade dessutom. Trodde det bara var typiska grejer man får besvär med när man är gravid. Hade ingen sveda alls eller så, så vart lite paff.
Har du testat för UVI nyligen?