Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mois , vad skönt att allt såg bra ut på UL. Jo, jag förstod att det kan komma igång i magen inför förlossningen, det räknar jag kallt med som får orolig mage av alla hormonsvängningar. Det stod däremot på en av infosidorna att det kunde komma flera veckor innan pga hormonerna och var bebisen trycker. Det var tydligen inte helt ovanligt med växlande förstoppning och diarréer. Hoppas dock att detta är någon vanlig magbacill som tänker lämna mig snarast.

Välkommen @Positron (och @Janey!)! Kan det vara pigmentförändringar? Såna kan man få, jag har på brösten men det kan även försvinna efter graviditeten tydligen. Hormonellt tror jag det var i vart fall.

Och välkommen ut ur garderoben @Evenstar ;) Vi har ju tom hängt i singeltråden samtidigt så det var ju lite kul att det var du!

Har varit på RUL idag, och fått se den lilla krabaten igen. =) Det visade sig vara en liten pojke, och allt såg jättefint ut, så nu är vi superglada.

Fick nytt datum (precis som jag misstänkte) och flyttades från februari till januari:

December
1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
5/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
27/1-_Maria_, 1:a barnet, 28
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
6/2 - Evina, 1:a barnet, 28 år
7/2 - Jenka, första barnet
10/2 - Mois, 2: barnet
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
28/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome

@Bluefish ja det skulle det kunna vara. Men de är rosa och känns väl mest som någon blandning mellan fläckar/prickar. Säkert hormonellt och helt normalt precis som allt annat ;)

Roligt med rul och att allt såg fint ut för er som gjort det! Vi gjorde det för drygt två veckor sedan och blev tillbakaflyttad tre dagar. Vi har även gjort kub-test och fick då samma datum som jag fick när jag räknade på senaste mensen. Tror vi fick en risk på 1:20 000.

Hur ställer ni er annars till stress under graviditeten?
Jag som annars aldrig blir påverkad har märkt stor skillnad nu de senaste dagarna på jobbet när det verkligen varit kaos och ingenting fungerar. Det är precis som att både nerver och känslor ligger väldigt ytligt och händelser ligger kvar i hjärnan och snurrar efteråt, svårare att varva ner efter en stressig dag liksom. Märker också att den lille blir mer aktiv och studsar runt när det blir stressiga situationer och jag får lite adrenalinpåslag. Kanske inte så konstigt då detta borde nå den lille. Dock inga sammandragningar. Förhoppningsvis lugnar det ner sig på jobbet efter imorgon då vi borde kommit ikapp med de största problemen.

@Bluefish ja det skulle det kunna vara. Men de är rosa och känns väl mest som någon blandning mellan fläckar/prickar. Säkert hormonellt och helt normalt precis som allt annat ;)

Roligt med rul och att allt såg fint ut för er som gjort det! Vi gjorde det för drygt två veckor sedan och blev tillbakaflyttad tre dagar. Vi har även gjort kub-test och fick då samma datum som jag fick när jag räknade på senaste mensen. Tror vi fick en risk på 1:20 000.

Jag som annars aldrig blir påverkad har märkt stor skillnad nu de senaste dagarna på jobbet när det verkligen varit kaos och ingenting fungerar. Det är precis som att både nerver och känslor ligger väldigt ytligt och händelser ligger kvar i hjärnan och snurrar efteråt, svårare att varva ner efter en stressig dag liksom. Märker också att den lille blir mer aktiv och studsar runt när det blir stressiga situationer och jag får lite adrenalinpåslag. Kanske inte så konstigt då detta borde nå den lille. Dock inga sammandragningar. Förhoppningsvis lugnar det ner sig på jobbet efter imorgon då vi borde kommit ikapp med de största problemen.

Jag känner nånting när jag stressar som mest,misstänker att det är sammandragningar. Har bytt arbetsplats den här veckan, samma uppgifter men mindre ytor och mindre stress=förhoppningsvis kan fogarna hålla sig lite i schack. Fick ett ryck i förrgår dock och tog en promenad, dum idé där jag knappt kom hem. Hundarna var glada iaf.

@Jenka Vad skönt att du fått bytt arbetsplats, hoppas att det funkar bra för dig och kroppen.
Jag har fått anpassade arbetsuppgifter sedan dag 1 så mitt jobb är inte fysiskt alls längre.
Stressen är enbart psykisk och jag är såhär i efterhand glad att de var stenhårda med att ta bort de farliga/tunga arbetsuppgifterna så tidigt, annars hade väl kroppen redan klappat ihop och då hade det nog varit svårt att komma igen.

Jag har helt fått ändra om hur jag rör mig när jag är ute med hunden på promenader, framförallt steglängden. Jag tar steg som är kanske 70% av den vanliga längden och sen håller jag mig borta från branta backar. Då tycker kroppen att det är helt ok att vara ute och gå upp till en dryg timmes tid, även ute på skogsstigar.
Agilityn är bara att glömma att springa med på, övar lite skick mest så att hunden får göra det han tycker är roligast. Sen anmälde jag oss till en nosework-kurs för att lära oss någonting nytt som samtidigt inte är fysiskt påfrestande för mig.

@Bluefish

Jag har ett väldigt stressigt jobb, lärare för en åk 1. Allra oftast är jag själv i klassrummet med 20 barn och alla vill ha hjälp och uppmärksamhet samtidigt. Av dessa är 15 st pojkar så det är mycket tuffa tag och spel om vem som är tuppen i hönsgården... Ljudnivån är inte att leka med ibland :crazy: Dessutom är det en stökig klass som behöver väldigt mycket tydlighet och struktur, det händer grejer hela tiden och hur mycket jag än försöker så hinner jag inte vara överallt samtidigt. Uppstarten nu efter sommaren har varit superstressig och jag har grinat flera gånger för att jag känt mig så otillräcklig. Jag gör allt jag kan men det räcker liksom inte. Och nu kanske jag orkar lite mindre än vanligt dessutom.
Upplever också att känslorna ligger mer ytligt nu, är nog lite mer känslig än vanligt.
Efter en hård dag känns magen ganska hård och spänd när jag kommer hem, antar att det är det som är sammandragningar. Gör inte ont iaf. Har också sovit väldigt dåligt en period och vaknar ofta med huvudvärk, troligtvis pga stress också. Sen blir jag ju orolig för pyret när jag är stressad, att han inte ska må bra, och då mår jag ju ännu sämre...

@Jenka Vad skönt att du fått bytt arbetsplats, hoppas att det funkar bra för dig och kroppen.
Jag har fått anpassade arbetsuppgifter sedan dag 1 så mitt jobb är inte fysiskt alls längre.
Stressen är enbart psykisk och jag är såhär i efterhand glad att de var stenhårda med att ta bort de farliga/tunga arbetsuppgifterna så tidigt, annars hade väl kroppen redan klappat ihop och då hade det nog varit svårt att komma igen.

Jag har helt fått ändra om hur jag rör mig när jag är ute med hunden på promenader, framförallt steglängden. Jag tar steg som är kanske 70% av den vanliga längden och sen håller jag mig borta från branta backar. Då tycker kroppen att det är helt ok att vara ute och gå upp till en dryg timmes tid, även ute på skogsstigar.
Agilityn är bara att glömma att springa med på, övar lite skick mest så att hunden får göra det han tycker är roligast. Sen anmälde jag oss till en nosework-kurs för att lära oss någonting nytt som samtidigt inte är fysiskt påfrestande för mig.

Ja agility tänker jag inte ens försöka... Kan ju inte springa till att börja med. Går lydnadskurs och försöker pussla med dagmatte, lite hjälp av sambon, göra promenaderna mer uttröttande med sök och klövjeväskor etc. Kikar på simning längre fram också. Men ena hunden skulle behöva mer. Ibland funkar det med långsamma promenader, ofta inte (särskilt inte i kombination med jobb) och inte över rötter etc i skogen.

December

Januari

Februari
5/2 - Jenka, första barnet,28 år,Stockholm
10/2 - Mois, 2: barnet

RUL idag. I en timme, praktikant+bebis som inte alls ville ha huvudet i rätt vinkel. Allt såg bra ut i alla fall :) fick massa bilder med oss också.

December

Januari

Februari
1/2 - Mois, 2:a barnet (2:a flickan), 31 år, Skåne
5/2 - Jenka, första barnet,28 år,Stockholm

Vad roligt att vi blir fler och att ni kommer fram ur gömmorna! :D

Jag skickade in ansökan och graviditetspenning i torsdags förra veckan, igår(!!!) fick jag svar att det var beviljat! :eek: Blev alldeles chockad över att det gick så fort. :o Väldigt lättad att det gick igenom utan några knussel. :) Så from 4/11 är jag hemma! Ser både fram emot det och inte, jag är inte typen som gillar att göra ingenting. ;) Hoppas pålle är körbar då så vi kan lunka runt med rockard om dagarna. :)

December

Januari

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm

Idag har jag råkat ut för nåt som jag bara läst om tidigare. Jag kissade på mig när jag nös. :o Inte mycket förstås men ändå! Helt oförberedd. :o

Har för övrigt tagit hem första lassen med hö för året. Jag hatar verkligen att inte kunna hjälpa till som jag brukar! Men jag känner ju att kroppen sätter stopp så får ju så lov att lyssna... Så himla drygt att bara stå och titta på! :(

Jag mår bra får jag nog säga:) Har haft någon slags känning då och då i kanske 3 veckor i ryggslutet som kommit ibland. Hade även 2 dagar där det strålade ner lite i skinkan. Men nu är det bara borta:confused: Kände iofs att det spände till häromdagen när jag skulle böja mig ner och ta upp en agilitybom. Men inget efter det.
Knäna och benen har haft ganska ont efter 2 dagars agilityträning men troligtvis pga av att Agilityskorna inte är så bra för min fötter samt gansk hårt underlag. Men nu har jag beställt ett par nya skor! Än ger jag inte upp:devil: Trycker på magen när det ska höjas och sänkas bommar bara:wtf: Ungefär samma känsla när man ska knyta skorna nu för tiden..

Fick frågan av vår Agilitytränare om vi i gruppen var intresserade av att gå ett kurssteg till nu direkt efter denna kursens avslut (vi har 2 veckor kvar på denna). Varje steg är på 6 veckor. Jag kommer då att vara i v.30 när den är slut. Det har ju gått bra hittills men man vet ju aldrig..Ska nog ta och fråga instruktören hur vi gör om jag känner att det tar stopp, vill ju inte betala massa pengar och sen inte kunna utnyttja dem. Samtidigt så har jag kännt att det kanske kan vara skönt att vara hemma och ta det lugnt och boa mig..Men jag har ju (förhoppningsvis) 10 veckor till på mig att göra det sen när kursen är slut..Mycket av bebisens grejer är redan fixat så ska "bara" rensa ut lite här hemma och ställa iordning..Inte lätt att bestämma sig :cautious::cautious::cautious:

Läst en jättebra bok föresten! Kan verkligen rekommendera den! Amning i vardagen av..Margit någonting:p Tycker att den absolut är någonting att läsa för alla. Hur man än tänkt göra eller om man bara vill vara lite bättre rustad för vad som komma skall. Det står hur man främjar amningen att komma igång och bibehållas, lösningar på problem som kan uppstå, fakta runt amning överlag hur det faktiskt funkar - då man kan få höra både det ena och andra från "kunniga" ;), historia runt amning, amningen i samhället osv. Den tar även upp hur man kan göra om man vill/behöver/måste sluta amma samt hur man kan göra vid intruduktion av annan mat.

Upplever den som neutral och ickedömmande för hur man nu väljer att göra- eller inte väljer att göra. De menar på att vilket beslut man än tar så ska det vara ett beslut som man har tagit själv för att man känner som man känner och vet vad man vet och inte pga av vad andra har kommit med för "sanningar":idea::heart

Nu blev det en roman från mig;)
Kram på er:heart

December

Januari
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm

Backade oss då vi fick nytt datum på rul :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 914
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 068
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 009
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar