Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att allt såg bra ut!
Ja du får ju ha en lite annorlunda tidsplanering än oss andra. Det är väl ganska vanligt att tvillingar kommer tidigare. Jag har en kompis som har gått en vecka över tiden med sina tvillingar med det kan nog inte höra till vanligheterna. Hennes bebisar var fullstora på dryga 3,5kg styck. Hon hade STOR mage :D

Hoppas dina små stannar lite längre än vecka 30. Hur länge önskar man att de stannar enligt läkaren?

Mvh Miks

Min barnmorska säger v 37 så tills dess hoppas jag att de stannar inne, resten är bara en bonus.

12+0 idag då. So far so good. Men nojjig är jag. Kub på torsdag.

Håller tummarna att allt ser bra ut.

Jag ska också göra tester på torsdag, ul och blodprov har ingen koll på om det är kub eller nupp eller vad det heter, blir lite vilsen.
Kommer troligen gå själv då sambon har mycket på jobbet o han måste ta ledigt hela dan iom att han pendlar långt. Känns lite tråkigt men samtidigt såg vi ju lillen för ett tag sen och det blir samma igen plus blodprovet då. Efter ska jag till sjukhus bm då jag är överviktig får jag springa dit också, veckan efter ska jag träffa min vanliga här i byn.

Min trötthet har nått helt nya nivåer känns det som :crazy: Helt gräsligt trött hela eftermiddagarna och kvällarna. Tycker ändå att jag har varit relativt pigg men nu orkar jag ingenting och vill ingenting. Ligga på soffan när det finns saker att göra är inte riktigt optimalt.

Jag är tillbaka till mitt pigga jag, men har tappat ALLT tålamod och lever som i en oändlig pms-dimma.
Ville stampa och skrika som en småunge när jag trasslade ihop ett par sladdar.

tack o lov så blir jag lika lätt fånigt glad.
som lyckan av att äntligen hittat lite mammakläde, så man kan dölja bullmagen ( det där stadiet när alla undrar om man blivit tjock eller på tjocken...)

Efter att ha spenderat två dagar på Ullared så är jag bara inte fattigare, jag är så sjukt mör i kroppen! Har ont i fötter, vader, låren, benen och axlar - så skönt att vara hemma igen :p
Som flera skrev så hade de inte så mycket mamma kläder, men några plagg fick jag med mig. Men barn och baby avdelningarna, herregud säger jag bara! Har fyllt en hel stor shoppingbag med bara saker till bebisen. Åkpåsar, skötbädd, nappar, inredning till barnrummet, mugghållare till barnvagnen, sängkläder, haklappar och MASSOR kläder! Köpte två teddyoveraller med björnöron och fötter :love:
Vilka fantastiska priser de har! Mycket som jag skrivit upp på "måste ha" listan kunde jag köpa för halva priset där nere.
Men som sagt, skönt att vara hemma igen. :bow:

Nu i vecka 18+6 har jag äntligen kommit upp i min startvikt efter mitt stora viktras i början av grav pga all kräkning och sjukhusvistelse. Nu är det inga tvivel om att jag är gravid när man ser magen, den har nästan exploderat sista veckan. Nu vill jag lägga på mig några kilo som gärna får stanna kvar efter grav, har alltid velat gå upp lite i vikt =)

Härligt att du börjar må bättre @lillajag :)

Inser att om det går bra med bäbis denna gången så kommer vi få köpa lite ytterkläder. Dottern är ju ett vårbarn och där behövdes bara vanliga kläder och möjligtvis en tunn filt till en början. Nu får vi ju bäbis mitt i vintern :p Bara att hoppas på bra väglag den dagen den tänkt komma ut för vi har typ 45 min till sjukhuset.

Fått kallelse till RUL också, slutet av september. Hoppas jag slipper riva den som jag fick göra sist. 3 dagar till kub....rädd för blod varje gång jag är på toa. Förutom att jag är nojjig så mår jag bra. Var ute och sprang 4 km igår :)

För att jag är ung, det är fortfarande semestertider och för att det är lite brådis.
Jag fick i alla fall tid 19/8. Då är jag i 13+3. (Fast jag tror att de kommer kunna fastställa att jag antagligen är någonstans mellan 13+7 och 14+1 då.)

Jaha, jag hade inte problem att få tid trots att jag är ung. Men men, skönt att ni fick en tid!

Gud va ni skriver när man är borta ett tag härifrån.. Men nu är vi hemma och idag började vardagen, sambon har börjat jobba och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, fortfarande inget jobb och till helgen åker hästen till en fodervärd, vilket känns så väldigt bra just nu, hoppas att dom funkar ihop och att allt flyter på där så jag slipper oroa mig för mycket..

Verkar som om vi gjort samma fynd på gekås @Sofie.S vi köpte också dubbla overaller i teddy med öron (varför ska det vara öron på alla saker?) i övrigt hittade vi inte så värst mycket, lite kläder, sängkläder, täcke och kudde.

Jag är i vecka 23 nu och vår lille lever livet för fullt så fort jag lägger mig ner...han sparkar och har sig väldigt mycket, väldigt härligt att känna att det är något där, var väldigt nojjig innan UL, även sambon har känt lite sparkar!

@Toltmoppe jag har också kommit på att det behövs ytterkläder till bebisen. Har tittat lite på internet på olika alternativ men jag vet inte om det är något som faller mig i smaken ;)
Blir iofs lite kläder som ska inhandlas också för det finns inte så mycket kvar av bebiskläderna eftersom det har gått ganska många år sedan vi hade en bebis senast :angel:
Men väntar tålmodigt på ul v35 så ska jag väl börja handla lite.

Första dagen på jobbet efter en härligt lång semester, fogarna är däremot döda och ischias kan läggas till på listan. Jag vet inte hur jag ska göra heller för bältet hjälper fogarna och lindrar smärtan även om det fortfarande gör ont men jag får så ont i magen trots att bandet knappt sitter mot magen :(
Efter jobbet satt jag ute på parkeringen till förskolan och funderade på hur jag skulle ta mig ur bilen :cry: Kom till sist ur bilen iaf och är så tacksam att jag har ett barn som kan sätta sig i bilen själv sedan. Förstå att behöva lyfta upp ett litet barn i bilen varje dag.

Nu vet jag dock inte vad jag ska hitta på. Gå och lägga mig i sängen eller på soffan? Laga mat så det bara är att värma när maken kommer hem så jag slipper sätta/lägga mig för att sedan behöva ta mig upp från platsen jag väljer? Pest eller kolera :down:

Fy så jobbigt att ha så ont @Appleflower! Jag brukar sätta mig på en stol när jag lagar mat vid spisen, underlättar en hel del :p
Ut och in ur bilen är verkligen en påfrestning! Bävar lite över att börja jobba nästa vecka, hoppar in och ur arbetsbilen hela tiden, oftast kör jag bara i 2-5 min åt gången, ibland om ens det..

Håller på att fylla i alla blanketter som ska till FK, inte lite rader som ska fyllas.. ;)
Har fått nej om omplacering iallafall, så hoppas innerligt att jag får gå hem två månader innan.
Har ni ansökt ännu? :)

@Toltmoppe jag har också kommit på att det behövs ytterkläder till bebisen. Har tittat lite på internet på olika alternativ men jag vet inte om det är något som faller mig i smaken ;)
Blir iofs lite kläder som ska inhandlas också för det finns inte så mycket kvar av bebiskläderna eftersom det har gått ganska många år sedan vi hade en bebis senast :angel:
Men väntar tålmodigt på ul v35 så ska jag väl börja handla lite.

Jag har börjat googla lite på vad folk brukar ha på sina bäbisar som är födda på vintern, men handlar nog inget förrän tidigast efter rul. Vi har alla dotterns kläder kvar och en del kan även en kille ha så i början behövs inget sånt iallafall :)

Jag har kontorsjobb så jag lär få jobba så länge det går om inget annat händer. @Sofie.S

Nej usch @Sofie.S sitta på en stol och sedan behöva resa sig igen :nailbiting: Nej det är nog tyvärr inget som skulle fungera för mig. Tanken var dock god!

Jag tänker försöka jobba till jul även om det just nu känns helt otänkbart men pengarna skulle vara väldigt trevliga att få. Hoppas på att det snart tas in en vikarie som kan gå dubbelt med mig och ta över det jag gör så att jag mer och mer kan gå över till administrativt arbete.

@Toltmoppe vi har inte heller handlat något. Har fått sängkläder till spjälsängen men det är det enda. Inte ett enda plagg är köpt eller något alls innan jag har sett ett levande foster.
Har visserligen med all säkerhet (även om jag förnekar) börjat känna av den inneboende i magen men jag litar inte på att det är sparkar/rörelser. Jag vill inte stå där om två veckor och tro att jag har känt sparkar och så finns det inte ens något levande utan det har bara varit tarmrörelse.

Fösta dagen på jobbet idag efter semestern. Jag var nervös innan. Skulle ha en halvdagssittning med en kund som jag var tvungen att berätta för. Jag håller i ett projekt som pågår till januari 2016. Nu var jag tvungen att berätta att jag kommer att vara med fram till oktober och att det kommer gå en kille bredvid mej under hösten i projektet. De tog det bra tycker jag.

Han som ska gå bredvid mej jobbade sin allra första dag idag. Jag tog hand om honom lite på eftermiddagen. Känns bra ändå att han är på plats så att jag kan lära upp honom redan nu.

Efter en hel dag på jobbet känner jag mej dock helt färdig. Jag har sammandragningar och ont i både fogar och fötter. Planen är att jobba så länge det går och jag är inplanerad hos kund till andra veckan i oktober. Jag hoppas jag håller ända dit.

Mvh Miks

Vi har inte heller handlat något. Har liksom inte riktigt landat i allt ännu så att det känns aktuellt att handla. Är ändå i v 20 (19+5). Vi har en del från sonen men nästan inget kommer funka. Dels för att sonen var stor och flickor generellt sett är lite mindre men framförallt är det helt motsatt till varandra vad gäller årstider. Sonen i augusti och denna i dec.

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 963
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 832
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar