Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte haft någon blödning under graviditeten men idag har det kommit någon brunaktig flytning, inte mycket, bara så att det syns på trosskyddet - jag blir super nojjig!
Efter lite googlade så verkar det dock ganska normalt? Så länge det inte är rött?
Är i v 23. Bör jag ringa BM imorrn?
Jag börjar få lite mage också, upptäckte jag till min stora förskräckelse i morse.
Men hur mår du egentligen? Det verkar som du har panik över att din kropp kommer att bli större nu med graviditeten, kan det inte vara så att du kan behöva lite hjälp att få prata om detta, du verkar ha en del kroppskomplex. Nu är jag inte dömande, bara lite orolig!
Jag själv har lite halvångest för att garderoben sakta men säkert inte passar längre. Dessutom känns det som att årets höstkollektion i affärerna är bra roligare än på många år...
Du har helt rätt, det är jättejobbigt för mig att "ge upp och släppa kontrollen" över kroppen. Jag har satt en gräns på 9 kilo, den betyder egentligen ingenting - kroppen gör väl som den vill. Men om jag inte går upp mer än så kommer jag att vara väldigt, väldigt lättad.
Helt ärligt så är det antagligen därför jag inte sökte hjälp för att få bukt på illamåendet. Att kräkas kändes helt okej, på ett närmast bulimiskt sätt. Jag vet att det inte är sunt. Under hösten blir det förhoppningsvis mer träning och motion, jag känner att orken kommer tillbaka mer och mer.
Hur mår ni nu rent psykiskt?
Jag har mått asdåligt senaste dygnet och själv intalat mig att barnet i magen inte lever så vaknade svintidigt i morse och låg i två timmar och glodde på klockan för att kunna ringa till barnmorskan för att kanske kunna tidigarelägga mitt RUL. Men jag fick komma in och de lyssnade efter fosterljud och när de där supersnabba hjärtslagen hördes så rann tårarna av lycka!
Stackars bm-mottagningen, alla dessa hormoner som gravida kvinnor har är inte lätt att jobba med.
Nu LÄNGTAR jag till nästa onsdag!
Jag har mått asdåligt senaste dygnet och själv intalat mig att barnet i magen inte lever så vaknade svintidigt i morse och låg i två timmar och glodde på klockan för att kunna ringa till barnmorskan för att kanske kunna tidigarelägga mitt RUL. Men jag fick komma in och de lyssnade efter fosterljud och när de där supersnabba hjärtslagen hördes så rann tårarna av lycka!
Stackars bm-mottagningen, alla dessa hormoner som gravida kvinnor har är inte lätt att jobba med.