Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Åh! Vi har också matvägran just nu. Men vi har förklaring i tand nummer 10 som precis brutit igenom men som fortfarande ömmar. Det är de båda tuggtänderna uppe som är ute.

Hoppas det är samma för A och att det snart går över!

Mvh Miks

Jag tror det är på g uppe nu men inget syns förän de brutit igenom så svårt att säga men jag hoppas de är det som är boven.

Men vad tänder era barn har! Hur många tänder är respektive barn uppe i nu? :)

Lillebror är uppe i blygsamma 4 st. Två uppe och två nere.

A har 4st nere och inga uppe

John har fyra uppe och två nere, och det verkar inte vara någon mer på gång än. Skönt med lugn på tandfronten, det har inte hänt något där på två månader :D

Hittills har alla kommit i par.

Apropå födelsedagar:

Hur ska ni fira?
Kalas? Tårta? Vilka kommer? Fika med familj?
HUR GÖR MAN!? :nailbiting:

Jag har en plan att vi ska fira hos oss då mina föräldrar och mormor kommer, men är beredd på att sväronen har en del att säga om de i vanlig ordning. Men jag vill göra det enkelt och fika och fira med familjen bara inga extravaganta grejor bara mys.

Apropå födelsedagar:

Hur ska ni fira?
Kalas? Tårta? Vilka kommer? Fika med familj?
HUR GÖR MAN!? :nailbiting:

Vi ska ha lite kalas hemma för släkt och närmsta vänner. Ska försöka dra ner lite på folk så det inte blir 35 stycken som det var på namnkalaset för en månad sen. :nailbiting: Det var fullt hus!!
Vi kör tårta och fika. Och kör första helgen i februari så alla hinner få lite pengar igen ;) :D ;) :D och så jobbar mannen sista helgen i januari ändå så det blir lagom. :)

Nu har vi knåpat ihop en önskelista:

Ryggsäck (Blafre, gul, blå, grön eller röd)
Tripp trapp-stol (vilken färg?)
Xylofon
Speldosa (vill ha en riktigt fin. bambam, trusellier, spieluhrenwelt)
Servis, bestick (Mumin!)
Underlägg, moln (KG design)
Better globeträd
Böcker
Presentkort på skor och kläder, eller kläder i storlek 80-86

Nu har vi knåpat ihop en önskelista:

Ryggsäck (Blafre, gul, blå, grön eller röd)
Tripp trapp-stol (vilken färg?)
Xylofon
Speldosa (vill ha en riktigt fin. bambam, trusellier, spieluhrenwelt)
Servis, bestick (Mumin!)
Underlägg, moln (KG design)
Better globeträd
Böcker
Presentkort på skor och kläder, eller kläder i storlek 80-86
Bra lista! Lägg till en bobbycar eller liknande så är den komplett! ;)

Mvh Miks

Haha!
Han fick en gunghäst i julklapp, räcker inte det? :p
Nää han kommer behöva en bobbycar ;) Gunghäst har ett heeelt annat användningsområde!

Bobbycaren var faktiskt det som sonen använde allra mest här hemma fram tills 4 års ålder. Lilla C kommer få överta hans båda :D Var noga med att önska dej modellen med tysta hjul så den inte repar parketten när maken ska åka runt på den :angel:

Mvh Miks

Har vart väldigt dålig på att skriva här på sistone men jag läser ganska flitigt.

Melina fyllde 1 den 21/12 så vi har redan hunnit med kalas. Vi hade kalas helgen mellan jul och nyår för närmaste vännerna och våra respektive familjer. Vi bjöd på marängswiss och vit chokladkladdkaka. Favoritpresenten var helt klart en gunghäst. Hon är helt galet förtjust i djur, mycket mer intresserad än vad storebror nånsin varit. Bästa stunderna är när hon får sitta uppe på ryggen på min stora häst.

Hon har hunnit få 11 tänder och en 12:e på väg. 4 uppe, 3 nere och 4 kindtänder.

Blööörgh!
John håller på att reta gallfeber på mig. Han verkar nästan lite sjuk emellanåt och har till och med suttit nöjd och stilla i mitt knä i EN KVART (vilket är ett mäktigt rekord), för att sedan vara betydligt vildare än vanligt och far runt som en tromb medan han testar en ziljon ljudeffekter.

Är helt schizo vid matbordet och har mest kastat saker på golvet. Vill inte äta, vill absolut äta, vill helst banka i bordet med min kniv, vill hålla själv, vill absolut inte hålla själv, kastar vattenflaskan, blir törstig, kastar sin gaffel, vill inte ha vatten, försöker vända sig om... MINA NERVER!!!

Blööörgh!
John håller på att reta gallfeber på mig. Han verkar nästan lite sjuk emellanåt och har till och med suttit nöjd och stilla i mitt knä i EN KVART (vilket är ett mäktigt rekord), för att sedan vara betydligt vildare än vanligt och far runt som en tromb medan han testar en ziljon ljudeffekter.

Är helt schizo vid matbordet och har mest kastat saker på golvet. Vill inte äta, vill absolut äta, vill helst banka i bordet med min kniv, vill hålla själv, vill absolut inte hålla själv, kastar vattenflaskan, blir törstig, kastar sin gaffel, vill inte ha vatten, försöker vända sig om... MINA NERVER!!!
Låter lite likt Lilla C!

Hon är oootroligt gnällig, klängig, röjig. Inte nöjd med något. Klättrar på allt. Här om dagen puttade hon en låda till köksbordet för att sedan klättra upp på det. När jag tog ner henne :rage:vrålade hon i 10 minuter.

Hon har inte ätit på ett par veckor. Igår åt hon totalt en klämmis och två halva ersättningsflaskor = 150ml totalt. Suck!

Jag skyller på ett språng och kindtänderna. Dock är dom redan uppe så, eum, språng... Jo det måste vara ett språng för en sån här jobbig unge är för mycket ;)

Mvh Miks

Samma här.
Spotta ut maten är nya grejen, vägrar äta, gnällig som 17 emellenåt. Idag dög ingenting så testade ge en flaska hon tog 2(!!!) klunkar och sen va hon speedad och skulle klättra på allt och va jätteglad och busig.
Skönt man inte är ensammen om att ha det såhär iaf.

Samma här med maten, så det är skönt att ha kvar amningen. Och igår började hon äta mer rejält igen, fick i bland annat en hel avocado i klyftor och två minipizzor.

Det jobbigaste är egentligen sömnen just nu, hon vill INTE. Även i bärdonen får hon panik när hon märker att hon håller på att somna =|.

Samma här med maten, så det är skönt att ha kvar amningen. Och igår började hon äta mer rejält igen, fick i bland annat en hel avocado i klyftor och två minipizzor.

Det jobbigaste är egentligen sömnen just nu, hon vill INTE. Även i bärdonen får hon panik när hon märker att hon håller på att somna =|.
En hel avokado OCH två minipizzor :eek::D Bra jobbat! Det önskar jag att lilla C kunde klämma i sig :up: Jag är avis :)

Mvh Miks

En hel avokado OCH två minipizzor :eek::D Bra jobbat! Det önskar jag att lilla C kunde klämma i sig :up: Jag är avis :)

Mvh Miks

Haha ja alltså en vanlig dag ser ut typ såhär:
2-3 plättar eller en liten tallrik gröt eller fil
Frukt, ungefär 1 rivet äpple eller 1 avocado eller liknande
Lunch ca 1-2dl beroende på vad det är
Mellanmålsmacka
Middag ca 1-2dl
Ev kvällsfika på middagsresterna

Och friammar däremellan, det blir mest till tupplurerna dagtid och ca 2-5 gånger nattetid.

Hon ääälskar mat, jag är förvånad att hon inte är rundare :D. Snart ettårskoll, får se vad hon väger då.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 230
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar