Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Jag är lite nyfiken på hur era små sover på dagarna.

Typ ingenting :crazy:
I går sov han 15 minuter i bilen. That's it.

Vissa dagar sover han middag i allt från 40 minuter till två timmar, men att få honom att sova mer än en gång = Nix! Icke! Glöm det!

Han har börjat sova bättre på nätterna däremot, och spenderar cirka 12 timmar i sängen då.

Jag är lite nyfiken på hur era små sover på dagarna.

Oftast två timmar FM/middag alltid ute i vagnen och sen eventuellt en sväng på eftermiddagen i någons famn 30-45 minuter. Fast det är sällsynt att han sover två ggr per dag men han skulle behöva det så han blir lite trevligare ;)

Lillebror är nu 11 månader. Helt galet att han fyller ett år 26e

A har fram till hon blev sjuk sovit 45min-1h på fm och 1.5-2h på em de flesta dagar, nu efter sjukdomar och helger så försöker vi komma in i rutiner igen och A tycker numer att man bara behöver sova en gång så från idag kör vi nya rutiner med lunch och sen sova.

I övrigt så har hon nu gått över 8kg sträcket och hoppat upp lite i sin kurva, det kändes skönt att få det bekräftat då hon ju varit dålig och inte kunnat och velat äta och så rör hon sej hela tiden, har oroat mej lite men samtidig ser jag på henne att hon breddat ut sej :love:

Idag ska vi till öppnaförskolan igen och jag tror det blir en väldigt lycklig liten tjej när hon kommer dit, hon gillar verkligen att vara där.

Bara för att jag precis köpt ny burk ersättning och bunkrat upp tetror så verkar damen bestämt sej för att hon inte vill ha det längre, ev lite på morgonen men vid läggning ratas den helt nu.

Min mini sover 2 x 1 timme varje dag eller bara en gång. Är vi ute med bilen så sover han typ hela tiden så länge bilen rullar. :)

Vad har/ska era små fått/få i ettårspresent? :)

Bara för att jag precis köpt ny burk ersättning och bunkrat upp tetror så verkar damen bestämt sej för att hon inte vill ha det längre, ev lite på morgonen men vid läggning ratas den helt nu.

Så gjorde jag till storasyster när hon var två år fast med välling. Hade köpt en kartong med 6st paket välling och en ny fin burk att förvara pulvret i. Tror det tog en vecka och sedan ville hon inte ha välling mer så jag känner igen mig :p

Jag har ingen aning om vad lillebror ska få i present men tänker nog satsa på kläder för vi har ju en del leksaker sen syster var liten och han fick precis nya leksaker.

Himlans opraktiskt att ha barn född så nära jul tycker jag ;) samma sak med min bror som fyller år några dagar innan lillebror. När jag äntligen har hittat något till honom i julklapp så är det bara att börja att fundera på nästa sak :p

Och så erkänner jag att jag var tvungen att googla kånken för jag har trott att det bara är slang för ryggsäck och faktiskt inte något som verkligen hette så :o

Jag har ingen aning om vad lillebror ska få i present men tänker nog satsa på kläder för vi har ju en del leksaker sen syster var liten och han fick precis nya leksaker.

Himlans opraktiskt att ha barn född så nära jul tycker jag ;) samma sak med min bror som fyller år några dagar innan lillebror. När jag äntligen har hittat något till honom i julklapp så är det bara att börja att fundera på nästa sak :p

Och så erkänner jag att jag var tvungen att googla kånken för jag har trott att det bara är slang för ryggsäck och faktiskt inte något som verkligen hette så :o

Jag hade inte bra koll på vad Kånken var heller förrän jag jobbade i du vet den stora ridsportbutiken förrförra året. ;) ;)

Ja, på ett sätt är det lite jobbigt! Jag sitter och bjuder in folk på ettårskalas nu och har lite i baktanken att det nyss var ju och att vi sågs men försöker tänka bort sånt! Varför ska släktingar "slippa" att komma för att det är så tätt inpå jul? Det är ju ingen skillnad på betydelsen på födelsedagen bara för att man fyller början på året. Äh, folk har ju vetat om att barnet fyller ett i snart ett år så då får de väl vara ute i god tid istället. ;) ;)

En fördel är ju att man kan fynda massa på mellandagsrean (och black friday och cyber monday och vad allt nu heter :D ) inför födelsedagen. ;) :D

Mini ska få en del Lego Duplo, några av Kavatskorna vi köpte igår (slår in två eller nått, får spara de andra till kommande år :laugh:), ett tipitält om jag hinner sy klart den, en sån Legoförvaring i form av en stor legobit. Och lite leksaker. Jag har gjort en önskelista till vissa i släkten så de inte kommer med något urtråkigt. :o:o:o:D

Jag hade inte bra koll på vad Kånken var heller förrän jag jobbade i du vet den stora ridsportbutiken förrförra året. ;) ;)

Ja, på ett sätt är det lite jobbigt! Jag sitter och bjuder in folk på ettårskalas nu och har lite i baktanken att det nyss var ju och att vi sågs men försöker tänka bort sånt! Varför ska släktingar "slippa" att komma för att det är så tätt inpå jul? Det är ju ingen skillnad på betydelsen på födelsedagen bara för att man fyller början på året. Äh, folk har ju vetat om att barnet fyller ett i snart ett år så då får de väl vara ute i god tid istället. ;) ;)

En fördel är ju att man kan fynda massa på mellandagsrean (och black friday och cyber monday och vad allt nu heter :D ) inför födelsedagen. ;) :D

Mini ska få en del Lego Duplo, några av Kavatskorna vi köpte igår (slår in två eller nått, får spara de andra till kommande år :laugh:), ett tipitält om jag hinner sy klart den, en sån Legoförvaring i form av en stor legobit. Och lite leksaker. Jag har gjort en önskelista till vissa i släkten så de inte kommer med något urtråkigt. :o:o:o:D

Haha jag är inte direkt förvånad att du gjort en önskelista :D

Nej att träffa släkt och vänner bekymrar mig inte, antagligen för att jag är van att ha brorsan i januari, utan det där med vad som ska hamna i paketen.
Min man fyller mitten av februari och det känns mycket bättre tidsmässigt ;)

Om det är likadan legoförvaring som storasyster har är de jättebra! Hon ska få flera för hennes lego väller över överallt. Det duplo vi har har jag lyckats klämma ner allt i samma låda som ett av duplot kom med.
Finns det bara duplo i kartong nu eller finns plastlådorna fortfarande kvar på vissa?

På söndag är det 7 veckor kvar till A fyller och jag har några ideer men som min mamma sa vart ska allt få plats så det blir nog mest pengar, ska köpa en ny mindre vagn. Men tänkte docka och vagn, hon leker med dockor redan nu, bestik, små glas, kylbagsryggsäck, tält med bollhav, ruchkana är vad vi tänkt ut men de större grejorna får nog vänta tills vi flyttat.

Jag tillhör vårtråden men det är ändå mindre än 2 månader kvar innan E fyller 1 år! Helt otroligt, min bäbis :nailbiting:
Hon kommer nog få en dockvagn av oss för hon är väldigt intresserad av Js vagn. Hon får väl önska sig en egen docka från nån annan i släkten :D Annars vette fasen....mer kläder kanske.

Här kommer en bild på min lilla 1-åring :love:
940886_10153829654153234_2553378817429831285_n.jpg

Mvh Miks

Först dissar hon ersättning och nu är det mat, får i lite innan hon börjar spotta ut och vägrar äta :banghead: Hoppas detta är över snart och att det bara är tänder som spökar den här gången och inte en massa annat också.

Först dissar hon ersättning och nu är det mat, får i lite innan hon börjar spotta ut och vägrar äta :banghead: Hoppas detta är över snart och att det bara är tänder som spökar den här gången och inte en massa annat också.
Åh! Vi har också matvägran just nu. Men vi har förklaring i tand nummer 10 som precis brutit igenom men som fortfarande ömmar. Det är de båda tuggtänderna uppe som är ute.

Hoppas det är samma för A och att det snart går över!

Mvh Miks

Men vad tänder era barn har! Hur många tänder är respektive barn uppe i nu? :)

Lillebror är uppe i blygsamma 4 st. Två uppe och två nere.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 232
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar