Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Lille John har haft feber hela dagen. Inte så farlig, nu vid läggningen hade han 39,1 och fick en alvedon. Undrar vad det är, han har inte några andra symtom hittills. Möjligtvis någon mer bajsblöja än vanligt, men i övrigt inget nytt. Kanske tänder? Fast han har inte fått feber av det förut...

Nåväl, i morgon ska vi vara pigga och alerta. Klockan 9 ska vi till ortopeden och plocka av gipset! :bump:

Lille John har haft feber hela dagen. Inte så farlig, nu vid läggningen hade han 39,1 och fick en alvedon. Undrar vad det är, han har inte några andra symtom hittills. Möjligtvis någon mer bajsblöja än vanligt, men i övrigt inget nytt. Kanske tänder? Fast han har inte fått feber av det förut...

Nåväl, i morgon ska vi vara pigga och alerta. Klockan 9 ska vi till ortopeden och plocka av gipset! :bump:
Så hade vi det för ett par veckor sedan. Enda skillnaden att vi bytte typ 6 bajsblöjor om dagen. Upp kom en kindtand. Hon har fortfarande en glugg mellan tand två och kindtanden som blir nummer fyra räknat framifrån. Hoppas att det är något liknande för er!

Mvh Miks

Idag har jag och lilla C varit hos läkaren. Lilla C har fått atopiskt exem :( Nu ska hela bebisen smörjas morgon och kväll med någon fet kräm med svid i plus en stark kortison. Återbesök 14/1.

Jag blev också kollad. Navelbråck. Ny bedömning 14/1 och därefter remiss till kirurg. Suck.

Men jag är glad att vi gick. Känns bra att vi båda är kollade.

Mvh Miks

Om ni är nyfiken på var vi bor så är happy vally dom visas på svt ikväll inspelat i området (puben vid gamla huset bla) mycket av deras location har varit under vatten nu, och det ska tydlien bli värre igen :(

Idag har jag och lilla C varit hos läkaren. Lilla C har fått atopiskt exem :( Nu ska hela bebisen smörjas morgon och kväll med någon fet kräm med svid i plus en stark kortison. Återbesök 14/1.

Jag blev också kollad. Navelbråck. Ny bedömning 14/1 och därefter remiss till kirurg. Suck.

Men jag är glad att vi gick. Känns bra att vi båda är kollade.

Mvh Miks

Uscha då känns som hon haft otur lilla C. Visst vankas det ettårsdag nu?

Alice var ju febrig för nån vecka sedan innan all annan skit kom, feber och massa bajs då 15st på en dag var jag uppe i jäkla tänder som ska jäklas så med de små

Uscha då känns som hon haft otur lilla C. Visst vankas det ettårsdag nu?
Ja lite otur faktiskt. Exemen trodde läkaren kan ha uppkommit för att hon precis haft vattkoppor. Då kan det blomma upp. Förhoppningsvis är det bara denna gång.

Imorgon är det den stora ettårsdagen :love:

Mvh Miks

Om ni är nyfiken på var vi bor så är happy vally dom visas på svt ikväll inspelat i området (puben vid gamla huset bla) mycket av deras location har varit under vatten nu, och det ska tydlien bli värre igen :(
Gilla på att få se hur det ser ut hos er. Ogilla på allt vatten :(

Mvh Miks

ADJÖ GIPSET! Äntligen!
Min hand ser däremot hemsk ut. Typ död. :wtf::crazy::yuck:
(Bild på eländet finns på insta för den som vågar kolla, sök på lisasfanclub)

John var trött i morse, jag väckte honom strax efter åtta.
Nu sover han fortfarande middag och har gjort det i nästan två timmar, och jag lär få väcka honom strax. Gjorde ett försök för 20 minuter sedan, men det gav inte så bra resultat. Lelle moset! Han hade 38 som temp i morse, och har inte verkat så varm under dagen...
Hur sover era barn under dagarna nu?
En eller två gånger?

Under tiden han har sovit har jag varvat internet på jakt efter varma, begagnade kvalitetsskor. Hittade två par från Kavat på facebook (100 kronor paret! :up:) och svägerskan hade ett par fina från Pax i kusinernas garderob. Gött!

Länge sedan nu, kikar in för en nyhet!
Vi väntar tillökning! :D I juni är vi beräknade.
TL kommer hinna bli ganska exakt 1,5 år, när vi ändå är inne i blöjbyten och sömnlösa nätter så kan vi väl fortsätta ett tag till ;)
Annars går det i ett, som för de flesta. TL blev ju ett i november, vilket känns overkligt fortfarande!

TL kommer hinna bli ganska exakt 1,5 år, när vi ändå är inne i blöjbyten och sömnlösa nätter så kan vi väl fortsätta ett tag till ;)
Annars går det i ett, som för de flesta. TL blev ju ett i november, vilket känns overkligt fortfarande!

Grattis!! Och grattis i efterskott till TL stora tjejen nu :)

Imorgon åker vi hem till UK igen, vi tror och hoppas vi tar oss hem det ska tydligen bli värre igen imorgon så risken för mer översämningar är stor.

I natt ska vi sova (en av oss sover redan) på Arlanda, 12e våningen på Clarion vilken utsikt fick en tvårummare så massa utrymme för fröken att krypa runt på. Hon har börjat tuffa på sej och första steget kommer vilken dag som helst nu :love:

Vad roligt! Grattis!

Mvh Miks

@Blueberry Angående sömn, vi har vilda västern. Ett par veckor i sträck nu har lilla C vaknat runt 4:30. Sånna dagar har hon sovit 3 eller till och med 4 gånger på en dag. Någon dag har hon bara sovit en gång. Oftast vaknar hon så tidigt att första sovpasset blir vid 8-9. Sen sover hon nästa pass nångång efter 14. Hon är inte lika lätt med rutiner som stora N var!

Mvh Miks

ADJÖ GIPSET! Äntligen!
Min hand ser däremot hemsk ut. Typ död. :wtf::crazy::yuck:
(Bild på eländet finns på insta för den som vågar kolla, sök på lisasfanclub)

John var trött i morse, jag väckte honom strax efter åtta.
Nu sover han fortfarande middag och har gjort det i nästan två timmar, och jag lär få väcka honom strax. Gjorde ett försök för 20 minuter sedan, men det gav inte så bra resultat. Lelle moset! Han hade 38 som temp i morse, och har inte verkat så varm under dagen...
Hur sover era barn under dagarna nu?
En eller två gånger?

Under tiden han har sovit har jag varvat internet på jakt efter varma, begagnade kvalitetsskor. Hittade två par från Kavat på facebook (100 kronor paret! :up:) och svägerskan hade ett par fina från Pax i kusinernas garderob. Gött!

Alice har vatir rätt hattig i sovandet senaste 3 veckorna pga av alla sjukdom och tänder men normalt sover hon 1h på fm och en på em, och så sover hon 19-08 (+-30min) med en flaska ersättning vid 5 oftast. Vi är bortskämd med sovandet nu, förut sov hon ju också på natten men vaknade av att hon krypit längst upp och inte kom längre och sen för flaska så blev lite spring om natten för mej, nu sover hon och jåller sej relativt still i sin lilla sovpåse.

Fick en bild med kräftor men efter lite blöddrande kom en bild på en nybakt liten sötis, Grattis till stora C på ettårsdagen :love:
Kräftor! Ha ha! Det var från konferensen i september :rofl: Kanske får skaka liv i datorn imorgon och få in en bild :)

Tack! Oh blev hon stor nu :love: Nä hon kommer vara lilla C länge :D Kallar fortfarande stora N för mini :o

Mvh Miks

Åå grattis! Satt precis och funderade på att det snart borde komma någon liten nyhet om nästa bebis i tråden snart :D
Tänk att våra småttingar börjar bli ett år nu! Då är det ju inga bebisar vi har hemma längre utan BARN! :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 232
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London